اتریش: توافق ناقص بهتر از هیچ توافقی است

وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که دستیابی به توافقی ناقص در خصوص ایران بهتر از هیچ توافقی است.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در مصاحبه با جروزالم پست درباره موضع اتریش در قبال توافق هسته‌ای ایران ادعا کرد که ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد و وین برای رسیدن به این هدف راه‌های مختلفی را دارد.

او در ادامه اظهارات خود افزود: «ما ترجیح می‌دهیم توافق نامه‌ای هرچند ناقص دست یابیم که امکان کنترل امور و نگاه انداختن به پس پرده و مطلع بودن از چیز‌هایی که در جریان است را ایجاد می‌کند، تا اینکه هیچ توافقی نداشته باشیم. هیچ کس ادعا نمی‌کند که توافق کامل است، اما اگر به توافق دست نیابیم چگونه میتوان امنیت را افزایش دهیم.»

این مصاحبه در حالی صورت می‌گیرد که دن شاپیرو که به دلیل درک عمیقش از روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی در تیم رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، به عنوان «نجواگر اسرائیل» شناخته می‌شود، روز گذشته  از سمت خود کناره گیری کرد. استعفای شاپیرو در حالی اتفاق می‌افتد که صهیونیست‌ها بیش از پیش ضمن فشار بر مهره‌های آمریکایی خود، در حال کار شکنی و ایجاد مانع در مذاکرات وین هستند. صهیونیست‌ها به ویژه از اظهار نظر بایدن درباره حذف سپاه پاسداران از فهرست به اصطلاح سازمان‌های تروریستی ابراز نگرانی کرده و استعفای او تنها نگرانی صهیونیست‌ها را درباره توافق هسته‌ای ایران افزایش خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۹:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین بدون اجازه ایران به ترکیه سفر نکرد. کجای کاری اتریش؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
توافق ناقص یعنی ما به اتمی شدن خودمون ادامه میدیم و شما هم همین تحریما رو ادامه بدین
-
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
چه غلط های زیادی، این ها نمی دانند در دولت رئیسی با افراد محکمی روبرو هستند.
آخرین اخبار