معاون وزیر راه در اراک:

تغییر چهره مناطق محروم رویکرد اساسی دولت سیزدهم است

آیینی در جمع مسئولان استان مرکزی گفت: تغییر چهره مناطق محروم و حاشیه‌ای از رویکرد‌های اساسی دولت سیزدهم است.

آیینی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در اولین ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی گفت: محرومیت زدایی و تغییر چهره مناطق محروم و حاشیه‌ای از رویکرد‌های اساسی دولت سیزدهم است.

طبق گفته آیینی با شناسایی ۴۳ محله کم‌برخوردار در شهر‌های استان مرکزی ارائه خدمات متنوع معیشتی، عمرانی و فرهنگی در این محله‌ها همزمان با هم آغاز خواهد شد.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی ذیل دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری از جمله مصوبات این جلسه بود

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه از دستگاه‌های خدمات‌رسان و مسئول خواست با کار جهادی و هم‌افزایی هرچه بیشتر نسبت به اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و بهره‌گیری از مشوق‌ها و فرصت‌های قانونی برای نوسازی و مقاوم‌سازی بنا‌های ناپایدار در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام کنند.

مخلص الائمه گفت با تقسیم بندی وظایف و پیگیری مستمر مصوبات و تعیین تکلیف برای هر نهاد مسئول در کنار گسترش کار فرهنگی و اطلاع رسانی خطرات احتمالی به مالکان و ساکنان ابنیه ناپایدار در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی نوسازی این محله‌ها با استفاده از تسهیلات و مشوق‌های دولتی آغاز خواهد شد.

اولین ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ با حضور اعضا و نمایندگان ادارات مربوطه تشکیل در این جلسه بر تسریع اقدامات نوسازی ابنیه بافت فرسوده تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.