چهلمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی از جنگ اوکراین سود می‌برند

با گذشت چهل روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین، خبرگزاری فرانسه گزارش داد این جنگ برای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی سود و مزایای بلندمدتی دارد.

حمله نظامی روسیه به اوکراین به روز چهلم رسید. مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند پوتین قصد دارد در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) در اوکراین اعلام پیروزی کند. این در حالی است خبرگزاری فرانسه در گزارشی عنوان کرد جنگ اوکراین برای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی سود و مزایای بلندمدتی دارد.

آمریکا و غرب تحریم‌های اقتصادی و مالی را بر روسیه وضع کرده‌اند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز گذشته، از قصد این کشور و هم‌پیمانانش برای اعمال تحریم بیشتر علیه روسیه خبر داد. در حالی که افزایش قیمت برق‌وگاز سبب شده مردم انگلیس طی تظاهراتی خواستار برکناری نخست‌وزیر این کشور شوند. بوریس جانسون با بیان آن‌که این کشور همچنان به کمک نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد، از افزایش تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد.

دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است. با این حال عرضه‌ها نیز نتوانسته‌اند قیمت نفت را کاهش دهند.


بیشتر بخوانید:


رئیس‌جمهور اوکراین ضمن درخواست به پایان جنگ در اوکراین، خروج روسیه از این کشور را کمترین اقدام ممکن دانست. رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر گفته بود که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه در حال حاضر فقط صحبت است. مذاکره کننده ارشد روسیه اما روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات صلح با اوکراین به اندازه کافی برای نشست سران دو کشور پیشرفت نکرده است.

روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشته است آمریکا عمداً در حال بی‌ثبات کردن اوضاع در اروپا است، بحران اوکراین برای آمریکا به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به روسیه استفاده شده است.

تحولات چهلمین روز حمله روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه بخوانید:

آمریکا: به اعمال فشار بر اقتصاد روسیه ادامه خواهیم داد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: با هماهنگی متحدان اروپایی خود در حال تلاش برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه هستیم. 

او همچنین مدعی شد: آنچه در بوچا اتفاق افتاد، شاهدی بر ارتکاب جنایات جنگی روسیه در اوکراین است. روسیه در روند تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپل و خروج از شهر روی حمایت ترکیه حساب می کند.کمک های نظامی ما به اوکراین مستمر است و بر درگیری ها به نفع این کشور تأثیر می گذارد. نیروهای اوکراینی شجاعانه دفاع می کنند و ما کمک های نظامی و امنیتی بیشتری ارائه خواهیم کرد. حمایت ما از اوکراین شامل سلاح های تهاجمی، اطلاعاتی و سیستم های دفاعی پیشرفته است. روس ها سعی کردند تمام اوکراین را تحت سلطه خود درآورند، اما شکست خوردند. به اعمال فشار بر اقتصاد روسیه ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش
ادعای ند پرایس: در حال مستند سازی وحشیگری ها در اوکراین هستیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد: ما در حال ردیابی و مستند سازی وحشیگری ها در اوکراین هستیم و با نهادهایی که در حال کار به منظور پاسخگو کردن این افراد هستند، اطلاعاتمان را به اشتراک می گذاریم.

او همچنین گفت: آنهایی که مسئول این وحشیگری ها هستند، به مانند آمران آن باید پاسخگو باشند.

وی همچنین گفت: از اعزام تیمی بین المللی از بازرسان به بوچا برای جمع آوری شواهد و مشخص کردن مسئولان آن حمایت می کنیم.

ند پرایس همچنین تصریح کرد: تحریم های بیشتری را علیه روسیه آماده خواهیم کرد.

۲ سال پیش
ادعای وزیر خارجه اوکراین:جنایات روسیه در بوچا نوک کوه یخ است

شبکه سی ان ان گزارش داد دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین امروز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد صحنه های وحشتناکی که ما در شهر بوچا دیده ایم، تنها نوک کوه یخ از میان تمام جنایاتی است که از سوی ارتش روسیه صورت گرفته است.

وی مدعی شد:[صحنه های] وحشتناک در بوچاْ ماریوپل و دیگر مناطق، لزوم تحریم های اتحادیه اروپا و گروه هفت را می طلبد.

۲ سال پیش
اخراج ۳۰ دیپلمات روس از فرانسه

 اسپوتنیک/ گزارش‌ها حاکی از آن است که فرانسه ۳۰ دیپلمات روسیه را اخراج خواهد کرد.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه و بلاروس

کانادا می‌گوید که تحریم‌هایی را علیه ۹ فرد روسی و ۹ فرد بلاروسی به دلیل آنچه "تسهیل و فراهم کردن " حمله مسکو به اوکراین خوانده، اعمال خواهد کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی: درباره سرنوشت اروپا اکنون در اوکراین تصمیم گیری می شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت: درباره سرنوشت اروپای مرکزی و منطقه دریای سیاه در حال حاضر در اوکراین در حال تصمیم‌گیری است. تحریم‌های جدید علیه روسیه لازم است و اوکراین باید با سلاح حمایت شود.

او همچنین مدعی شد: اگر اوکراین از خود دفاع نمی‌کرد، جنایات روسیه در بوچا در تمامی کشور انجام می شد.

۲ سال پیش
لاوروف: ثابت می‌کنیم اخبار مربوط به اتفاقات بوچا گمراه کننده است

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با هیئت میانجی‌گیری عربی گفت: ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا ثابت کنیم اخبار مربوط به اتفاقات بوچا گمراه کننده است. کمپین خدشه دار کردن وجهه روسیه در بوچا شبیه کمپین‌های کلاه سفید‌ها در سوریه است. انگلیس بار دیگر مانع برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد بوچا شد. درخواست دوم روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره نقض حقوق بشر در اوکراین رد شد.

