سال گذشته محقق شد

مردم زنجان بیش از ۲ میلیارد تومان به مهرانه اهداء کرده اند

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه استان زنجان گفت: مردم زنجان سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلابه سرطان اهداء کردند.

وثوق عصر دیروز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان، گفت: درحال حاضر چرخ‌های کلینیک خیریه مهرانه به همت هزار و ۲۹۰ خیر می‌چرخد که فقط ۹۰ نفر از آن‌ها حقوق‌بگیر و مابقی به تعداد هزار و ۲۰۰ نفر خیرین هستند.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار پرونده بیماران سرطانی در انجمن مهرانه استان زنجان تشکیل شده است، گفت: مردم این استان با سخاوتمندی همه نیاز‌هایی که یک بیمار در حوزه سرطان داشته،  تأمین کرده‌اند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب تلاش می‌شود که فرد مبتلا به سرطان، غیر از درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان بابیان اینکه زنجان، تنها استانی است که بیماران سرطانی، مشکلی بابت تأمین هزینه بیماری ندارند، گفت: بر این اساس تاکنون حدود ۳۰ هزار مورد کمک در کلینیک خیریه مهرانه انجام گرفته است.

وثوق  بابیان اینکه درآمد‌های مهرانه شامل دو بخش کمک‌های مردمی و پرداختی بیمه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه گری است، گفت: کمک‌های مردمی فقط برای حوزه درمان و دارو صرف می‌شود که به طور میانگین در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فقط به دارو پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه زنجان، تنها استانی است که در تهران  برای بیماران سرطانی میهمان سرا دارد، گفت: در این میهمان سرا به بیمارانی که از اقصی نقاط کشور به تهران مراجعه می‌کنند، خدماتی همچون  اسکان و تغذیه رایگان ارائه می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان می گوید: در کلینیک مهرانه علاوه بر رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و آزمایشگاه در ۲ ماه أخیر دستگاه دیگری به نام pet-scan به بخش پزشکی هسته‌ای آورده شده و زنجان، هفتمین استان کشور است که از این تکنولوژی بهره‌مند می‌شود.

به گفته وثوق pet-scan یک دستگاه فوق پیشرفته تشخیصی است که به کمک آن تصاویر کوچکترین نقاط سرطانی بیمار تشخیص داده می‌شود و هزینه یکبار تصویربرداری با آن در آمریکا ۱۳۵ میلیون تومان، در بخش‌های دولتی ۶ میلیون تومان و در بخش‌های غیردولتی ۱۴ میلیون تومان هزینه دارد، اما در مهرانه زنجان، ارائه خدمات با این دستگاه هم رایگان است.

او می گوید: برای خرید این دستگاه مشکلاتی وجود داشت که با مساعدت دولت ارز تخصیص داده شد و به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان خریداری شده که ۶ میلیارد تومان آن از طریق تسهیلات بانکی دریافت شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: هنر مهرانه این نیست که بیمار، تولید شود، مردم کمک کنند و دارو خریداری شود، بلکه در چهار سال گذشته در حوزه پیشگیری از سرطان کار شده و آموزش تغذیه‌ای به ۴۰ هزار دانش‌آموز و آموزش پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه به  ۳۶ هزار خانم در استان زنجان ارائه شده است.

وثوق می گوید: نتیجه اقدامات پیشگیرانه مهرانه این بوده که زنجان به عنوان اولین و آخرین استان کشور، شتاب ابتلای سرطان کند و صفر شده و با غربالگری به سمت منفی شدن می‌رویم.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان گفت: مهرانه زنجان، الگوی کشور و الگوی این مجموعه در شهر‌های دیگر کشور شده و این انجمن، مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت است.

او با اشاره به دومین محل درآمد مهرانه از بیمه‌ها ،گفت: هیچ هزینه‌ای از بیماران در مهرانه دریافت نمی‌شود و هزینه‌ای از بیمه‌ها بابت دفترچه درمانی بیماران دریافت می‌شود که آن هم فقط توانایی مدیریت کلینیک را دارا بوده و اگر بیمه‌ها مطالبات مهرانه را به‌موقع پرداخت نکنند مجبور هستیم، از هزینه‌های درمانی "کمک مردم و خیرین" برداشت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.