چین: قصد دور زدن تحریم ها علیه روسیه را نداریم

یک مقام وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن قصد دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه را ندارد.

وانگ لوتونگ، مدیر کل امور اروپا در وزارت خارجه چین یک روز پس از برگزاری نشست مجازی چین و اتحادیه اروپا که در آن اتحادیه اروپا از پکن خواست اجازه ندهد مسکو  تحریم های اعمال شده را دور بزند، گفت: چین عمدا تحریم ها علیه روسیه را دور نمی زند.

به گزارش اسکای نیوز،وانگ لوتونگ، همچنين در جمع خبرنگاران اعلام کرد که چین از طریق تجارت عادی با روسیه به اقتصاد جهانی کمک می کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روز گذشته «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با شارل میشل، رئیس شورا اورپا، به صراحت اعلام کرد که چین نباید در تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه اعمال کرده‌، دخالت کند.

 شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز به نقش چین در پایان دادن به جنگ اشاره کرد و با ارائه پیشنهاد كمک گرفتن از چين برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، بر بازگشت تعادل در روابط اقتصادی بین اتحادیه اروپا و چین تاکید کرد.

پیش از این نیز «لی یوکینگ» معاون وزیر خارجه چین از مواضع مسکو در قبال ناتو حمایت کرده و گفته بود که ناتو نباید به سمت شرق گسترش یابد و یک قدرت هسته ای مانند روسیه را محاصره کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
چین خوب جواب داد. مگر سازمان ملل روسیه رو تحریم کرده یا همچنین ایران رو که چین نخواد با روسیه وایران کار نکنه. البته چین هم یادش نرفته تحریمهای امریکارو که برکشورش متحمل کرده. بدبختهای اروپایی حاضرهستندکشورشان زیربار تورم ناشی از گرانی سوخت بشکنه ولی به امریکا نه نگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اره دور نمیخاد بزنی جاده صاف هست یک کم بپیچ براست مستقیم برو تا روسیه دور دور نیاز نداره
آخرین اخبار