۲ سال پیش

اسکای نیوز/ دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در ورشو در اظهاراتی با بیان آنکه با سلاح های بیشتری که در اختیار دارند زودتر می توانند در این درگیری پیروز شوند، افزود: «من از آمادگی انگلیس برای همکاری نزدیک با اوکراین در زمینه تحقیق در مورد "جنایات جنگی" قدردانی می کنم.»

او همچنین خواستار اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

۲ سال پیش
اخراج ۴۰ دیپلمات روس از آلمان

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین ۴۰ دیپلمات روس را به عنوان «عنصر نامطلوب» اخراج کرد.

۲ سال پیش
اتهام زنی اوکراین علیه روسیه در خصوص ماریوپل

معاون نخست وزیر اوکراین در سخنانی مدعی شد نیروهای روسیه مانع تلاشها برای تخلیه ماریوپل شده اند.

ایرینا ورشچوک (Iryna Vereshchuk) در سخنانی تلویزیونی مدعی شد نیروهای روسیه مانع تلاشهای کمیته بین المللی صلیب سرخ برای خروج ایمن مردم و افراد غیر نظامی از ماریوپل به مکانی دیگردر اوکراین شده اند.

 

۲ سال پیش
ادعای دوباره بایدن: پوتین مجرم جنگی است

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعا‌های خود گفت: پوتین مجرم جنگی است و بایستی او را محاکمه کرد. بایستی تحریم‌های بیشتری به خاطر فجایع در اوکراین (بر روسیه) وضع شود.

بایدن در ادامه مدعی شد: من به خاطر آنکه پوتین را مجرم جنگی خوانده ام، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته ام؛ اما او در واقع یک مجرم جنگی است.

۲ سال پیش
درخواست آمریکا به سازمان ملل برای تعلیق عضویت روسیه

رویترز/ سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد واشنگتن قصد دارد به دلیل آنچه کشته شدن نیروهای اوکراینی در شهر بوچا به دست نیروهای روسیه خوانده، امروز (دوشنبه) درخواستی را به سازمان ملل مبنی بر تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر این سازمان ارائه کند.

رای اکثریت دو سوم از اعضای مجمع شورای امنیت از میان ۱۹۳ عضو در نیویورک می‌تواند عضویت یک کشور را به دلیل نقض مداوم، فاحش و سیستماتیک حقوق بشر از شورا تعلیق کند.

۲ سال پیش
انگلیس: عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل لغو شود

تی آر تی/ لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل باید به دلیل کشف اجساد و گورهای دسته جمعی در بوچا تعلیق شود. نباید هیچ رایزنی درباره لغو تحریم های روسیه تا زمانیکه نیروهای این کشور در اوکراین هستند، انجام شود .

۲ سال پیش
پنتاگون: نمی‌توانیم صحت گزارش‌های مربوط به وقایع بوچا را تایید کنیم

تی آر تی/ یک مقام ارشد دفاعی آمریکا می گوید روسیه حدود دو سوم نیروهای خود را از اطراف کی‌یف جابجا کرده است و بسیاری از آنها اکنون در بلاروس مستقر شده اند.

الجزیره/ مقام ارشد پنتاگون همچنین گفت: نشانه‌هایی مبنی بر اینکه روسیه در حال جمع آوری نیرو در شمال ماریوپل است، وجود دارد. ما نمی‌توانیم به طور مستقل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه نیرو‌های روس مرتکب جنایات در بوچا شده‌اند را تایید کنیم. طی ۲۴ ساعت گذشته، ارسال محموله‌های تسلیحاتی از ۶ کشور به اوکراین را هماهنگ کرده‌ایم. سرعت حملات هوایی روسیه به کی یف در روز‌های گذشته کاهش یافته است.

۲ سال پیش
آلمان: در حال حاضر توقف عرضه گاز روسیه برای اروپا غیرممکن است

وزیر دارایی آلمان در سخنانی گفت: برای اروپا غیرممکن است که عرضه گاز روسیه را متوقف کند.

او گفت آلمان از تمام اقدامات محدودکننده اضافی علیه روسیه حمایت خواهد کرد اما در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید احتمالی افزود که در حال حاضر توقف عرضه گاز غیرممکن است.

۲ سال پیش
سفارت ترکیه در کی‌یف خواستار تحقیقات درباره مسئله «بوچا» شد

سفارت ترکیه در کی‌یف ضمن محکوم کردن قتل عام بوچا و ایرپین، تاکید کرد: «شناسایی افراد مسئول و انجام تحقیقات مستقل در مورد این موضوع انتظار اصلی ما است».

۲ سال پیش
مرکل از مخالفت خود با عضویت اوکراین در ناتو دفاع کرد

آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان روز دوشنبه از مخالفت خود در سال ۲۰۰۸ با آغاز روند پذیرش اوکراین در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در اظهار نظری در این باره با اشاره به مخالفت‌های مرکل با عضویت اوکراین در اوکراین، اعلام کرد اگر ترس بیهوده رهبران کشور‌های اروپایی نبود الان کشورش عضو ناتو بود.

۲ سال پیش
هیلاری کلینتون: تحریم‌های بانکی علیه روسیه باید تشدید شود

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی خواستار افزایش تحریم‌های بانکی روسیه شد.

۲ سال پیش
انهدام سه فروند بالگرد اوکراین در نزدیک شهر نیکولایف

ارتش روسیه از انهدام سه فروند بالگرد اوکراینی در نزدیک از شهر نیکولایف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع اعلام کرد نیرو‌های روسی سه فروند بالگرد اوکراینی را در حمله به فرودگاه خارج از نیکولایف منهدم کردند.
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد نیرو‌های مسلح روسیه سه فروند بالگرد جنگی اوکراین را در حمله‌ای که یک فرودگاه در خارج از شهر نیکولایف را هدف قرار داد، منهدم کردند. این بالگرد‌ها در چارچوب بخشی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، منهدم شدند.

۲ سال پیش
مقام منطقه دونتسک: تسلط نیرو‌های دونتسک بر بیشتر بخش‌های ماریوپل

سخنگوی نیرو‌های دونتسک از تسلط این نیرو‌ها بر بیشتر بخش‌های شهر ماریوپل در اوکراین از جمله بخش مرکزی این شهر خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ادوارد باسورین ضمن اعلام این مطلب افزود نیرو‌های دونتسک به جز منطقه صنعتی ماریوپل و بندر آن، بقیه شهر را تحت کنترل خود در آورده اند.

وی تأکید کرد پاکسازی منطقه همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر نیرو‌های روسیه و نیرو‌های جمهوری دونتسک به تنگ کردن حلقه محاصره نیرو‌های ملی گرای افراطی در ماریوپل که در منطقه صنعتی این شهر موضع گرفته اند ادامه می‌دهند.

۲ سال پیش
زلنسکی: مذاکره با روسیه دشوارتر خواهد شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین: از زمانی که مقامات از ابعاد جنایات ادعایی انجام شده توسط نیروهای روسی آگاه شدند، مذاکره با روسیه برای صلح در اوکراین دشوارتر شده است. اینها جنایات جنگی هستند و مردم جهان آن را به عنوان نسل‌کشی در نظر خواهند گرفت.

گفتنی است کرملین هرگونه اتهام مرتبط با قتل غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین را پس از کشف اجساد در آنجا رد کرده است.

۲ سال پیش
محکومیت آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور از سوی روسیه

کرملین روز دوشنبه اظهارات رئیس حزب حاکم لهستان را مبنی بر این که ورشو برای داشتن تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود آماده است و از افزایش ۵۰ درصدی تعداد نیرو‌های آمریکایی در اروپا استقبال می‌کند، محکوم کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: چنین اقدامی صرفاً منجر به تشدید تنش خواهد شد.

 

۲ سال پیش
کاهش روابط دیپلماتیک لیتوانی و روسیه/ اخراج سفیر روسیه از ویلنیوس

لیتوانی روابط دیپلماتیک خود با روسیه را به دلیل آنچه جنایت‌های جنگی روسیه در بوچا ادعا می‌شود کاهش می‌دهد. لیتوانی همچنین در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، سفیر روسیه را اخراج کرد.

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی امروز دوشنبه اعلام کرد که لیتوانی تصمیم گرفته است که روابط دیپلماتیک خود با روسیه را در پی آنچه "جنایت‌های مرتکب شده توسط نیرو‌های مسلح روسیه در شهر‌های مختلف اوکراین اشغالی" نامیده می‌شود کاهش دهد.

۲ سال پیش
زلنسکی به بوچا رفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در بوچا و مکانی که به ادعای این کشور نیروهای روسیه متهم به کشتار هستند، حاضر شد.

۲ سال پیش
تلاش واشنگتن برای تعلیق فعالیت‌های روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد واشنگتن به دنبال تعلیق فعالیت‌های روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

پس از آنکه اوکراین نیرو‌های روسیه را به کشتار ده‌ها غیر نظامی در شهر بوچا متهم کرد، لیندا گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل دوشنبه گفت واشنگتن از مجمع عمومی این سازمان درخواست خواهد کرد عضویت روسیه را در شورای حقوق بشر سازمان ملل به حالت تعلیق در بیاورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بخارست، روسیه در حال گذراندن دومین سال از دوره سه ساله عضویت خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو است.

۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل با رای اکثریت دو سوم اعضا می‌توانند عضویت یک کشور در شورای حقوق بشر این سازمان را به سبب نقض مکرر و نظام‌مند حقوق بشر درطول عضویتش، به حالت تعلیق در آورند.

۲ سال پیش
اتریش مخالف اعمال تحریم‌های مرتبط با گاز علیه روسیه است

وزیر دارایی اتریش اعلام کرد این کشور طرفدار تحریم‌های گازی بیشتر علیه روسیه نیست. وی گفت: «ما بسیار به گاز روسیه وابسته هستیم و فکر می‌کنم تحریم‌هایی که بیشتر از روسیه به ما ضربه می‌زنند برای ما خوب نیستند و به همین دلیل مخالف تحریم‌های نفتی هستیم».

۲ سال پیش
تصمیم انگلیس برای ارسال انواع جدیدی از کمک‌های نظامی به اوکراین

سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت لندن مشتاق ارسال انواع جدیدی از کمک‌های نظامی برای کمک به اوکراین است و افزود که کی‌یف برای دفاع در برابر کشتی‌های روسی درخواست کمک کرده است.

سخنگو که از ارائه جزئیات خودداری کرده، گفت: «مسلماً نخست وزیر مایل است فراتر از آنچه قبلا ارائه کرده ایم به این موضوع نگاه کند. ما از درخواست‌های اوکراینی‌ها برای تجهیزات دفاعی در برابر کشتی‌ها آگاه هستیم و در حال بررسی این هستیم که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.»

۲ سال پیش
روسیه فرمان صدور ویزا با کشورهای اروپایی را تعلیق کرد

الجزیره: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی، توافق‌های مربوط به تسهیل صدور ویزا با کشورهای اتحادیه اروپا را به حال تعلیق درآورد.این فرمان که از روز دوشنبه لازم الاجرا است، رژیم آسان صدور روادید روسیه برای شهروندان برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا و نروژ، سوئیس، دانمارک و ایسلند را به حالت تعلیق در می‌آورد.

همچنین به گزارش رسانه‌های روسی، میخائیل میشوستین، نخست وزیر این کشور روز دوشنبه در نشستی با حزب «روسیه متحد» تاکید کرد که روسیه ممنوعیت پرواز با کشور‌های متعددی را در ۹ آوریل لغو خواهد کرد.

میشوستین با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ رو به کاهش بوده است، گفت: از ۹ آوریل محدودیت مبارزه با ویروس کرونا را که برای پرواز‌های عادی و چارتر ما بین روسیه و تعدادی از کشور‌ها اعمال می‌شد، لغو می‌کنیم.

میشوستین ادامه داد: روسیه محدودیت‌های سفر هوایی با ۵۲ کشور از جمله آرژانتین، هند، چین، آفریقای جنوبی و سایر کشور‌های دوست را حذف خواهد کرد.

۲ سال پیش
باقی ماندن برخی از نیرو‌های روسیه در چرنیهیف

برخی از نیرو‌های روسیه پس از عقب نشینی هنوز در شمال اوکراین در منطقه چرنیهیف مانده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ویاچسلاو چاوس، فرماندار منطقه‌ای اعلام کرد، برخی از نیرو‌های روسی روز دوشنبه پس از عقب نشینی از شهر اصلی منطقه چرنیهیف در شمال اوکراین هنوز در منطقه باقی مانده اند.
روسیه هفته گذشته اعلام کرد به شدت فعالیت‌های نظامی را در اطراف چرنیهیف و کی یف، پایتخت اوکراین، کاهش خواهد داد.

۲ سال پیش
حدود ۶۰۰ هزار آواره از دونباس و اوکراین وارد روسیه شدند

آر تی: منابع رسمی اعلام کردند تا صبح روز ۴ آوریل، حدود ۵۹۸۰۰۰ نفر از جمله ۱۱۸۵۰۰ کودک وارد روسیه شده اند. تقریبا ۵۰۰۰۰۰ نفر از آن‌ها از دونباس در منطقه روستوف و بقیه از سمت مناطق بلگورود و کورسک، بریانسک و جمهوری کریمه و از طریق پست‌های بازرسی مرزی وارد روسیه شدند.

۲ سال پیش
اوکراین مدعی است روسیه قصد دارد ده‌ها هزار نیروی ذخیره را فرا بخواند

مقامات نظامی اوکراین مدعی شدند روسیه قصد دارد شصت هزار نیروی ذخیره نظامی اش را برای جنگ در این کشور فرابخواند.

به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، سخنگوی ستادکل مشترک نیرو‌های مسلح اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد روسیه با فراخوانی ۶۰ هزار نیروی نظامی ذخیره اش قصد دارد به جنگ علیه کی یف ادامه دهد. اولکساندر اسپوتون افزود: انگیزه اصلی روسیه برای فراخواندن نیرو‌های ذخیره اش، مشوق‌های مادی است. وی در ادامه اعلام کرد مردم روسیه بر این باورند در صورت شرکت در جنگ علیه اوکراین، می‌توانند اوضاع اقتصادی شان را از طریق به اصطلاح پاداش‌های دریافتی (از دولت) بهبود بدهند. این پاداش‌ها از طریق سرقت و غارت (اموال ملت اوکراین) تامین می‌شود.

۲ سال پیش
لاوروف: حملات در شهر بوچا اوکراین صحنه سازی است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز دوشنبه در دیدار با مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، اظهار داشت که تلاش‌ها برای سیاسی کردن مسائل بشردوستانه همچنان ادامه دارد.

لاوروف گفت: متاسفانه تلاش‌ها برای سیاسی کردن مسائل انسانی و حتی حدس و گمان در مورد آن‌ها متوقف نمی‌شود. همچنین وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که حملات در شهر بوچا اوکراین صحنه سازی شده است.

پیش از این، غرب و اوکراین روسیه را به اتهام جنایات جنگی محکوم کردند، در حالی که نیرو‌های اوکراینی ویدئو‌هایی را منتشر کردند که ظاهراً غیرنظامیان کشته شده در بوچا را نشان می‌دهد.

۲ سال پیش
زاخارووا: مسکو درخواست خود را برای برگزاری نشست شورای امنیت تکرار می کند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که انگلیس با برگزاری نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث در مورد مسئله بوچا اوکراین موافقت نکرده و مسکو درخواست خود را برای برگزاری چنین نشستی تکرار خواهد کرد.

۲ سال پیش
کرملین: روسیه اتهام دست داشتن در مرگ مردم بوچا را رد می‌کند

کرملین اعلام کرد حقایق و ترتیب اتفاقات از نظر زمانی در بوچا با اظهارات اوکراین در تضاد است. روسیه قاطعانه هرگونه اتهام دست داشتن در مرگ مردم بوچا را رد می‌کند، این موضوع باید در سطح بین المللی مورد بحث قرار گیرد.

۲ سال پیش
درخواست انگلیس برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه

دفتر لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه از متحدان غربی خواهد خواست که تحریم‌های شدیدتری علیه روسیه اعمال کنند. او به لهستان سفر خواهد کرد و در آنجا با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، پیش از گفتگو با متحدان ناتو و جی ۷ در اواخر هفته، دیدار خواهد کرد.

تراس پیش از سفر خود گفت:پوتین هنوز نشان نداده که در مورد دیپلماسی جدی است. رویکرد سختگیرانه لندن و متحدان ما برای تقویت اوکراین در مذاکرات حیاتی است. لانگلیس با هدایت تحریم‌ها برای فلج کردن ماشین جنگ پوتین کمک کرده است. ما اقدامات بیشتری را انجام خواهیم داد. فشار بر روسیه را افزایش می‌دهیم و ما به دیگران فشار می‌آوریم تا تحریم های بیشتری اعمال کنند.

۲ سال پیش
پاپ برای حل و فصل جنگ اوکراین اعلام آمادگی کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، اعلام کرد برای پایان دادن به جنگ اوکراین در دسترس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واتیکان، رهبر کاتولیک‌های جهان بعد از محکوم کرد جنگ که مظاهر آن در شهر بوچا با کشف اجساد غیر نظامیان و افراد عادی در خیابان به اثبات رسید، آمادگی خود را برای خاموش کردن اسلحه‌ها در اوکراین اعلام کرد و گفت آماده است برای این منظور به کی‌یف برود.

۲ سال پیش
مکرون با تحریم‌های جدید علیه روسیه موافق است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در پی کشف صد‌ها جسد متعلق به غیرنظامیان در منطقه بوچا، نزدیک کی یف، پایتخت اوکراین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد با تصمیم اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌های جدید علیه روسیه موافق است.

رئیس جمهور فرانسه در رادیو فرانس انتر گفت: «نشانه‌های بسیار واضحی از جنایات جنگی در شهر کوچک بوچا وجود دارد و تقریباً مشخص شده است که ارتش روسیه در آنجا حضور داشته است.»

۲ سال پیش
شبه نظامیان جمهوری خلق دونتسک کنترل مرکز شهر ماریوپول را به دست گرفته اند

ادوارد باسورین، سخنگوی نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک، روز دوشنبه اعلام کرد که شبه نظامیان جمهوری خلق دونتسک کنترل مرکز شهر ماریوپول را به دست گرفته اند.

او اعلام کرد: بندر و منطقه صنعتی همچنان در حال پاکسازی است، بنابراین عملیات در شهرستان در حال انجام است.

در بیانیه‌ای جداگانه آمده است که در این میان، حداقل ۷ غیرنظامی در اثر گلوله باران بخشی از شهر که از سوی شبه‌نظامیان آزاد شده بود به وسیله نیرو‌های اوکراینی زخمی شدند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: نیرو‌های روسیه و مزدوران از شرکت واگنر به منطقه دونباس در شرق اوکراین منتقل شده اند.

۲ سال پیش

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد وجهه دلار آمریکا و یورو به دلیل تحریم ها ضد روسیه «به شدت متزلزل» شده است و اکنون کشورهای بیشتری به استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب با شرکای خارجی روی آورده اند.

۲ سال پیش
درخواست گوترش برای انجام تحقیق مستقل درباره کشتار در بوچا

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین شد.

۲ سال پیش

وزیر کشاورزی اوکراین گفت: ادامه جنگ باعث افزایش قیمت غلات صادراتی به همه کشور‌ها خواهد شد.

۲ سال پیش
خروج خودرو‌ها و نیرو‌های روسی از شهر سومی

شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد، اداره نظامی اوکراین در سومی اعلام کرد: خودرو‌ها و نیرو‌های روسی از شهر خارج شدند و توپخانه ما در حال تعقیب آن‌ها است.

۲ سال پیش
رئیس سازمان فضایی روسیه:با کشور‌هایی حامی اوکراین همکاری نخواهیم کرد

دیمیتری روگوزین، رئیس سازمان فضایی روسکاسموس روسیه اعلام کرد این سازمان با کشور‌هایی که از اوکراین حمایت تسلیحاتی و سیاسی می‌کنند، همکاری نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، روگوزین در تلگرام نوشت روسکاسموس پروژه‌های مشترک خود را با کشور‌های غربی به دلایل اخلاقی متوقف کرده است. این سازمان با کشور‌هایی که به اوکراین سلاح و مشاور نظامی می‌فرستند و همچنین از نازی‌های اوکراین حمایت سیاسی می‌کنند، همکاری نخواهد کرد. 

رئیس روسکاسموس تاکید کرد نمی‌تواند وانمود کند که همه چیز در صنعت فضایی آرام است در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آشکارا به رئیس جمهور روسیه توهین کرده است و واشنگتن مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

۲ سال پیش
نخست وزیر ژاپن: پس از مشورت با متحدان درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه موضع گیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر ژاپن گفت: توکیو با متحدان مشورت کرده و به شکل مناسب در خصوص هر تحریم جدید علیه روسیه موضع گیری خواهد کرد.

۲ سال پیش
آمار روسيه از اهداف نظامى اوكراين كه منهدم شده است

ژنرال ایگور کوناشنکف - سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارش داد:

از آغاز جنگ تاکنون، ۳۸۵ پهپاد، ۲۲۴ سامانه موشکی ضدهوایی، یکهزار و ۹۱۸ تانک و نفربر زرهی، ۲۰۹ موشک انداز و ۸۱۵ توپخانه ارتش اوکراین منهدم شده است.

همچنین مرکز هشدار و مدیریت هوایی و نیروی هوایی ارتش اوکراین در حمله به فرودگاه واسیلکف در استان کی یف از کار افتاد.

