بازدید از موزه‌های آذربایجان غربی دو برابر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بازدید از موزه‌های استان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

جلیل جباری، گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون پنج هزار نفر از موزه‌های تحت مالکیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی می گوید: در سطح استان بیشترین تعداد بازدید از موزه‌ها به تخت سلیمان تکاب با ۵۵۷ نفر تعلق دارد و پس از آن قره‌کلیسا چالدران، موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه و تپه حسنلو نقده در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گفته وی تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان نیز در این مدت برابر با ۲۰۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است.

جباری گفت: در تعطیلات نوروز هشت هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت کرده‌اند که این آمار نیز نشان‌دهنده افزایش ۹۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ است.

در سطح استان آذربایجان غربی ۱۱ موزه تحت مالکیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده که همگی آن‌ها به جز موزه میاندوآب در ایام نوروز آماده میزبانی از مسافران هستند.

موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه، موزه خوی، موزه نقده، موزه حسنلو، موزه تخت سلیمان تکاب، موزه مهاباد، موزه بوکان و قره‌کلیسا چالدران از جمله این موزه‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.