فرهنگسراهای زنجان در انتظار تعمیرات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با اختصاص اعتبار فرهنگسرا‌های استان تعمیر خواهند شد.

 حسنی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آماده همکاری با انجمن‌ها، مؤسسه‌های فرهنگی و هنری در برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است که در همین راستا از انجمن‌ها درخواست می‌شود تا برنامه‌های خود برای سال ۱۴۰۱ را ارائه دهند تا اقدامات لازم در جهت تامین اعتبارات مورد نیاز صورت گیرد.

او با بیان اینکه در پایان سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توانستیم بودجه‌ای جهت تعمیرات فرهنگسرا‌های استان دریافت کنیم که با توجه به همین موضوع اقدامات لازم در روز‌های آتی جهت تعمیرات صورت خواهد گرفت، گفت: اولین اقدامات در خصوص تعمیر فرهنگسرای امام خمینی (ره) خرم‌دره ایجاد پلاتو و تعمیر سالن اجتماعات است.

او می گوید: برای رفع انجماد فرهنگی و هنری به وجود آمده، آماده دریافت و حمایت از برگزاری برنامه‌های انجمن‌ها و مؤسسه‌های فرهنگی و هنری از جمله کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید کشوری، کتاب عکس جاذبه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری شهرستان خرم‌دره با انتشار فراخوان، برگزاری جشنواره شعر دانشجوی و دانش‌آموزی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اهمیت و جایگاه نقشه مهندسی استان، گفت: این برنامه حاصل زحمت بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان کشور است که راه رسیدن به اهداف فرهنگی و هنری را برای ما مشخص کرده و برنامه‌ای منطقی و اصولی است که برش‌های استانی مشخص شده، شهرستان‌ها نیز برش‌های شهرستانی را مشخص کنند.

او با اشاره به جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در تعیین مسائل و برش‌های شهرستانی این نقشه گفت: با استفاده از دانش نخبگان شهرستان اعم از اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه، صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر، نهاد‌های مردمی، مسائل شهرستان مناسب با وضعیت و موقعیت شهرستان تعیین و برای طرح در شورای فرهنگ عمومی نهایی شود.

او می گوید: پس از نهایی شدن مسائل در شورای فرهنگ عمومی شهرستان از طریق این شورا برای این مسائل راه حل ارائه خواهد شد که برای هر سازمان وظیفه تعریف می‌شود و دستگاه‌ها با هم‌گرایی حول یک مسئله به توافق می‌رسند.

حسنی گفت: در نظر داریم در مرکز استان ۱۰ کانون و در هر شهرستان حداقل یک کانون فرهنگی و هنری مساجد را به عنوان کانون معین رسانه‌ای جامع تبدیل کنیم که این کانون‌ها فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف رسانه اعم از تئاتر، فیلم کوتاه، رسانه و ... خواهند داشت.

به گفته حسنی با این فعالیت اقتصاد هنر نیز فعال شده و این کانون‌ها به یک موسسه کارآفرین با تعیین هدف تبدیل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.