پیدا شدن شیء شبیه مین دریایی در نزدیکی ترکیه

در پی پیدا شدن یک شیء شبیه به مین در آب‌های دریای سیاه، تنگه بسفر تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

شیئی که تصور می‌شود یک مین باشد از سوی ماهیگیران ترکیه‌ای در نزدیکی تنگه «بسفر» پیدا شده و اکنون مقامات در حال بررسی است. در این بین، گزارش‌ها حاکی از آن است که شیء دیگری در نزدیکی مقصد گردشگری محبوب «آگوا» مشاهده شده است.

روزنامه ملیت ترکیه امروز (شنبه) گزارش داد وزارت دفاع ترکیه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده که این شیء خنثی شده است.

در عین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که این تنگه تا اطلاع ثانوی به روی کشتی‌ها بسته است. اداره کل ایمنی سواحل به کشتی‌ها هشدار داد به منطقه‌ای که شیئ مشکوک کشف شده نزدیک نشوند. ویدئویی که ظاهراً مین را نشان می‌دهد از آن زمان در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

پیش از این، گزارش‌ها حاکی از آن بود که چندین مین نصب شده از سوی اوکراین در دریای سیاه به دلیل توفان به دریا رها شده و دور شده اند و خطری برای کشتی‌ها در تنگه‌های ترکیه به همراه داشته است.

آژانس اطلاعاتی روسیه نیز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که چندین مین پس از جدا شدن از کابل‌ها در نزدیکی بنادر اوکراین به دریا رها شده است. این خبر از سوی کی‌یف به عنوان اطلاعات نادرست و تلاش برای بستن بخش‌هایی از دریا رد شد.

گفتنی است ترکیه با روسیه و اوکراین در دریای سیاه مرز مشترک دارد. دریای سیاه شریان اصلی کشتیرانی غلات، نفت و فرآورده‌های نفتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
کار آمریکاست که توسط اوکراینیا انجام شده
آخرین اخبار