 اين در حاليست كه بر اساس آمار سازمان ملل بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

۲ سال پیش
دفتر حقوق بشر سازمان ملل تعداد تلفات غیرنظامیان در جنگ اوکراین را 3455 نفر اعلام کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی که اخیراً منتشر شده اعلام کرد: از ابتدای جنگ اوکراین بیش از 1400 غیرنظامی در مناطق مختلف اوکراین کشته و بیش از 2000 نفر نیز مجروح شده اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل بلافاصله بعد از انتشار این آمار اعلام کرد به دلیل عدم دسترسی به تمامی مناطق جنگی دراوکراین انتظار می رود این ارقام بیشتر از تعداد اعلامی باشد.

بیشترین تلفات غیرنظامیان در شرق اوکراین و در مناطق دونتسک و لوهانسک به ثبت رسیده است.

۲ سال پیش
واکنش بلینکن به کشتار در منطقه بوچا در اوکراین

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: ما به شدت جنایات آشکار نیروهای وابسته به کرملین در بوچا و سراسر اوکراین را محکوم می کنیم. ما به دنبال راهی برای پاسخگویی و واکنش به این اعمال از طریق اسناد و مدارک کافی هستیم.

گفتنی است اوکراین نیروهای روس را به کشتار غیرنظامیان و جنایت علیه بشریت در منطقه بوچا در حومه کی یف کرده است. با این حال، مقامات روس این ادعا را به شدت تکذیب کرده اند. 

۲ سال پیش
انتقاد یک مقام آمریکایی از روسیه برای درخواست به برگزاری نشست شورای امنیت

سامانتا پاور، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در پیامی توئیتری نوشت: روسیه به منظور توجیه کارهای خود در اوکراین و برای نمایش سیاسی و اظهار خشم خود از اوضاع امروز درخواست برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت در سازمان ملل را مطرح کرده است..

پاور در ادامه گفت: من مطمئنم این درخواست بی پاسخ خواهد ماند و کسی به آن اهمیت نخواهد داد.

هنوز سازمان ملل به درخواست روسیه برای برگزاری نشست اضطراری روز دوشنبه پاسخی نداده است.

۲ سال پیش
هشدار روسیه به مین گذاری اوکراین در دریای سیاه

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بار دیگر به کشور‌های حاشیه دریای سیاه درباره خطرات مین‌های دریایی کاشته شده توسط نیرو‌های اوکراین هشدار می‌دهیم.

پیش تر ترکیه از کشف دو مین دریایی در نزدیکی آب های سرزمینی خود خبر داده بود. از آنجا که روسیه از توان دریایی بالاتری نسبت به اوکراین برخوردار است، کی یف اقدام به کارگزاری مین های دریایی به منظور مقابله با ناوگان دریایی روسیه کرده است. این کار خطر تردد آبی در دریای سیاه را به مخاطره انداخته است. 

۲ سال پیش
خروج ۱۲۳ هزار غیرنظامی از ماریوپل

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تاکنون ۱۲۳ هزار غیرنظامی بدون هیچ گونه کمک اوکراین از شهر ماریوپول تخلیه شده اند.

۲ سال پیش
روسیه: اوکراین مانع از ورود صلیب سرخ جهانی به شهر ماروپل می شود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین بر سر ورود نیروهای صلیب سرخ جهانی به شهر ماریوپل سنگ اندازی می کند. 

مسکو اعلام کرد به درخواست ترکیه امروز (دوشنبه) یک کریدور جدید بشردوستانه در ماریوپل ایجاد خواهد کرد که غیرنظامیان بتوانند از طریق آن شهر را ترک کنند. 

۲ سال پیش
انگلیس: درگیری ها در ماریوپل به شدت ادامه دارد

سازمان جاسوسی ارتش انگلیس اعلام کرد درگیری های شدیدی در ماریوپل وجود دارد و ارتش روسیه در تلاش است تا این شهر استراتژیک را تصرف کند.

وزارت دفاع انگلیس هم در بیانیه ای گفت: ماریوپل همچنان در معرض حملات شدید و بی وقفه قرار دارد اما نیروهای اوکراینی همچنان در حال مقاومت هستند و کنترل مناطق مرکزی این شهر را در دست دارند.

۲ سال پیش
آلمان: اتحادیه اروپا باید ممنوعیت واردات گاز از روسیه را بررسی کند

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با یکی از شبکه هاس تلویزیونی این کشور اعلام کرد: جنایات روسیه در اوکراین نباید بی پاسخ بماند. باید پاسخی برای این اعمال وجود داشته باشد.

برلین تا به حال در برابر درخواستهای سایر کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم بر واردات انرژی روسیه مقاومت کرده و هر بار گفته که اقتصاد این کشور و سایر کشورهای اروپایی بیش از حد وابسته روسیه است. روسیه هم اکنون بیش از 40 درصد از گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین می کند.

۲ سال پیش
زلنسکی از مقامات روسیه خواست در قبال اقدامات نیروهای نظامی این کشور پاسخگو باشند

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی خطاب به مقامات ارشد روسیه گفت: من از همه مقامات روسیه می خواهم به خوبی نظاره کنند که دستورات آنها چگونه در اوکراین اجرا می شود. آنها باید برای تمام این قتلها، شکنجه ها و برای تمام این سلاحها پاسخگو باشند.

زلنسکی از مجامع جهانی خواست تا نیروهای نظامی روسیه را که در شهرهای مختلف اوکراین دست به جنایت زده اند بازخواست و محاکمه کنند.

