اجرای طرح توانمندسازی در ۱۷ محله کمتربرخوردار

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توانمندسازی در ۱۷ محله کمتربرخوردار این استان اجرا می‌شود.

آقای خواجوی با اشاره به اینکه ۱۷ محله کمتربرخوردار برای اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور هدف‌گذاری شده است، گفت: در این طرح تلاش می‌شود برنامه‌های توسعه‌ای در محلات هدف با همکاری دستگاه‌های اجرایی به شکل مطلوب‌تری دنبال شود.

مراحل اجرای این طرح از اواخر پارسال با تعیین ۲ هزار و ۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور آغاز شده است که با نظر ستاد بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی ۱۷ محله کمتر برخوردار در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن، فارسان، لردگان و سامان نیز در فهرست این طرح قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بهزیستی به عنوان دستگاه‌های اصلی و متولی اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

ورزش و جوانان، شهرداری‌ها، اوقالف و امور خیریه، بیمه سلامت و سپاه پاسداران نیز می‌توانند در همراهی با دستگاه‌های اصلی، برای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی از محلات اقدام کنند.

انتظار می‌رود بخشداری‌ها و همچنین بهزیستی استان در زمینه صدور مجوز برای تشکل‌های محله‌ای همکاری لازم را داشته باشند.

به زودی برای تشکیل خانه محله و تجمیع خدمات خانه‌های حمایتی دستگاه‌های اجرایی و همچنین تعیین مسئول خانه محله، شهردار کوچه و مسئول پهنه در محلات کمتر برخوردار، برنامه‌ریزی می‌شود تا روند فعالیت‌ها تسریع شود.

خواجوی در پایان اقدامات آمایشی برای شناسایی نقاط ضعف، آسیب‌ها و مشکلات محلات را ضروری دانست و ایجاد انسجام و نظم‌بخشی در فعالیت‌های توسعه‌ای ویژه مناطق کمتر برخوردار، تقویت و تحکیم مدیریت جهادی، داوطلبانه و مومنانه، هم‌افزایی و هدایت صحیح منابع و شناسایی نیازمندان و ارائه مطلوب خدمات را از اهداف اجرای هماهنگی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کمتر برخوردار بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار