گرمای هوا در خراسان رضوی ادامه دارد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از گرم‌تر شدن دمای هوا نسبت به روز گذشته خبرداد.

آیدا فاروقی گفت: امروز (دوشنبه) نسبت به روز گذشته گرم‌تر می‌شود به طوری که در گرم‌ترین ساعات، دمای مشهد به ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود سرخس با ۳۷ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین منطقه استان، به ثبت برسد.

او گفت: براساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، برای امروز بعدازظهر نیز انتظار می‌رود در بیشتر مناطق استان به خصوص در مناطق باد خیز بر سرعت وزش باد افزوده شود و این روند تا فردا هم ادامه خواهد داشت به طوری که برای اغلب مناطق استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال خسارت به سازه‌های موقت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فردا برای نیمه شمالی استان کاهش نسبی دمای هوا وجود دارد و همچنین شاهد افزایش ابر به خصوص در نیمه شمالی استان خواهیم بود و احتمال رگبار خفیف باران و رعد و برق در مناطق کوهستانی این منطقه وجود دارد.

فاروقی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۱ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بود و قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه بالای صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.