با ادعای ارتباط با برنامه موشکی کره شمالی

ژاپن علیه افراد و شرکت‌های روسی و کره شمالی تحریم‌هایی اعمال کرد

ژاپن با ادعای ارتباط شرکت‌های روسی با برنامه موشکی پیونگ یانگ، تحریم‌هایی علیه روسیه و کره شمالی اعمال کرد.

وزارت خارجه ژاپن امروز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه چهار شرکت و سه فرد روسی دیگر به دلیل ارتباط ادعایی آن‌ها با برنامه موشکی پیونگ یانگ اعمال کرد.

این اقدامات تحریم‌های اعلام‌شده قبلی را که به بهانه حمله نظامی روسیه به اوکراین اجرا شده است، گسترش می‌دهد و شامل شرکت‌های آپولو، آر کی بریز RK Breeze، زیل ام Zil-M و پارسک Parsek می‌شود.

مقامات ژاپن پیشتر همکاری با بانک مرکزی روسیه را به حالت تعلیق درآورده بودند که در واقع به معنای مسدود کردن ذخایر روسیه در بانک ژاپن است. دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در ژاپن حدود ۳۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

ژاپن همچنین بسته‌های تحریمی متعددی را علیه روسیه، با توجه به شرایط جنگ اوکراین اعلام کرد و بیش از ۱۰۰ نفر از جمله مقامات و بسیاری از تاجران و نهاد‌های در روسیه تحت تحریم‌های خود قرار داد.

ژاپن همچنین پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما در هفته گذشته توسط کره شمالی و در پی درخواست واشنگتن برای اقدام بین المللی شدیدتر علیه پیونگ یانگ، تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد.

ژاپن قبلا تحریم تجاری متعددی علیه کره شمالی را اعمال کرده و کشتی‌های این کشور را از ورود به بنادر ژاپن به عنوان بخشی از تحریم‌های یکجانبه علیه پیونگ یانگ منع کرده است، اما روز جمعه اعلام کرد که چهار گروه و ۹ فرد را که در توسعه هسته‌ای و موشکی کره شمالی نقش دارند، تحریم کرده است.

هیروکازو ماتسونو، سخنگوی دولت ژاپن به خبرنگاران گفت که این نهاد‌ها و افراد در معرض مسدود شدن دارایی‌هایی شان خواهند بود.

این اقدام توکیو پس از آن صورت گرفت که چین و روسیه از تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ خودداری کردند. واشنگتن در شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته پس از پرتاب موشک بالستیک بین قاره‌ای که توانایی حمل بمب یا سلاح هسته‌ای را دارد درخواست تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی کرد.

در ۲۴ مارس، کره شمالی ادعا کرد که با موفقیت قدرتمندترین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM)، هواسونگ-۱۷، موسوم به موشک هیولا را پرتاب کرده است، اما آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و کره جنوبی به این نتیجه رسیدند که این موشک در واقع هواسونگ-۱۵ است. هواسونگ-۱۵ یک موشک کمتر پیشرفته که قبلا در سال ۲۰۱۷ آزمایش شده بود. به هر حال شلیک آزمایشی این موشک خشم ژاپن را برانگیخت، زیرا پرتابه در منطقه انحصاری اقتصادی آن سقوط کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
ژاپن یک ربات است که کنترل از ره دورش دست امریکاست. از خودش اراده ای ندارد.
آخرین اخبار