بازگشایی موزه باستان شناسی ایذه به روی گردشگران

مدیر موزه باستان‌شناسی ایذه گفت: موزه باستان شناسی پس از ۲ سال تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، بازگشایی شد.

صادق شیخی  گفت: با توجه به بازگشایی این موزه، گردشگران و مهمانان نوروزی می‌توانند برای بازدید، مراجعه کنند.آغوش باز موزه باستان شناسی ایذه به روی گردشگران

او به رفع نواقص در موزه باستان شناسی به همت مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، معاون میراث‌فرهنگی استان، مجموعه مدیریت پایگاه میراث‌فرهنگی آیاپیر، اداره میراث‌فرهنگی و شهرداری ایذه و به‌ویژه حمایت‌های فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این موزه همانند سال‌های قبل از کرونا مورد استقبال مردم و گردشگران قرار بگیرد.

به گفته مدیر موزه باستان‌شناسی ایذه، این موزه با مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع و در فضای نمایشی یک‌هزار متر مربع، در یک طبقه ساخته شده است و جزو بزرگترین موزه‌های تخصصی کشور از لحاظ باستان‌شناسی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول می گوید: علاقمندان برای بازدید از موزه می‌توانند به خیابان شهید مطهری، ساختمان سابق جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی ایذه مراجعه کنند.

این موزه دارای ۷ تالار است و آثار و اشیاء تاریخی از دوران پارینه‌سنگی جدید (حدود ۴۰ هزار سال پیش) تا معاصر را در خود جای داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.