ابلاغ شیوه نامه های جدید بر اساس شرایط موجود در۷۲ساعت آینده

حکیم زاده گفت: دستورالعمل جدیدی برای حضوری شدن مدارس تدوین شده است و با توجه به شرایط جدید شیوه نامه ها به مدارس ابلاغ خواهد شد.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی کرونا با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

چه تمهیداتی برای حضوری شدن مدارس در نظر گرفته شده است؟

شیراوژن:با تغییر فصل و ایجاد تهویه هوا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می توان کلاس ها را به صورت حضوری  برقرار کرد. قرار است شیوه نامه جدیدی بعد از واکسیناسیون نوشته و ابلاغ شود. فرایند آموزش و تربیت یک ضرورت را ایجاب می کند تا به شرایط عادی تر برگردیم و این موضوع در کشورهای مختلف دنیا انجام شده و آموزش ها تعطیل نشده است.تا چند روز آینده هماهنگی لازم با وزارت خانه های ذیربط انجام و دستورالعمل های لازم ابلاغ می شود.

چگونگی نظارت مدارس بر رعایت دستورالعمل ها چگونه است؟
شیراوژن : اگر مدرسه ای از مصوبه ستاد ملی تخطی کند تیم های بازرسی گزارش داده و بر اساس قوانین برخورد می شود. تمامی موضوعات از طریق مدیران مدارس پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه برنامه بیان کرد:
آمادگی های مدارس برای بازگشایی و حضوری شدن دانش آموزان چگونه ایجاد شده است؟

حکیم زاده : دانش آموزان از آبان سال گذشته تجربه حضوری را داشته اند هرچند این حضور دانش آموزان ضروری نبوده است. دو دستورالعمل جدید برای حضوری شدن دانش آموزان تدوین شده است و با توجه به شرایط جدید شیوه نامه ها به مدارس ابلاغ خواهد شد.

مدارس بیشترین رعایت دستورالعمل ها را داشته اند و دانش آموزان می توانند مروج فرهنگ صحیح رعایت شیوه نامه ها باشند. پژوهش ها نشان دهنده این است که آموزش حضوری تاثیر مثبتی بر بهبود کیفیت آموزشی می شود.

معاون آموزش وزارت علوم در ادامه برنامه به چند سوال پاسخ داد:

زیر ساخت های لازم برای حضوری شدن دانشگاه ها انجام شده است و تمهیدات وزارت علوم چیست؟

عمو عابدینی: مصوبه حضوری شدن دانشگاه ها در شهریورماه ابلاغ شده بود به طوری که دانشجویان ارشد و دکتری به صورت حضوری کلاس های شان به نوعی برگزار شده بود که با شدت گرفتن کرونا این برنامه به بهمن ها کشیده شد.

حمایت های لازم برای حضوری شدن کامل دانشگاه ها و با مدنظر قرار گرفتن شیوه نامه ها انجام شده تا دانشجویان از چهاردهم فروردین در دانشگاه ها حضور پیدا کنند.
برنامه ریزی برای بهبود کیفیت آموزشی چیست؟
عمو عابدینی: ارتباط بین استاد و دانشجو کیفیت آموزش را بهبود می بخشد و این موضوع همیشه دغدغه وزارت علوم است و آیین نامه های در زمینه ارزیابی استادان در دانشگاه ها تبیین و ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از برنامه به بیان توضیحاتی پرداخت.

چه تمهیداتی دانشگاه آزاد برای حضوری کلاس ها اندیشیده شده است؟

طهرانچی:در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجوی پزشکی در خوابگاه ها اسکان پیدا کرده اند برنامه ریزی خوبی در این خصوص انجام شده تا بعد از تعطیلات عید کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود.

برای اسکان در خوابگاه دز سوم تزریق واکسن مورد نیاز است و کارت واکسیناسیون باید دانشجویان داشته باشند و سامانه دانشگاه آزاد به وزارت بهداشت متصل شده است و بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان دز دوم واکسن را تلقیح کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی تیموری
۰۰:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
باسلام اولا که بازگشایی اجباری باتوجه به شرایط وزمان اصلا درست نیست وجالبه مدیران مدارس میفرمایند طبق پروتکل جدید فاصله اجتماعی جایگاهی ندارد وفقط ماسک. وتهویه الزامیست واز همه بدت ر کلاس که دو گروه بودند یک گروه شدند وفضای بسیار کمی وجود داره ومثل قدیما در ردیف سه نفره چسبیده بهم سر کلاس هستند اینم از پروتکل بهداشتی جدید شون حالا هر بازرسی میخواد بیاد بازرسی...واقعا خنده داره وتاسف آور که مردم رو حالو فرض میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۱۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
در کل دو ماه نیم دیگه مدارس باز هستند و به فصل تعطیلات تابستانی فرا می رسد چرا می خواهید ریسک پر خطر کنید با وجود اینکه میدانید و همه می دانند که ویروس جهش یافته کروناهای مختلفی در جامعه وجود دارد و جسم و جان دانش آموزان و خانواده دانش آموزان را به خطرات مختلفی می کشاند چرا با علم دانسته می خواهید مدارس را اجباری و همگانی بازگشایی کنید ؟!!!! و همه دانش آموزان را به مدارس بکشانید !!! شش ماه نیم آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی و از طریق تلویزیون ایمن در امنیت کامل انجام گرفته بدون تلفات جانی و بدون شیوع بیماری در دانش آموزان و خانواده هایشان و تا کنون بخیر گذشته خب این دو ماه نیم دیگر رو هم به همان طریق فضای مجازی و تلویزیون ایمن ادامه دهید تا ببینید در اول مهر سال آینده چه می شود آیا کروناها از بین می روند یا بر جهشهای کشنده ترشان افزوده می شود و شیوع پیدا می کند بازگشایی مدارس در این شرایط وخیم کرونایی که روزانه هنوز جان چند ده یا چند صد هم وطنمان توسط ویروس منحوس کرونا دار گرفته می شود و کشته داریم می دهیم و بسیاری از مردم روزانه دارن داغدار و عزادار عزیزانشان می شوند باید بازگشایی مدارس به صورت حضوری همگانی و اجباری کنسل یا حذف شود و حضور دانش آموزان باید با رضایت کامل والدین دانش آموزان به رفتن فرزندانشان در این شرایط کرونایی به اجتماعات مدارس باشد و کالا موافق و رضایت کامل داشته باشند چرا که اگر خدای نکرده خدای نکرده خدای نکرده فرزندشان کرونا گرفت و به حال روز سخت درد رنج آور کشنده کرونایی افتاد و یا فوت کردند هیچ یک از مسئولان آموزش و پرورش و از مسئولان ستاد ملی کرونایی کشور هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرند اگر بلایی جبران ناپذیر سر دانش آموزی آمد بخاطر ویروس کرونا باید آموزش به صورت همان ترکیبی باشد و حضورشان باید با رضایت کامل والدینشان باشد و نباید هیچ گونه اجباری در کار باشد و نباید برای دانش آموزانی که حضور ندارد در مدارس غیبت زده شود باید در این شرایط سخت وخیم حاد ویروس کروناهای مختلف با مردم مدارا کنید و عادلانه و خداپسندانه برخورد کنید تا تبعات بعدی بدی به وقوع نپیوندد پیشگیری خردمندانه و بصیرانه به از درمان بی درمان است . والسلام و صلوات التماس دعا التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
احتمالا فرهنگی نیستین شما؟ همه توی سفرن به آموزش میرسه تعطیل باشن. چقدر بافرهنگیم ماها . مدارس از اول اجباری نبود
آخرین اخبار