موافقت اتحادیه اروپا برای خرید مشترک گاز در سال جاری

بر اساس پیش نویس بیانیه نشست سران اتحادیه اروپا، کشور‌های عضو برای خرید مشترک گاز طبیعی مایع و هیدروژن پیش از زمستان آینده موافقت خواهند کرد.

طبق بیانیه اجلاس سران اتحادیه اروپا، کشور‌های عضو و کمیسیون فوراً روی خرید مشترک گاز، گاز طبیعی مایع و هیدروژن تا زمستان آینده با هم کار خواهند کرد. اعضای اتحادیه نیز موافقت کردند تا در اسرع وقت اقداماتی را برای پر کردن انبارها انجام دهند.

مقامات اروپایی همچنین اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های انرژی برای مصرف‌کنندگان در نظر خواهند گرفت و در خصوص چگونگی «بهینه‌سازی» بالقوه عملکرد بازار‌های انرژی بحث خواهند کرد. کمیسیون نیز ملزم شد تا ابتکارات لازم را برای انجام این کار انجام دهد.

کمیسیون اروپا سال گذشته سیستمی را برای کشور‌های اتحادیه اروپا برای خرید مشترک ذخایر استراتژیک گاز پیشنهاد کرد. با آغاز درگیری روسیه و اوکراین، ترس از شوک عرضه منابع انرژی افزایش یافته است.

قیمت گاز اروپا در ماه‌های منتهی به حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته بود و دولت‌ها را بر آن داشت تا میلیارد‌ها دلار برای معافیت‌های مالیاتی و یارانه هزینه کنند تا از شهروندان در برابر هزینه‌ها محافظت کنند.

با این حال، یافتن پاسخ مشترک اتحادیه اروپا دشوار بوده است. کشور‌های اتحادیه اروپا تا حد زیادی مسئول سیاست‌های انرژی ملی خود هستند و در مورد اینکه آیا اقدامی در سطح اتحادیه اروپا برای کاهش قیمت‌ها لازم است یا خیر، اختلاف نظر دارند.

اسپانیا، بلژیک، پرتغال، ایتالیا و یونان از جمله کشور‌هایی هستند که خواستار مداخله در بازار‌های انرژی اروپا برای محدود کردن قیمت‌ها یا جدا کردن قیمت برق از افزایش قیمت گاز هستند. در مقابل، آلمان، هلند و دانمارک با مداخله در بازار مخالف هستند و درخصوص ایجاد اختلال در بازار‌های انرژی هشدار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار