در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

شناسنامه دار شدن محصولات باغی راهی برای توسعه صادرات

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با شناسنامه دار شدن محصولات جالیزی و باغی و نظارت جدی بر تولید مشکلی در صادرات نخواهیم داشت.

رضا نورانی گفت: صادرات فلفل دلمه به روسیه  از ۱۴ اسفند پس از بررسی چند گلخانه، نمونه برداری و در نتیجه مشاهده نشدن باقی مانده سموم از سر گرفته شده است.

به گفته رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، صادرات به روسیه نیازمند گواهی سلامت از غذا و دارو و قرنطینه از حفظ نباتات است تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

در آذر ماه ممنوعیت صادرات فلفل دلمه به روسیه سر و صدای زیادی به پا کرد که وزارت جهاد طی اطلاعیه ای اعلام کرد که صادرات از ۱۴ اسفند مجدد از سر گرفته شد.

نورانی گفت: در وزارت جهاد هدف گذاری شده است که از امسال نظارت جدی بر تولید محصولات جالیزی، گلخانه ای و باغی صورت گیرد و از طرفی قرار است محصولات شناسنامه دار شوند تا نگرانی در خصوص تولید نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی می گوید: علی رغم هجمه ای که بیرون مرزها علیه محصولات کشاورزی ما بوجود آمد، اما در واقعیت این اخبار کذب بود که با این وجود نظارت ها باید افزایش یابد تا مشکلات برون مرزی ایجاد نشود.

علایی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات پیش از این گفته بود صادرکنندگان برای صادرات ۵ محصول بادمجان، فلفل دلمه‌ای، سیب درختی، گوجه فرنگی و خیار به روسیه باید از آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو برگه آنالیز دریافت کنند و بدون این برگه امکان صادرات برای آنان وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
امیدوارم به این بهانه محصولات سالم را تراریخته نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۱۱:۵۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
چرا در مورد صادرات کیوی گزارش تهیه نکردید کیوی مردم تو سردخانه ها پوسید و دولت سکوت کرده خبرنگاران سکوت کردند چرا؟؟؟؟
آخرین اخبار