رژیم صهیونیستی با فروش جاسوس‌افزار پگاسوس به اوکراین مخالفت کرد

تل آویو از ترس عصبانی کردن مسکو، درخواست کی‌یف برای خرید جاسوس‌افزار پگاسوس را رد کرد.

روزنامه گاردین امروز (چهارشنبه) ضمن افشای این خبر استدلال کرد که رژیم صهیونیستی بیم آن را دارد که در اختیار قرار دادن این نرم افزار جاسوسی به اوکراین، هدف قرار دادن شماره تلفن‌های مستقر در روسیه را ممکن می‌سازد و از آن به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه علیه سرویس‌های اطلاعاتی روسیه یاد شود.

براساس گزارش این روزنامه انگلیسی، مقامات اوکراینی از سال ۲۰۱۹ با لابی کردن با صهیونیست‌ها در تلاش بودند تا آن‌ها را متقاعد کنند که این جاسوس افزار را در اختیار اوکراین قرار دهند. اما این تلاش‌ها رد شد و گروه سازنده این نرم افزار جاسوسی که از سوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حمایت می‌شود، هرگز اجازه بازاریابی یا فروش نرم افزار‌های جاسوسی این شرکت به اوکراین را نداد.

به گفته یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین، تصمیم رژیم صهیونیستی برای عدم تحویل پگاسوس به کی‌یف باعث شده مقامات اوکراینی احساس سردرگمی کنند. این مقام اوکراینی می‌گوید که خود او نیز از عدم دسترسی اوکراین به ابزار جاسوسی رژیم صهیونیستی تعجب کرده است.

با شروع درگیری‌ها در اوکراین، رئیس جمهور این کشور از مواضع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و در سخنرانی اخیر خود در برابر اعضای کنست گفت که تل آویو باید در خصوص چرایی عدم تحویل تسلیحات به اوکراین و ممانعت از تحریم روسیه، پاسخگو باشد.

رژیم صهیونیستی مدت هاست به دلیل استفاده برخی دولت‌ها از پگاسوس برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و سیاستمداران تحت فشار جهانی قرار گرفته است. شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» می‌گوید پگاسوس را فقط به منظور مبارزه با جرم، جنایت و تروریسم به دولت‌ها می‌فروشد و نمی‌تواند هیچ یک از مشتریان موجود یا بالقوه این نرم افزار را تایید یا رد کند. ان اس او ادعا کرده که هیچ تعهدی نسبت به استفاده از این جاسوس افزار پس از فروخته شدن به مشتریان دولتی خود ندارد و به هیچ وجه در عملکرد این سیستم دخالت ندارد.

گفتنی است نرم افزار پگاسوس می‌تواند به طور یکپارچه به تلفن همراه نفوذ کند و به اپراتور‌های آن اجازه دهد به محتویات و تاریخچه موقعیت مکانی دستگاه دسترسی داشته باشند.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین منتشر کردند، نرم‌افزار پگاسوس امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ نفر از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است. از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
پگاسوس هم مثل گنبد آهنین در برابر ایمان مقاومت سست تر از خانه عنکبوت است.
آخرین اخبار