وصول ۹۸ میلیارد ریالی حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری

پارسال ۹۸ میلیارد ریال بابت حقوق دولتی معدن در استان چهارمحال و بختیاری وصول شد.

آقای قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش معادن در بخش تولید گفت: پارسال وصول حقوق دولتی معادن استان ۱۵۷ درصد رشد داشت.

پارسال ۹۸ میلیارد ریال بابت حقوق دولتی معدن در این استان وصول شد که این میزان در سال ۱۳۹۹ برابر ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود.


بیشتر بخوانید


سه میلیون و ۱۱۰ هزار تن ذخیره معدنی جدید در استان در سال ۱۴۰۰ کشف شد که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ که ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تن بود ۱۵.۱۸ درصد افزایش داشت.

میزان سرمایه‌گذاری اکتشاف معادن چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است ۱۲۲.۷۲ درصد افزایش دارد.

پارسال سه فقره گواهی‌نامه کشف، ۶ فقره پروانه اکتشاف و ۶ فقره پروانه تجهیز و بهره‌برداری در حوزه معادن چهارمحال و بختیاری صادر و زمینه اشتغال جدید برای ۴۲ نفر فراهم شد.

همچنین پارسال ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه‌‎گذاری جدید در بخش معادن این استان انجام شد.

واگذاری دوباره ۱۴ معدن از طریق ظرفیت رفع سلب صلاحیت با ۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۵۶ نفر، واگذاری سه معدن از طریق مزایده با ۱۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۱ نفر اشتغالزایی، واگذاری سه محدوده اکتشافی از طریق مزایده با سه میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۱۵ نفر، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات مربوط به ۱۵ معدن با ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۲۰ نفر اشتغالزایی و بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات صنایع معدنی در یک معدن با پنج میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی سه نفر در دستور کار معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

هم‌اکنون پنج طرح عمرانی (تکمیل زیرساخت‌های مناطق مجاور معدنی) شامل ساخت پُل و جاده دسترسی به مجتمع معدنی جونقان و تکمیل جاده دسترسی و برق‌رسانی به مجتمع معدنی باباحیدر شهرستان فارسان و احداث جاده دسترسی و برق‌رسانی به مجتمع معدنی کژدمی شهرستان بروجن با ۳۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.

هم‌اکنون پهنه اکتشافی چهارمحال و بختیاری در سطحی برابر یک‌هزار و ۱۰۹ هکتار در حال انجام است.

طرح اکتشاف تفصیلی ۲ گنبد نمکی در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان، بررسی‌های ژئوشیمیایی و زمین‌شناسی اقتصادی در پهنه ولکانیسم و دگرگونی چهارگوش در شهرستان بن و اکتشاف نیمه‌تفصیلی و امکان‌سنجی کاربردی فلدسپات‌های شهرستان سامان طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ در سطح ۶۷۱ هکتار انجام شده است.

پارسال ۱۵ معدن استان برای واردات ماشین‌آلات دست دوم مورد نیاز با معافیت گمرکی به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد.

مهمترین مواد معدنی در حال استخراج از معادن چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ لاشه، مواد اولیه سیمان و سنگ آهک است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار