سی‌وهفتمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

پوتین دستور پرداخت بهای گاز روسیه تنها با روبل را صادر کرده است

رئیس‌جمهور روسیه دستور پرداخت بهای گاز تنها با روبل را صادر و تأکید کرد سیاست‌های غرب اقتصاد جهانی را به سمت بحران‌های متعدد سوق می‌دهد.

سی‌وهفتمین روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین گذشته است و دولت‌های غربی که با اقدامات تحریک‌آمیز خود باعث تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین شدند و در واکنش تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، اما حالا مجبورند با تبعات اقدامات خود دست‌وپنجه نرم کنند. دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستور داده است تا روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی این کشور برای کاهش بهای آن استفاده شود. 

تاکنون، عرضه‌ها نتوانسته‌اند قیمت نفت را کاهش دهند. تقاضای جهانی تقریباً به سطوح قبل از همه‌گیری رسیده است، این در حالی است که عرضه در سطح جهانی کاهش یافته است. در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته (پنجشنبه) بخشنامه مربوط به پرداخت بهای گاز این کشور به روبل روسیه از جانب «کشور‌های غیردوست» را امضا و تأکید کرد غرب به سیاست‌هایی افتخار می‌کند که اقتصاد جهانی را به سمت بحران‌های متعدد سوق می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اما روز گذشته ۲۱ نهاد و ۱۳ فرد روسی از جمله بزرگترین شرکت سازنده و صادر کننده قطعات الکترونیکی را تحریم کرد. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های یکجانبه علیه افراد و نهاد‌های روسی، شماری از مقامات ارشد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه خود قرار داد.


بیشتر بخوانید:


مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین که تاکنون در چندین مرحله و در مکان‌های گوناگون برگزار شده نتیجه جدی و مثبتی نداشته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه ادامه دارد، اما در حال حاضر فقط صحبت است.

مسکو روز گذشته اعلام کرد غرب در حال به راه انداختن یک جنگ ترکیبی علیه روسیه است. پس از دو جمهوری لوهانسک و دونتسک، آناتولی بیبیلوف، رئیس‌جمهور اوستیای جنوبی تمایل خود را برای پیوستن به روسیه اعلام کرده است.

تحولات مربوط به سی‌وهفتمین روز حمله روسیه به اوکراین در ادامه آمده است:

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که اقدام اوکراین در بمباران یک تاسیسات نفتی در شهر بلگورود در جنوب روسیه، تاثیر منفی بر مسیر مذاکرات میان مسکو و کی‌یف دارد.

۲ سال پیش
نخستین مقام صهیونیست در زمان جنگ وارد اوکراین می شود

نیتزان هاروویچ، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی، هفته آینده در اولین سفر یک مقام صهیونیست از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به کی یف سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش شرکت رادیو و تلویزیون این رژیم، وزیر هرویچ دوشنبه آینده از اوکراین بازدید خواهد کرد و با همتای اوکراینی خود دیدار خواهد کرد و از بیمارستان صحرایی که از سوی این رژیم در غرب شهر لووف (لووف) در نزدیکی مرز لهستان ایجاد شده است، بازدید خواهد کرد.

به گفته وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی: 17 تن تجهیزات مورد نیاز برای ساخت بیمارستان صحرایی در اوکراین به نام (ستاره درخشان) در هواپیمای باری متعلق به شرکت هواپیمایی اسرائیل (العال ) بارگیری شد.

۲ سال پیش

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: حمله روسیه به اوکراین تنها برای کی یف تهدید آمیز نیست بلکه تهدیدی برای اصول نظام بین الملل است.

۲ سال پیش
روسیه: بیش از ۱۰۰۰ نیروی پدافند هوایی در تمرینات رزمی در جزایر کوریل شرکت کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بیش از ۱۰۰۰ نیروی پدافند هوایی و حدود ۲۰۰ واحد تجهیزات نظامی در تمرینات رزمی در جزایر کوریل شرکت کردند و توپخانه و سامانه‌های موشکی ضد تانک شلیک کردند؛ و او در بیانیه‌ای توضیح داد که نیرو‌های نظامی مشترک، از ناحیه نظامی شرقی مستقر در منطقه پریمورسکی، یک تمرین تاکتیکی را با آتش واقعی آغاز کردند.

در طول مانور‌های رزمی، نیرو‌های روسی در شرایط استفاده از ابزار‌های جنگ الکترونیک، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی توسط اوکراین و همچنین در هنگام دفع حمله با هواپیما‌های بدون سرنشین، آموزش رزمی را انجام می‌دهند.

۲ سال پیش

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین: چین از تلاش های اتحادیه اروپا برای حل مسئله اوکراین حمایت می کند و گفتگوهای صلح را تنها راه اجتناب از تشدید تنش می داند.

منافع امنیتی مشروع همه طرف‌ها باید در نظر گرفته شود تا به دلایل بحران اوکراین رسیدگی شود.چین و اتحادیه اروپا باید برای جلوگیری از گسترش بحران اوکراین و تضمین ثبات نظام اقتصادی جهانی تلاش کنند.

۲ سال پیش
توافق گروسى با روسيه و اوكراين در مورد چرنوبيل

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کالینینگراد با مقامات روسی درباره ایمنی هسته ای در اوکراین گفتگو کرد.

او به خبرنگاران پيش از بازگشت به وين گفت که در اسرع وقت براى "کمک و پشتیبانی" به چرنوبیل اقدام خواهد کرد.

گروسى او گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد چاوچوب ایمنی به طور جداگانه با اوکراین و روسیه به توافق رسيده است

انجمن جهانی اپراتورهای هسته ای هم اپراتور هسته ای اوکراین Energoatom را از مسکو به مرکز پاریس منتقل کرده است.

۲ سال پیش
مذاکرات اردوغان با رؤسای جمهور روسیه و اوکراین برای آتش بس

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس های تلفنی جداگانه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر ضرورت ادامه دادن گفتگوها میان طرفین و برقراری آتش بس تا رسیدن به صلح تاکید کرد.

۲ سال پیش
گفتگوی زلنسکی و مکرون

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین: من با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره مذاکرات و روند آن و اهمیت تضمین های امنیتی گفتگو کردم.ابتکار فرانسه در خصوص گذرگاه های بشردوستانه باید از ماریوپل اجرا شود.

۲ سال پیش
اوکراین: نیروهای روسیه و تجهیزات فعلی آنها برای حمله به کی یف کافی نیستند

وزارت دفاع اوکراین گزارش داد: با وجود عقب نشینی نسبی روسیه از کی یف و چرنیهیف، دفاع خود از پایتخت و دیگر شهرها را کاهش نخواهیم داد.

این وزارتخانه گفت: نیروهای روسیه و تجهیزات فعلی آنها برای حمله به کی یف کافی نیستند.

۲ سال پیش
رئیس هیئت روسیه در مذاکرات با اوکراین: مواضع ما در مورد کریمه و دونباس ثابت است

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت روسیه در مذاکرات، تصویری را در کانال خود در «تلگرام» منتشر کرد که نشان می‌دهد اعضای هیئت‌های مسکو و کی‌یف در حال برگزاری یک نشست مجازی هستند.

مدینسکی تاکید کرد: ما مذاکرات را در قالب ویدئو کنفرانس ادامه می دهیم و مواضع ما در مورد کریمه و دونباس ثابت است. سه‌شنبه گذشته، دو هیئت در استانبول ترکیه نشستی برگزار کردند که در آن مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شد.

۲ سال پیش

رویترز به نقل از منابعی نوشت: اتحادیه اروپا با تامین تجهیزات و دارو برای مقابله با هرگونه حادثه شیمیایی یا هسته ای موافقت کرده است.

۲ سال پیش
اروپا: باید از چین برای پایان جنگ اوکراین کمک گرفت

رؤسای کمیسیون و شورای اروپا اعلام کردند که برای پایان دادن به جنگ در اوکراین باید از چین به عنوان متحد روسیه کمک گرفت.

بیش از ۴۰ کشور به اعمال تحریم‌ علیه روسیه پیوسته‌اند و روسیه تلاش می‌کند تحریم‌های اعمال شده علیه خود را دور بزند.

اکنون زمان بسیار مهمی برای اروپا و کل نظم جهانی است، زیرا اوضاع به حالت قبل از حمله روسیه به اوکراین باز نخواهد گشت. باید از اصل صلح و مذاکره حمایت کنیم و از جنگ و ابزار نظامی برای حل مناقشات استفاده نکنیم.

۲ سال پیش

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران در یک کنفرانس تلفنی گفت که مقامات هر کاری را برای سازماندهی مجدد زنجیره تامین سوخت و جلوگیری از اختلال در تامین انرژی این منطقه انجام می‌دهند.

۲ سال پیش
تولید سلاح میکروبی تحت عنوان فعالیت علمی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اسناد و مدارکی را منتشر کرده است که بر دست داشتن پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و پنتاگون در فعالیت‌های تولید سلاح‌های میکروبی در اوکراین صحه می‌گذارد و نشان می‌دهد شرکت‌های آمریکایی مقاصد و اهدافی فراتر از پژوهش‌های علمی را در این کشور دنبال می‌کرده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، پیام‌ها و اطلاعات این مستندات حاکی از آن است که هدف چنین فعالیت‌هایی فراتر از پژوهش‌های علمی و برای تولید میکروب‌های سیاه زخم و دیگر بیماری‌های همه گیر و استفاده نظامی از آن‌ها بوده است.

۲ سال پیش
گفتگو‌های روسیه و اوکراین آغاز شد

مذاکره کننده روسیه اعلام کرد گفتگو‌های مسکو-کی یف از طریق ویدیو کنفرانس از سر گرفته شد.

۲ سال پیش
تاکید پاریس بر حفظ حاکمیت ملی اوکراین

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت: روسیه باید پیش بینی کند که در این جنگ پیروز نخواهد شد و ما باید به اوکراین برای حفظ حاکمیت ملی این کشور کمک کنیم.

۲ سال پیش
کمک تسلیحاتی استرالیا به اوکراین

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد کشورش چند دستگاه نفربر زرهی از نوع بوش مستر را بنا به درخواست رئیس جمهور اوکراین به این کشور ارسال می‌کند.

۲ سال پیش
لوکاشنکو و پوتین تلفنی گفتگو کردند

به گزارش آژانس "بلتا"، سران کشور‌های روسیه و بلاروس در تماس تلفنی روز وحدت خلق‌های بلاروس و روسیه را به یکدیگر تبریک گفتند. لوکاشنکو و ولادیمیر پوتین در مورد وضعیت و چشم انداز توسعه روابط دوجانبه و وضعیت در اوکراین گفتگو کردند.

۲ سال پیش
اوکراین داوطلبان کانادایی را ناامید کرد

یک روزنامه گزارش داد که گروهی از داوطلبان کانادایی از قصد خود برای شرکت در جنگ در اوکراین صرف نظر کرده اند.

یکی از آن‌ها به نام پل هیوز (۵۷ ساله) به "گلوب اند میل" گفت که به محض ورود به شهر لووف در غرب اوکراین متوجه شد که خارجی‌هایی که داوطلبانه برای جنگ در صفوف نیرو‌های اوکراینی حاضر شده اند با کمبود تسلیحات مواجه هستند و از سازمان دهی ضعیف رنج می‌برند. هیوز تفنگ را بدست نیاورد؛ بنابراین تصمیم گرفت اوکراین را ترک کند.

۲ سال پیش
پسکوف: پوتین برنامه‌های جدیدی را برای پرداخت هزینه گاز روسیه بیان کرد

سخنگوی کرملین گفت: پوتین در گفتگو‌های خود با سران غربی برنامه‌های جدیدی را برای پرداخت هزینه گاز روسیه بیان کرد. فرمان پوتین در مورد تبدیل پرداخت‌های گاز روسیه به روبل در مورد گازی که قبلاً عرضه شده اعمال نمی‌شود.
برتری هوایی روسیه بر اوکراین یک حقیقت مطلق است و سرویس‌های امنیتی ارزیابی خواهند کرد. پوتین از حادثه آتش سوزی در یک انبار نفت در بلگورود مطلع شده است و اقداماتی برای اطمینان از قطع نشدن عرضه سوخت در منطقه انجام می‌شود. آنچه در بلگورود اتفاق افتاد را نمی توان گامی برای ایجاد شرایط راحت برای ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین تلقی کرد.

۲ سال پیش
روسیه به تحریم‌های اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، «نیکلای کوبرینتس» مدیر همکاری اروپایی در وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با اسپوتنیک گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه تاثیری منفی بر زندگی خود مردم اتحادیه اروپا گذاشته است و مسکو امیدوار است بروکسل بفهمد که رویارویی در روابط دو جانبه به نفع این اتحادیه نیست.

۲ سال پیش
روسیه ۲۲ مقام نظامی اوکراین را به نسل کشی متهم کرد

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد کمیته تحقیقات روسیه «والری گالتی» وزیر دفاع سابق اوکراین، «ویکتور موژنکو» رئیس سابق ستاد کل ارتش این کشور و ۲۰ مقام نظامی دیگر اوکراینی را به طور غیابی به نسل کشی متهم کرد.

۲ سال پیش
قدردانی روسیه از هند

به گزارش خبرگرزاری رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز گفت، روسیه از پاسخ هند به بحران اوکراین قدردانی می‌کند. لاوروف گفت: ما از این موضع گیری هند که همه حقایق را در نظر گرفته و به صورت یک طرفه موضع گیری نکرده است، قدردانی می‌کنیم.

۲ سال پیش
لاوروف: ما در روند مذاکرات پیشرفت داریم، به ویژه در مورد بی طرفی نظامی اوکراین

ما به دنبال تقویت رابطه با بازار‌های آسیایی برای کاهش استفاده از دلار و دور زدن تحریم‌های غیرقانونی هستیم.
ما در میان اوکراینی‌ها درک وضعیت جدید در کریمه و منطقه دونباس را دیده ایم.در تلاش هستیم تا با تقویت روابط خود با دوستان واقعی خود بر شرایط ایجاد شده توسط تحریم‌های غرب علیه روسیه غلبه کنیم.
ما استفاده از روبل روسیه را در معاملات تجاری بین المللی خود ترویج خواهیم کرد. کشور‌های ناتو می‌خواهند اوکراین را به جبهه جدیدی در برابر روسیه تبدیل کنند و این چیزی است که ما رد می‌کنیم. مذاکرات با طرف اوکراینی پیشرفت‌هایی داشته است و مسکو در حال آماده سازی پاسخ خود به پیشنهادات کیف است.
ما شاهد هستیم که در زمینه تسلیح و راه اندازی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین با حمایت کشور‌های غربی چه اتفاقی می‌افتد و آن را نمی‌پذیریم.

۲ سال پیش
واکنش کرملین به حمله اوکراین به انبار سوخت بلگورود

کرملین اعلام کرد حمله اوکراین به انبار‌های سوخت در بلگورود فضای مساعدی برای ادامه مذاکرات صلح ایجاد نمی‌کند.

۲ سال پیش
چین: گفتگو تنها راه حل بحران اوکراین است

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد پکن از گفتگو‌های مستقیم بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند و خواستار آتش‌بس است.

۲ سال پیش
تاسف بورل از تصمیم روسیه برای اعمال ممنوعیت سفر برای مقامات ارشد اتحادیه اروپا

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا از تصمیم روسیه برای اعمال ممنوعیت سفر برای رهبران ارشد اتحادیه اروپا متاسف است.

بورل از تصمیم مقامات روسیه برای اعمال ممنوعیت سفر برای تعدادی از اتباع اتحادیه اروپا در تلافی تحریم‌های اتحادیه اروپا مرتبط با حمله روسیه به اوکراین ابراز تاسف می‌کند.

۲ سال پیش
انهدام ۸ فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی

وزارت دفاع روسیه عملکرد روزانه ارتش این کشور را اعلام کرد:

• از آغاز عملیات در اوکراین ۱۲۴ هواپیمای جنگی، ۸۱ هلیکوپتر و ۳۵۳ راهپیمایی را منهدم کرده ایم.
• ما ۵۲ سایت نظامی اوکراین را در ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردیم.
• در ۲۴ ساعت گذشته ۸ فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی و یک فروند بالگرد Mi-۸ را منهدم کردیم.
• از آغاز عملیات در اوکراین، ۱۸۳۹ تانک و خودروی زرهی، ۲۰۲ موشک انداز، ۷۷۳ توپ و ۱۷۱۱ خودرو را منهدم کرده ایم.

۲ سال پیش
روس‌ها قصد دارند در روز پیروزی، جایگزینی برای گوگل پلی راه اندازی کنند

خبرگزاری رویترز با درج این خبر نوشت، طراحان روسی سرگرم ایجاد جایگزینی برای گوگل پلی استور هستند و قصد دارند آن را در نهم مه راه اندازی کنند؛ روز تعطیل ملی در روسیه که در آن پیروزی در جنگ جهانی دوم جشن گرفته می‌شود.

یوتیوب و گوگل پلی، این ماه همه سرویس‌های پولی خود را در روسیه به حال تعلیق درآوردند. این حرکت پس از آن صورت گرفت که چالش‌های بانکی ناشی از تحریم‌های غرب علیه این کشور به تدریج نمایان شد.

ولادیمیر زیکوف مدیر طرح‌های دیجیتال پلتفورمز که سازمانی است که بر کار‌های دیجیتال متمرکز است، گفت: "متاسفانه روس‌ها دیگر نمی‌تواند طبق معمول از گوگل پلی برای خرید اپلیکیشن‌ها استفاده کنند و سازندگان منبع درآمدشان را از دست داده اند. به این علت است که ما اپلیکیشن روسی "نش استور" (NashStore) را ایجاد کرده ایم. "

نش استور که به معنای "فروشگاه ما" است، در خدمت دستگاه‌های موبایل اندروید خواهد بود.

روسیه به شکل سنتی نهم مه در سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در برابر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، مراسم نظامی را در میدان سرخ مسکو برگزار می‌کند.

۲ سال پیش
وزیر اقتصاد آلمان: به خرید نفت و گاز از روسیه ادامه می دهیم

روبرت هابک در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که اظهارات کرملین و پوتین درباره معاملات انرژی متناقض است. تنها چیزی که واضح است این است که دولت روسیه در واقع ورشکست شده است.

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه این گفتگو افزود: هیچ کس اوراق بهادار روسیه را که هنوز در فکر خود هستند، نمی خرد. این نتیجه تحریم بانک ها و شرکت های روسی توسط کشورهای غربی است.

وزیر آلمانی تاکید کرد که با وجود شرایط موجود آلمان باید برای مدت معینی به خرید مواد خام مانند نفت و گاز از روسیه ادامه دهد. ما جنگ را با واردات نفت و گاز تامین نمی کنیم. بلکه از نظام حمایت می کنیم.

۲ سال پیش

شبکه الجزیره: استاندار لوهانسک از توافق برای باز شدن ۵ کرویدور انسانی از امروز خبر داد.

۲ سال پیش
بانک روسیه محدودیت‌های انتقال پول به خارج از کشور را برای افراد کاهش داد

بانک روسیه روز جمعه در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که محدودیت‌های انتقال وجوه به خارج از کشور را برای افراد کاهش می‌دهد و افزود که این قوانین برای ساکنان و غیر مقیم کشور‌هایی که از تحریم‌های غرب علیه مسکو حمایت نمی‌کنند و همچنین اعمال می‌شود.

۲ سال پیش

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز با مقامات ارشد روسیه در کالینینگراد دیدار می‌کند

۲ سال پیش
مدودف: مواد غذایی به کشور‌های دوست را تامین می کنیم

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، روز جمعه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که مسکو تنها صادرات مواد غذایی به کشور‌های دوست را تامین خواهد کرد.

او گفت: ما غذا و محصولات کشاورزی را فقط برای دوستانمان عرضه خواهیم کرد (خوشبختانه تعداد زیادی از آن‌ها داریم و آن‌ها اصلاً در اروپا و آمریکای شمالی نیستند). ما هم به روبل و هم به پول ملی آن‌ها به نسبت توافق شده می‌فروشیم.»

مدودف همچنین تاکید کرد که بازار داخلی همچنان در اولویت باقی خواهد ماند، اگرچه حجم صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۳۷ میلیارد دلار ارزش داشت.

۲ سال پیش
شاهد عینی از ماریوپل: موشک اوکراینی ۳۰ اوکراینی را کشت

رومن پستلنیک که موفق شد شهر خود را که نیرو‌های رژیم اوکراین آن را به میدان نبرد تبدیل کرده بود ترک کند، به اسپوتنیک گفت که در ۱۱ مارس ۲۰۲۲، یکی از گردان‌های افراطی مسلح ارتش اوکراین یک موشک "توچکا او" را به سمت یک ساختمان شلیک و به طور کامل منهدم کرد. فقط سنگ بنای آن باقی مانده بود. حدود ۳۰ نفر از ساکنان آن که شهروندان اوکراینی بودند بر اثر ریزش جان خود را از دست دادند.

۲ سال پیش
مسکو: گفت‌وگوی سیاسی بین روسیه و ناتو در شرایط کنونی غیرممکن است

نیکولای کوبرینتس، رئیس بخش همکاری اروپایی وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: گفت‌وگوی سیاسی بین روسیه و ناتو در شرایط کنونی غیرممکن است، حتی صحبت در مورد شرایط از سرگیری تماس‌ها نیز منطقی نیست.
مسکو همچنین اعلام کرده بود تسلیحاتی که اتحادیه اروپا به اوکراین می فرستد به مرور زمان به طور غیرقابل کنترلی در سراسر اروپا پخش می شود و ممکن است به دست تروریست ها برسد.

۲ سال پیش
ساختمان سرویس اطلاعات خارجی اوکراین در کی یف بمباران شد

نیرو‌های ارتش روسیه ساختمان سرویس اطلاعات خارجی اوکراین در کی یف را بمباران کردند.

۲ سال پیش
سفر رئیس پارلمان اروپا به کی یف

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا گفت که عازم کی یف پایتخت اوکراین است.

۲ سال پیش
توقیف یک خودروی زرهی کمیاب در خارکیف اوکراین

ارتش روسیه در منطقه آزاد شده شهر (ایزیوم) در استان خارکیف اوکراین یک خودروی زرهی بسیار کمیاب اوکراینی به نام "تریتون" (دوزیست) را توقیف کرد و مشخص شد که یک شرکت خصوصی آن را برای استفاده در نیروی زمینی در کی یف ساخته است.

۲ سال پیش
ورود بیش از نیم میلیون پناهنده از دونباس و اوکراین به روسیه

وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد از زمان آغاز بحران در اوکراین بیش از نیم میلیون پناهنده از دونباس و اوکراین وارد روسیه شده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه روسیه الیوم، وزارت امور اصظراری روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد پناهجویانی که از جمهوری اوکراین و دونباس وارد روسیه شده اند، از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفته است.

این وزارتخانه افزود: از زمان تشدید درگیری نظامی، ۵۲۹ هزار و ۳۴۷ نفر با عبور از مرز‌ها وارد روسیه شده اند که ۱۰۷ هزار و ۶۵ نفر از این پناهجویان کودک هستند.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین،  اعلام کرد که دو ژنرال ارشد را به اتهام آنچه خیانت می نامد از سمت خود برکنار کرده است.

او این دو مقام نظامی را "ضدقهرمان" نامید و خاطرنشان کرد که فرصت مقابله با آن‌ها را ندارد، اما قول داد که آن‌ها در نهایت مجازات خواهند شد.

۲ سال پیش
آنتونوف: آمریکا از سیاسی کاری سازمان‌های بین المللی دست بردارد

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، ابتکار سناتور‌های آمریکایی برای محروم کردن روسیه از وضعیت ناظر در سازمان کشور‌های آمریکایی (OAS) را تلاشی برای تجزیه روسیه و کشور‌های آمریکای لاتین توصیف کرد.

سناتور‌های آمریکایی خواستار چنین اقدامی به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین شدند.

به نقل از کانال تلگرامی سفارت، سفیر آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این تلاش آشکار قانون‌گذاران برای تجزیه روسیه و کشور‌های آمریکای لاتین است».

وی از آمریکا خواست تا از سیاسی کاری سازمان‌های بین المللی دست بردارد.

۲ سال پیش
ژاپن علیه افراد و شرکت‌های روسی تحریم‌هایی اعمال کرد

وزارت خارجه ژاپن امروز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه چهار شرکت و سه فرد روسی دیگر به دلیل ارتباط ادعایی آن‌ها با برنامه موشکی پیونگ یانگ اعمال کرد.

این اقدامات تحریم‌های اعلام‌شده قبلی را که به بهانه حمله نظامی روسیه به اوکراین اجرا شده است، گسترش می‌دهد و شامل شرکت‌های آپولو، آر کی بریز RK Breeze، زیل ام Zil-M و پارسک Parsek می‌شود.

۲ سال پیش
انبار نفت در «بلگورود» روسیه آتش گرفت

فرماندار منطقه «گلادکوف» روسیه گفت: انبار نفت در «بلگورود» در نتیجه حمله نیروهای اوکراینی آتش گرفت و نیرو‌های اورژانس به محل آتش سوزی رفتند.

رویترز به نقل از فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد هلیکوپتر‌های نظامی اوکراینی به تاسیسات ذخیره سوخت در این منطقه حمله کردند.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله هوایی هلیکوپتر‌های نیرو‌های مسلح اوکراین که وارد خاک روسیه شده اند، در یک انبار سوخت در شهر بلگورود روسیه آتش سوزی رخ داده است.

در این آتش سوزی دو نفر مجروح شدند که هر دو کارگر نفت بودند، اما به گفته فرماندار این حادثه تلفات جانی نداشته است.

وزارت بحران روسیه اعلام کرد بمباران اوکراین منجر به آتش سوزی در ۸ مخزن سوخت در بلگورود شد و احتمال دارد به ۸ مخزن دیگر سرایت کند.انبار نفتانبار نفت در «بلگورود» آتش گرفت

انبار نفت

۲ سال پیش

نیکلای کوبرینتس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفت: روسیه از اتحادیه اروپا درخواست نخواهد کرد که تحریم‌ها را لغو کند، کشور دارای حاشیه امنیت است.

۲ سال پیش

رویترز به نقل از آژانس اطلاعات روسیه اعلام کرد یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه می‌گوید که مسکو به تحریم‌های اروپا پاسخ خواهد داد و اقدامات آن‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژاپن دارایی‌های افراد و سازمان‌های روسی را به دلیل مشارکت آن‌ها در پروژه‌های تسلیحاتی کره شمالی مسدود می‌کند.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، زلنسکی درجه ژنرال دو کارمند سابق سرویس امنیتی اوکراین را سلب کرد و آن‌ها را خائن و ضدقهرمان خواند.

۲ سال پیش

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: تهدید‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در بخش هوافضا با تضمین‌های ناسا مبنی بر علاقه به گفت‌وگو در تناقض است.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت:

  • وضعیت در مناطق جنوبی و منطقه دونباس همچنان بسیار دشوار است.
  • نیرو‌های ما در شمال کی‌یف، در چرنیف و در سومی با نیرو‌های روسی مقابله کردند.
  • نیرو‌های روسیه از مناطقی که با مشکلاتی مواجه شده بودند، برای تمرکز بر مناطق مهم‌تر عقب‌نشینی کردند.
  • رئیس امنیت داخلی و مدیر شعبه خدمات در خرسون به دلیل خیانت به سوگند وفاداری به دولت برکنار شدند.
۲ سال پیش
روسیه: مسکو اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت

نیکلای کوبرینتس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفت که مسکو اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و امیدوار است که بروکسل متوجه شود که رویارویی با روسیه به نفعش نیست.

وی همچنین اعلام کرد که تحریم‌های غیرمسئولانه اتحادیه اروپا علیه روسیه بر زندگی مردم عادی اروپایی تأثیر منفی می‌گذارد.

۲ سال پیش

رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن به شبه‌نظامیانی که در کارخانه «آزوفستال» در «ماریوپل» مستقر شده بودند، گفت که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

۲ سال پیش

استونی از ۱۱ آوریل فعالیت شرکت تاکسی روسی «Yandex Taxi» را ممنوع خواهد کرد.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، «تایمز» می‌گوید انگلیس مخالف صلح زودهنگام بین روسیه و اوکراین است.

۲ سال پیش

سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان گفت: گرجستان در تحریم‌ها علیه روسیه مشارکت دارد.

مجری سی‌ان‌ان از او پرسید که به نظر او چرا دولت گرجستان از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت نمی‌کند و کمک‌های مادی به اوکراین نمی‌فرستد؟

زورابیشویلی در پاسخ گفت: ما در تمام تحریم‌های مالی بین المللی شرکت می‌کنیم و این برای بخش مالی گرجستان معنی دارد؛ و در عین حال، ما در تمام قطعنامه‌هایی که برای حمایت از اوکراین اتخاذ شده است، مشارکت می‌کنیم.

۲ سال پیش

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با یک شبکه لهستانی گفت:

  • شاهد آن هستیم که برخی از کشور‌ها از تحریم‌ها خسته شده‌اند، اما لهستان یکی از این کشور‌ها نیست.
  • لهستان در صدر کشور‌هایی است که به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه هستند.
  • اما شاهد خستگی و تمایل به طفره رفتن از افزایش تحریم‌هایی هستیم که در حال آسیب رساندن به اقتصاد روسیه است.
۲ سال پیش

تاتیانا بوتسکایا، معاون اول کمیته دومای دولتی خانواده، زنان و کودکان اعلام کرد به پناهندگان اوکراینی که تابعیت روسیه را دریافت می‌کنند، سرمایه مادری برای فرزندان خود داده می‌شود.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، ایویکا داچیچ، رئیس پارلمان صربستان اعلام کرد بی‌طرفی نظامی صربستان باید در قانون اساسی نوشته شود.

۲ سال پیش

ریانووستی با انتشار تصاویری گزارش داد، وزارت دفاع فدراسیون روسیه شواهد جدیدی از جنایات ملی‌گرایان اوکراینی در طول جنگ منتشر کرده است.

گزارش‌های مختلف و یادداشت‌های اطلاعاتی از جمله تعدادی از اسناد، همکاری نزدیک ملی‌گرایان اوکراینی با اشغالگران نازی را اثبات می‌کند.

یادداشت‌های ملی گرایان اوکراینی 01

یادداشت‌های ملی گرایان اوکراینی 02

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، پس از گزارش‌هایی در پنتاگون مبنی بر سرنگونی یک هلیکوپتر اوکراینی با استفاده از موشک‌های استینگر، مقامات آمریکایی اظهار داشتند نمی‌بینند که سلاح‌های آمریکایی به سربازان اوکراین رسیده باشد و به نظر می‌رسد در دست ارتش روسیه است.

۲ سال پیش

کاخ سفید مدعی شد:

  • ما همچنان معتقدیم که تحریم‌ها نتیجه می‌دهند و روسیه از ابزار‌های مصنوعی برای تقویت روبل استفاده می‌کند.
  • حمله روسیه به اوکراین یک اشتباه استراتژیک بود که مسکو را تضعیف کرد.
  • ادعا‌هایی مبنی بر برکناری نخست‌وزیر پاکستان از سمت خود صحت ندارد.
۲ سال پیش

ریانووستی نوشت، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: هنوز برنامه‌ای برای سازماندهی گفت‌وگو بین بایدن و پوتین وجود ندارد.

به گفته وی، از سرگیری تماس‌های دیپلماتیک در سطح بالا بین روسیه و آمرکیا مستلزم کاهش تنش در اوکراین است.

۲ سال پیش
اردوغان: مذاکرات استانبول انگیزه مهمی به پایان دادن جنگ در اوکراین داد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: مذاکرات این هفته در استانبول بین کی‌یف و مسکو، انگیزه مهمی به تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در اوکراین داد.

۲ سال پیش
کنترل صادرات شرکت‌های دفاعی روسیه و بلاروس از سوی وزارت بازرگانی آمریکا

به گزارش ریانووستی، کاخ سفید اعلام کرد، وزارت بازرگانی آمریکا در روز‌های آینده کنترل صادرات ۱۲۰ شرکت دفاعی روسیه و بلاروس را فعال خواهد کرد.

۲ سال پیش
مایکروسافت به کار با مشتریان روسی که تحریم نشده‌اند ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند که شرکت مایکروسافت به کار با مشتریان روسی که تحریم نشده‌اند از جمله بیمارستان‌ها و مدارس ادامه خواهد داد.

۲ سال پیش
بایدن: انتظار دارم متحدان بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت خود را خارج کنند

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من مشتاقانه منتظرم ببینم متحدان ما چقدر نفت از ذخایر خود خارج خواهند کرد و من انتظار دارم که بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون بشکه باشد.

دولت بایدن خود در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است.

۲ سال پیش
اسلواکی: اس۳۰۰ را به اوکراین ندادیم، زیرا برای امنیت خود ما ضروری است

نخست‌وزیر اسلواکی خطاب به الجزیره مدعی شد:

  • بحران پناهجویان بی‌سابقه است و حمله روسیه به غیرنظامیان در اوکراین وحشتناک است.
  • تلاش می‌کنیم پناهگاه‌ها و مسکن‌هایی را برای پناهندگانی که از جنگ اوکراین فرار می‌کنند تأمین کنیم.
  • فاجعه وحشتناک اوکراین صفوف همه کشور‌های اروپایی را متحد کرده است.
  • سامانه دفاع موشکی اس۳۰۰ را در اختیار اوکراین قرار ندادیم، زیرا برای امنیت خود ما ضروری است.
  • برای ما مهم است که صلح بر همسایگان ما حاکم شود و از این منظر به اوکراین کمک می‌کنیم.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دولت باید بهای نفت و گاز را طلا قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا و اروپا بدجوری در گِل گیر کردند!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دمش گرم
درستش اینه!!
باید همه دنیا دست به دست هم
جهانمان را از انحصار پولی و زبانی و... و... بیرون بیاوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
حالا فهمیدم هیتلر چرا به شورروی حمله کرد .اینها چنین ادمهایی هستند که بهشون حمله کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دم هیتلر گرم که تو استالینگراد 30 میلیون روس را به رگبار بست .دمش گرم .اینها را نمیکشت الان روسی داشتم تایپ میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
پوتین شکست خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بابا آ ا ا ا
پیشگو و و و و


خخخخخخخخخخخخخ
صبح بخیر
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۷:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
به این میگن ی مبارزه جانانه حالا ببینیم چه کسی میخاد حرف پوتین رو نادیده بگیره تا از دایره مشتریان روسیه خارج بشه اونوقت خواهیم دید که در برابر روسیه به غلط کردن خواهند افتاد به شرطی که روسیه از حرفش کوتاه نیاد نیاز اروپا به انرژی روسیه اونقدر زیاده که در فاصله کوتاهی غلط کردمها شایع میشه و ایضا عدم فروش محصولات کشاورزی به کشورهای غیر دوست روسیه که در این جنگ خودشونو وصل به آمریکا و اروپا کردن . من به روسیه پیشنهاد میکنم تا برای مبارزه با آمریکا و اروپا انرژی و محصولات کشاورزیشو به کشورهای دوست بده تا از این طریق هم دوستانش به نفعی برسند هم دشمناش بیشتر تحت فشار قرار بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
جاسوسان و ماموران مخفی ک گ ب و روسیه جایی در ایرانیان ندارند و از بین میروند بزودی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
چرا جنگ پوتین کش میده کلا مرزها رو تسخیر کنه یه عملیات چریکی انجام بده مسولان و کیف رو تسخیر کنن و چنگ رو تموم کنن. و بعدش کارهای دیگه رو انجام بدن تا شلوغ با های کشورهای دیگه تموم بشه. و همینطور یمن حمله گسترده به تمام زیرساخت‌ها میتونه به رفع حصر کمک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
نمیتونه .اگه میتونست کش نمیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
پوتین در به در دنبال مشاور نظامی میگرده برو تا حیف نشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
قابل توجه دوستان داخلی که با گفتار (ما هیچ نداریم) سر میز مذاکره رفتند و نتیجه را برای چندمین بار مشاهده کردیم.
اما پوتین سوار بر اسب جهش، از همه جهت غالب گونه حمله میکند و بنظر من حتی فکر برچیدن گرداب جهانی که غرب برای دنیا آماده کرده است هم میباشد.
بحران الان اوکراین ماجراجویی آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
روسیه به بلایی گرفتار شده که حتی 120 سال پیش توسط ژاپنی ها نشده بود اروپا و آمریکا جلو ارتش ژاپن را در خاک روسیه گرفتند و حالا شاید سلاح هسته ای کمی کمک کند روسیه اشتباه کرد و چه قیمتی برایشان تمام خواهد شد الله اعلم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
این درسته با کشورهایی که با پول خود معامله میکنندتقریبا نیشه همین کسی که میخاد روبل پرداخت کنه یا باید جعل کنه یا از روسیه بگیره خوب جطوری میشه از روسیه روبل بگیری اینه هر چی که میخا دبهش بدی تا روبل بهت بده بعد دوباره با روبل پسش میدی تا اون چیزی را که میخاهی بدست آوری دلار پر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
ما ملت های خاورمیانه نیازمند یک واحد پول مشترک (€ - اروپا) هستیم.
آنقدر قدرتمند هستیم که مخالف تمامی اهداف غرب، حرکت کنیم.
یعنی ایران - چین - روسیه - هندوستان - سوریه - لبنان - پاکستان و... تحت یک واحد پول مشترک حرکت کنیم. خواهشا فکری بکنید و این پیشنهاد رو بین سران کشورهای دوست مطرح کنید.
چون دشمن همه ما غرب (آمریکا - اروپا - اسرائیل) می باشد و باید با یک توان واحد با آنها حرکت کرد.
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
فرق ما با اونا در یک چیزه و اون ((اتحاد)) هست. اونا متحدن، ما رقیبیم !! برای همین ما نمیتونیم، اما اونا میتونن/ درسته از نظر جمعیت و مساحت و قدرت نظامی ما دست پایین نیستیم / اما آیا میتوانیم با اروپا و آمریکا کشتی بگیریم؟ / در کل ایده خوبی هست که باید روش بحث بشه / چین، روسیه، هند و ژاپن به تنهایی قدرت اقتصادی خوبی دارن و میتونند در صورت یکی شدن واحد پول پیشرفت کنند. / آیا آنها با هم متحد میشن!!؟ / آیا ایران قبول میکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
نه اوکراین نه تایوان نه لهستان
جانم فدای ایران
خخخخخخ
پاسخ به غرب زده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آقای پوتین کارجالبی کرده و حتما هم تاثیر میگذارد .
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۲:۰۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
تحریم های گسترده و همه جانبه سبب نا رضایتی عمومی در روسیه می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
احسنت به شجاعت واقتدارت.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۵۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ارباب پوتین....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین بزرگ ترین کشور اروپا بود که نابود شد
این خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بزرگ ترین کشور اروپا نابود شد و با خاک یکسان شد
درس خوبی برای غرب زده ها بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
و شرق زده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
نه غربی نه شرقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دمش گرم، واقعا پوتین باهوشِ، برای حفظ ارزش پول ملی عجب تصمیمی گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
درود بر پوتین ضد آمریکای کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار واسرائیل غاصب
Germany
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ایران می تونه واسطه تحریم روسیه و جهان باشه!
ما باید به فکر منافع کشور خودمون باشیم نه روسیه و غرب و چین
باهوش باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خب، ما را هم به جرم همکاری با دور زدن تحریم های روسیه، تحریم میکنند. فکر میکنید که نظر میدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
روسیه باید همینطور مصمم و با قدرت رو حرفش بمونه،اینا و وقتی رو هوا تحریم میکنن باید تبعاتشم بپردازند ک مال این حرفا نیستن البته،فقط موندم از لهستان ک یکی نیست اینو بگیره،بگو بابا مس اینک خوشت اومد زلنسکی رقاصه ازت حمایت کرد..ترمزو بکش بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سی هفتمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین
سی هشتمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین
20 سال گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
این پیشنهاد مصرف داخلی داره و هیچ ارزشی نداره و عملا هیچ کشوری روبل پرداخت نخواهد کرد. شبیه این میمونه که ایران نفت بفروشه و به کل دنیا بگه پولش رو به ریال بدید! پوتین جنگ رو باخته و خودشم میدونه خروج از این باتلاقی که برای خودش ساخته به هیچ وجه آسون نیست برای همین بهر روشی چنگ میندازه تا ازش خارج بشه چون اگه خارج نشه، جنگ فرسایشی و تحریم های اقتصادی، اقتصاد روسیه رو فلج خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه دنیا به نفت و گاز و غلات و فلزات کمیاب روسیه وابسته نبود بله ولی همین الان آلمان اعلام کرده اگه گاز قطع بشه بزرگترین کارخانه تولید کننده مواد شیمیایی دنیا در آلمان با ۴۰ هزار نیرو در معرض خطر تعطیلیه و خدا میدونه چقدر شغل دیگه غیر مستقیم نابود میشه. همین الان هیچی نشده بعضی از شرکتهای حمل و نقل در اروپا تعطیل شدند. به هر حال وقتی اونها دلار و یورو رو با بهانه تحریم بلوکه می‌کنند روسیه که خیره باز نکرده نفت و گاز مفت بده معلومه پوتین یه شرطی میزاره که اونها یا مجبورند قبول کنند یا صابون اقتصاد ورشکسته رو به تن خودشون بمالند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۴:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

من هم قول می دهم این حساب بانکی را با برجام گره نزنم و
ارز حاصل از صادرات را از منابع دیگر تأمین کنم .
آخرین اخبار