زلنسکی در ادامه افزود: ما باید تمام نیروهای روس را محاکمه کنیم تا جهان متوجه جنایات و وحشی گری های آنها در اوکراین شود. باید عدالت در مورد تمام آنها اجرایی شود.

اوکراین مدعی جنایت جنگی روسیه در حومه اوکراین است. با این حال، مقامات مسکو این ادعا را رد کرده و کی یف را به جنگ رسانه ای علیه روسیه متهم کردند. 

۲ سال پیش

دیمیتری پولانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پیام رسان تلگرام نوشت: با توجه به تحریک آشکار رادیکال‌های اوکراینی در بوچا، روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شده است.

۲ سال پیش
نیروی هوایی اوکراین: ۲ جنگنده روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش الجزیره، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: ۲ جنگنده سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵ روسیه، یک بالگرد، یک هواپیمای تجسسی و ۲ موشک کروز را سرنگون کردیم.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار در خرسون

رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند صدای انفجار در «خرسون» در جنوب اوکراین به گوش رسیده است.

۲ سال پیش
زاخارووا: افراط‌گرایان اوکراینی را مسئول جنایت علیه غیرنظامیان در بوچا می‌دانیم

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما افراط‌گرایان اوکراینی را مسئول جنایتی که علیه غیرنظامیان در «بوچا» روی داده است می‌دانیم.

زاخارووا همچنین گفت: درخواست جلسه شورای امنیت در روز دوشنبه درباره تحریک سربازان و افراط‌گرایان اوکراینی در «بوچا» را داریم.

۲ سال پیش

شرکت ماهواره‌ای ماکسار مدعی شد تصاویر در ۳۱ مارس دهانه ۴۵ فوتی را در «بوچا» نشان می‌دهد که یک گور دسته‌جمعی در آن قرار دارد.

ماکسار (Maxar) یک شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی است، که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری چچن، فیلمی از حمله به کارخانه آزوفستال در ماریوپل منتشر کرد.

طبق این فیلم مبارزان با کمک بالگرد متوجه یک تک تیرانداز دشمن روی پشت بام شدند و تصمیم گرفتند آن را از بین ببرند.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار در اودسا

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد، صدای انفجار در بندر «اودسا» در جنوب اوکراین شنیده شد.

۲ سال پیش
انگلیس مدعی شد: ماریوپل در معرض بمباران شدید روسیه است

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع انگلیس مدعی شد:

  • نبرد‌های سنگینی در «ماریوپل» در جریان تلاش نیرو‌های روسی برای اشغال کل شهر روی داد.
  • «ماریوپل» در معرض بمباران شدید و بدون ملاحظه روسیه است و نیرو‌های اوکراینی به شدت مقاومت می‌کنند.
  • «ماریوپل» یک هدف اصلی برای تهاجم روسیه است، زیرا یک کریدور زمینی از روسیه به کریمه را ایمن می‌کند.
۲ سال پیش

دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسیه در حال استقرار مجدد در «سومی» هستند و ما انتظار داریم به زودی به آن‌جا حمله کنیم.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: درباره مین‌های دریایی اوکراین به کشور‌های حاشیه دریای سیاه هشدار می‌دهیم

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

  • طرف روسی به درخواست ترکیه فردا (دوشنبه) یک کریدور جدید بشردوستانه را در «ماریوپل» افتتاح خواهد کرد.
  • تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار غیرنظامی از «ماریوپل» بدون هیچ کمکی از سمت کی‌یف خارج شده اند.
  • کاروان بین المللی صلیب سرخ به دلیل تیراندازی از طرف اوکراینی وارد «ماریوپل» نشد.
  • بار دیگر به کشور‌های حاشیه دریای سیاه در مورد خطرات مین‌های دریایی کار گذاشته شده توسط اوکراینی‌ها هشدار می‌دهیم.
۲ سال پیش
فعال شدن آژیر خطر در کی‌یف

