حضور ۱۶ هزار زائر از نقاط مختلف کشور در حرم بی بی حکیمه (س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از ۱۶ هزار زائر از نقاط مختلف کشور به حرم بی بی حکیمه (س) مشرف شده اند.

ابراهیم قاسمی گفت: بارگاه بی بی حکیمه(س) تا قبل از بیماری کرونا هر ساله پذیرای زائران و مسافران بسیاری از سراسر کشور و خارج از ایران بوده است.

او می گوید: امسال با کسب مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و استان بعد از گذشت بیش از دو سال بقعه متبرک امام زاده بی بی حکیمه(س) در گچساران پذیرای مسافران نوروزی و زائران است.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران، امکانات و اقدامات لازم برای رفاه حال مسافران و زائران در این امام زاده شاخص فراهم شده است و بیشترین زائران این بارگاه مطهر از استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس بوده است.
 
قاسمی می گوید: طرح آرامش بهاری از روز ۲۸ اسفند ماه در ۳ بقعه متبرکه از جمله حرم مطهر بی بی حکیمه(س)، کاکامبارک (س) و امام زاده جعفر(س) گچساران آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد. 
 
آستان مقدس حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا(ع) پرآوازه ترین قطب مذهبی جنوب ایران مرواریدی درخشان در دل سرزمین آب و آتش و جلوه گاه راز و نیاز با خدا است.
 
بی بی حکیمه به دعوت علی بن موسی الرضا برای دیدار او به همراه «گل گل خاتون» و «کاکا مبارک» به ایران می‌آیند و در طی مسیر کفار و یا ماموران مامون به آن‌ها حمله می‌کنند، «کاکامبارک» کشته می‌شود و «بی بی حکیمه» و «گل گل خاتون» به داخل غاری که هم اکنون زیارتگاه است پناه می‌برند.
 
بقعه متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س) که طبق اسناد و روایات مختلف، از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان گچساران در موقعیت خاص جغرافیایی در میان کوه‌هایی صعب العبور و درکنار چشمه‌ای جوشان قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.