بیش از ۷۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری زنجان بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:نوروز امسال بیش از ۷۹ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی زنجان بازدیدکردند.

ارجمند گفت: با اجرای طرح نوروزی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین امسال ۷۹ هزار و ۸۳۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند که از این تعداد ۱۰۳ نفر خارجی و ۷۹ هزار و ۷۳۰ نفر نیز گردشگران داخلی بوده اند.

او با اشاره به اینکه در مدت مذکور بیشترین بازدید کنندگان نوروزی به خدابنده اختصاص داشته است، گفت: در این بازه زمانی ۳۵ هزار و ۸۴۶ گردشگر از سه بنای تاریخی این شهرستان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان می گوید: پس از خدابنده، زنجان به تعداد ۲۵ هزار و ۶۲۵ نفر بازدید کننده داخلی و خارجی از سه بنای تاریخی در رتبه دوم قرار گرفت، سلطانیه با تعداد ۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر گردشگری داخلی و خارجی از سه بنای تاریخی و ابهر با ۶۴۷ بازدید کننده رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

ارجمند گفت: بقعه قیدار نبی (ع) که در لیست اماکن مذهبی استان زنجان قرار دارد با ۱۹ هزار و ۳۵۰ بازدید بیشترین استقبال گردشگران در این استان رابه خود اختصاص داده و گنبد سلطانیه نیز ۱۶ هزار و ۲۳۱ بازدید کننده داشته که ۲۰ نفر از آن ها گردشگران خارجی بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان سلطانیه بنای تاریخی چلبی‌اوغلو در مجموع ۹۵۶ بازدید داشت، گفت: بیشترین گردشگر خارجی نیز به تعداد ۶۷ مورد در این بنا ثبت شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.