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد آژیر خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
دنیل باید تاوان سکوت جتایتهای پوتین در سوریه رو پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
این خود آمریکای جنایتکار که خودش باید هزاران بار از هر چه سازمان ملل و شورای حقوق بشر است اخراج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
همانگونه که صدام اشکارا و پر توقع بر مرزهای ما تازید و جنایت کرد ، پوتین هم با اکراین همان کرد ،،،،، انگار امریکا به اکراین حمله کرده؟؟؟اکراین داره کشور خودشو از بین میبره و روسها فقط با عنوان صلح بان اومدن اکراینی هارو از دست اکرانیها نجات بدن
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
یعنی همه اتفاقات به نفع امریکا است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی از جنگ اوکراین سود می‌برند
شما بفرمائید حاضرند فی سبیل الله کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دم گرم اکراین چی شد ۴۸ ساعت گرفته شدی !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تولید کنندگان خودرو تو ایران هم خوب با بهانه تحریم و ممنوعیت واردادت خوردو پدر مردمو درآوردن اینو چرا تتیر نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
خخخ
۱۶:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
عجب اگه بهش نده میگین این آمریکا پیمان شکنه به دوستیش اعتمادی نیست اگه بهش بده میگین آمریکا جنگ راه انداخت به خاطر فروش اسلحه هر جور دوست دارین تابش میدین شما دستور بدین آمریکا چکار کنه که رو بندازیم قبول کنه البته دیگه اما کاری توش نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
این چه جور کمکی به اوکراینه که فقط به خرابی بیشتر اوکراین منجر میشه. آمریکا اگه مرده مستقیم وارد جنگ بشه والا بیخود اسلحه به اوکراینیها نندازه و اجازه بده مذاکرات صلح به نتیجه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اسلحه های سبک و انفرادی بنجل به درد نخور میدن که جنگو طولانی و فرسایشی کنن و به روسیه به خیال خودشون صدمه بزنن. جون مردم غیر نظامی اصلا براشون مهم نیست.
شمام اگه واقعیتو درست نتونی ببینی گرگ میخوردتا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
حد اقل اکراین تکلیفش روشنه و غرب رو انتخاب کرده ،کشورما خوبه که جولانگاه غرب و شرق و عرب و افغانیه؟
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۶:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
چه کسی بگه بده یانده آمریکا کار خودشو میکنه اون همیشه دنبال فتنه انگیزی وبه دنبال آن سود بردنه آمریکا جائی نمیخوابه که آب زیرش بره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
حیات اِمریکا به جنگ وخونریزی وفروش کارخانه های اسلحه سازیشه
الانم اروپا ازامریکا تسلیحات خریداری میکنه وبه اوکراین کادو میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
حیف آلمان ، که شده مجیزه گوی غرب، در صورتیکه خدا بیامرز هیتلر اگر به خواسته خودش یعنی نابودی کامل یهود وصهیونیسم از جهان می رسید، الان دنیای متفاوت تر و انسانی تری داشتیم . صهیون با مداخلات نامرئی خودش تحت عنوان اقتصاد مالکیت خصوصی حتی کشور ما را هم در هم کوبیده و به صورت مداوم ثروت کل دنیا را به جیب میزنه ، امیدوارم مسئولین و خصوصا کسانی که ادعای عدالت دارند بیدار بشن و نقشه هاشونو در هم بکوبن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ای کاش هیتلر فرانسه و انگلیس را نابود میکرد ولی حیف که هیتلر خیلی مغرور شد و به شوروی حمله کرد و
شکستش از شوروی شروع شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
هیتلر قصد نابودی یهودیها رو نداشت. اینها همه افسانه‌های صهیونیستهاست. هلوکاست هم از اساس دروغه. هیتلر میخواست یهودیهای اروپا رو به ماداگاسکار بفرسته تا اروپا از دستشون راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
حمله هیتلر به شوروی سابق از سر ناچاری بود. رژیم کمونیستی شوری منتظر ضعیف شدن طرفهای درگیر در جنگ بود تا به اروپا حمله و کل اروپا رو تحت سلطه کمونیسم ببره. کتاب یخ شکن ویکتور سووروف بطور مفصل به این موضوع پرداخته. دلیل جمع کردن این حجم عظیم از تجهیزات و نیروها توسط شوروی سابق در شرق اروپا و لهستان همین بود. آلمان چاره‌ای نداشت برای رفع خطر یا حداقل به تاخیر انداختن فاجعه پیش دستی و به شوروی حمله کنه. در واقع آلمان این وسط قربانی شد تا ناسپاسان و نامردان اروپای غربی از سرنوشت وحشتناکی که به سر روسها و اوکراینها و مردم شرق اروپا اومده بود در امان بمونند و افسانه‌ها و دروغهای فراوان در مورد هلوکاست و جنایات آلمان سر هم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
هیچ بعید نیست تو آزمایشگاه های بیولوژیکشون یک پروژه ویژه برای ایران داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
البته اینکه روسیه از نظر زمینی نتونه سرزمینی را فتح کنه حالا فرقی نمیکنه چه روسیه یا سایر کشورها هم خودش و نیز سایرین نیفهمند که جنگ واقعی مردان واقعی میخاد اونها که سرزمین های سوریه و عراق را ازاد کردند هنوز هم هستند و حواسشون جمع میشه که با حمله به کشورهای دیگه هر چند ویرانی درست نیکنتد ولی کسی که سرزمینش را از دست خواهد داد کسی هست که مقابل مردان یمن ایران و حزب الله و .‌ ایستاده و روسیه نیز خواهد فهمید که جایگاهش در سوریه کجاست واین به نفع یاوران خدا خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
هیچ ابرقدرتی نتونسته کشوری رو بطور زمینی و کامل فتح کنه. نه شوروی سابق در افغانستان، نه آمریکا در ویتنام، عراق و افغانستان و نه روسیه امروز در اوکراین. روسیه فقط می‌تونه بخش‌های روس تبار رو بگیره. همونطور که آمریکا از ویتنام فرار کرد و بعد از ۲۰ سال با هزینه چند تریلیون دلار از افغانستان فرار کرد و بالاخره مجبور میشه از عراق و سوریه بطور کامل بیرون بره چون دائم تحت حمله هست نمیشه انتظار داشت روسیه هم بتونه معجزه کنه و کل خاک اوکراین رو بگیره. البته روسها خودشون از اول میدونستند و اعلام کردند قصد تصاحب اوکراین رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
همیشه همه جنگهایکسرش امریکاست چون اقتصادش بافروش سلاح تامین میشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
واقعا چه انتظاری دارین .
دلیل اینکه آمریکا دنبال اغتشاش تو خاورمیانه هست، دلیل اینکه نمیره تو جنگ اوکراین و خیلی جنگ های دیگه همش همینه خوب :
- میخواد فروش سلاح رو بیشتر کنه.
- با ایجاد ناامنی تو منطقه قیافه حق به جانب خودش رو نگه میداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نتنها سود می برند بلکه خودشان شروع کننده جنگ بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
پیروزی روسیه در این جنگ اصلا مهم نیست
به درک
اگر به دشمن ما روباه پیر (انگلیس) حمله کرده بود مهم بود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام
اون موقع هر روز صبح باید از اخبار میزان تشعشعات رادیو اکتیو محل سکونتت را پیگیری میکردی.
آخرین اخبار