فرماندار قشم:

۱۲ فروردین، روز ماندگار و بهار جاودان مردم ایران است

فرماندار قشم با بیان اینکه دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ از اعیاد بزرگ ملی و اسلامی و یادآور یک رویداد تاریخی و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: این روز ماندگار بهار جاودان مردم ایران زمین و موسمی است که کرامت انسانی را به قلب مجروح این سرزمین که پر از هجوم بیگانگان بود، برگرداند.

محمد محمدحسینی گفت: هنوز از دل کوچه های تاریخ انقلاب صدای پرهیاهوی شکستن زنجیرهای بردگی سلطه ۲ هزار و ۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی از سرزمین ایران در روز حماسه ساز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ پس از گذشت چهل و سه سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شنیده می شود.

وی گفت: مردم ایران که با عبور از دوران استبداد و ستم رژیم سلطنتی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ طعم شیرین پیروزی و استقلال را به اجابت دعای حضرت امام خمینی (ره) چشیده و از چنگال بردگی استعمار رهایی یافته بودند با تشکیل دولت موقت از سوی امام امت زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین را برای تعیین نوع حکومت در ایران فراهم کردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قشم گفت: در این برهه تاریخی از انقلاب نگاه های تمام دنیا به روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸، آن هنگام که مردم با حضور در پای صندوق های رای می خواستند با استقرار نظام جمهوری اسلامی برای همیشه از غم های ظلمت ۲۵۰۰ ساله نظام سلطنتی، نجات یابند مات و مبهوت ماند.

فرماندار قشم گفتت: در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ مردم این سرزمین پرگهر در مقابل نگاه ناباورانه دنیای غرب و شرق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را سرودند و در این همنوایی به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند.

وی گفت: در این روز تاریخی و فراموش نشدنی دشمن از صعود به قله خیال و اوهام خود که تسلط دوباره بر این مرز و بوم ناکام ماند و این روز در امتداد راه پرپیچ و خم انقلاب نخستین روز طلوع حکومتی شد که ملت ایران برای استقرار یک نظام جمهوری رای دادند، نظامی که دارای قید بود و آن قید اسلامی بودن این جمهوری بود.

محمد محمدحسینی گفت: ملت ما این روزها و پس از ۴۳ ساله رشد و بالندگی در آغازین روزهای سال نو، ‌ روز جمهوری اسلامی را در حالی گرامی می‌دارد که همواره به مدد ایمان محکم و همت بلند خویش از کوران حوادث سخت و نفس‌گیر سربلند بیرون آمده ‌است.

وی گفت: این ملت سربلند و پیروز اکنون در مقطع بزرگی از تاریخ که جهان پرشور و شر در هر لحظه مانعی جدید بر سر راه توسعه و رسیدن او بر اوج قله‌های رفیع ترقی می‌تراشد، نستوه و استوار تنها بر تحقق آرمان‌های بلند انقلابی و اسلامی خویش چشم دوخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.