آمریکا به استفاده از ذخایر راهبردی نفت خود روی آورد

رئیس جمهور آمریکا دستور داد تا روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی این کشور برای کاهش بهای آن استفاده شود.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور داده است تا به منظور کاهش بهای نفت روزانه یک میلبون بشکه نفت از ذخایر راهبردی این کشور به مدت شش ماه مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گزارش الجزیره، این تصمیم بایدن در حالی اتخاذ شده است که مقامات کشورهای عربستان و امارات به تماس چند روز پیش او به منظور گفگتو در مورد افزایش تولید نفت و کاهش بهای آن پاسخ ندادند و در نشست اوپک پلاس بر افزایش۴۲۲ بشکه ای نفت در ماه مه به توافق رسیدند.

امروز نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بخشنامه پرداخت بهای گاز صادراتی این کشور به کشورها غیردوست از جمله اتحادیه اروپا به روبل این کشور را امضا کرد. 

بهای هر بشکه نفت طی هفته های گذشته و پس از آغاز حملات روسیه به اوکراین و نیز تحریم های اعمال شده علیه مسکو، افزایش قابل توجهی را داشته و به بالای صد و سی دلار نیز رسیده است، هر چند با نوساناتی همراه بوده است.

طبق گزارش وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر استراتژیک این کشور در حال حاضر ۵۶۸.۳ میلیون بشکه است که پایین‌ترین سطح از می ۲۰۰۲ محسوب می‌شود.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند که دولت بایدن در حال بررسی حذف موقت محدودیت‌های فروش تابستانی مخلوط‌های بنزین با اتانول بالاتر به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌های سوخت برای مصرف‌کنندگان آمریکایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار