مقتدی صدر خطاب به چارچوب هماهنگی: هرگز با شما توافق نمی‌کنم

رئیس جریان صدر ضمن تاکید بر عدم توافق با چارچوب هماهنگی به گروه‌های عراقی ۴۰ روز فرصت داد تا بدون اعضای این جریان، دولت اکثریت ملی تشکیل دهند.

در پی سومین شکست پارلمان عراق برای تشکیل جلسه به منظور انتخاب رئیس جمهور، مقتدا صدر رئیس جریان صدر در توئیتر خطاب به هیئت چارچوب هماهنگی (گروه‌های شیعه عراق) نوشت: هرگز با شما توافق نخواهیم کرد، زیرا توافق به معنای سقوط است.

صدر نوشت: با توافق در هیچ نوع آن موافق نیستیم. آنچه که نامش را بن بست سیاسی می‌گذارید، آسان‌تر از توافق با شما و بهتر از تقسیم کردن کیک با شما است.

ساعتی قبل هم مقتدی صدر به دیگر گروه‌های عراق ۴۰ روز فرصت داد تا بدون اعضای این جریان، به تشکیل دولت اکثریت ملی بپردازند.

مقتدی صدر در پیامی اعلام کرد که به دیگر گروه‌ها این فرصت را می‌دهد تا بدون استثنا به مذاکره با دیگر گروه‌ها برای تشکیل دولت اکثریت ملی بدون حضور جریان صدر بپردازند.

وی در این پیام نوشت که فرصت انجام رایزنی‌ها برای دیگر گروه‌ها از اولین روز ماه رمضان تا نهم ماه شوال خواهد بود.

پارلمان عراق در چند نوبت برای انتخاب رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد، اما تعداد نمایندگان حاضر به حد نصاب لازم نرسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
متاسفانه سپاه قدس بعد از حاج قاسم خیلی منفعل عمل کرده و باید سریعا تغییر رویه بده قبل از هر اتفاق ناگواری و با قبائل سنی و شیعه عراق وارد مذاکره بشه چون نمایندگان عراق با توجه به قبیله ای اداره شدن این کشور بدون حمایت شیوخ هیچ محسوب میشند و مقتدی صدر هم از این کج خلقیها درس میگیره و به حاشیه رونده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
این مقتدی صدر هرگز قابل اعتماد نیست
آخرین اخبار