باران‌های سیل آسا در برزیل هشت کشته و ۱۳ مفقودی بر جای گذاشت

مقامات برزیل اعلام کردند باران‌ سبب جاری شدن سیل و رانش زمین شده که کشته شدن حداقل هشت نفر و ناپدید شدن ۱۳ تن را در پی داشته است.

باران شدید دو روزه در برزیل، بخش وسیعی از سواحل اقیانوس اطلس در ایالت «ریودوژانیرو» واقع در جنوب شرقی این کشور را درنوردیده است. این آخرین مورد از طوفان‌های مرگبار در برزیل است که به گفته کارشناسان به علت تغییرات اقلیمی تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات اعلام کردند رانش زمین باعث کشته شدن یک مادر و پنج فرزندش شده است. آن‌ها گفتند که ششمین کودک نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده است. مقامات گفته اند که هفتاد و یک خانواده مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

مارسلو فریکسو، نماینده کنگره برزیل گفت که دو قربانی دیگر در شهر‌های «مسکیتا» و «آنگرا دوس ریس» کشته شدند، جایی که ۱۳ نفر دیگر مفقود هستند. به طور کلی گفته شده از میان هشت قربانی این رخداد، شش نفر کودک بوده اند. 

طوفان از جمعه خیابان‌های ریو برزیل را به رودخانه تبدیل کرده و باعث رانش زمین شده است. مقامات «آنگرا» گفته اند در این شهر ۶۵۵ میلی‌متر باران باریده؛ رقمی که تا به حال ثبت نشده بود.

حوادث جدید شش هفته پس از آن رخ می‌دهد که سیل و رانش زمین باعث کشته شدن ۲۳۳ نفر در شهر توریستی «پتروپلیس» شد. در ماه ژانویه نیز باران سیل آسا باعث سیل و رانش زمین شد که منجر به کشته شدن حداقل ۲۸ نفر در جنوب شرقی برزیل شد. همچنین باران‌های شدید در ماه دسامبر در شمال شرقی این کشور رخ داد که در آن ۲۴ نفر جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا از این بارانای سیل اسا اینجا نمیاد
پای تلفات غیر قابل پیشگیری اش هم می ایستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ما خشکسالی داریم اونها رو سیل می بره خدایا حکمتت رو شکر
آخرین اخبار