یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۷۰ تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۷۰ تن کالا سال گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

اسماعیل حسینی گفت: ارزش محموله‌های صادراتی استان مرکزی در سال گذشته یک میلیارد و ۲۲۹ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود که به مقصد ۱۰۱ کشور جهان از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

او می گوید: صادرات این کالا‌ها از استان مرکزی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی ۶ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۳۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلوریجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از جمله کالا‌های صادر شده از استان در این مدت بوده است.

حسینی گفت: ۱۴۳ هزار و ۴۰۱ تن کالا به ارزش ۴۹۵ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۲۰ دلار سال گذشته به استان مرکزی وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی هفت درصد کاهش و از نظر ارزشی پنج درصد افزایش داشته است.

وی می گوید: مواد اولیه تولید، پوشک، پاکت آبمیوه و متعلقات، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، مفتول فولادی، کویل آلومینیوم و مواد اولیه بهداشتی از جمله کالا‌های وارد شده به استان مرکزی در سال گذشته بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: این کالا‌ها به استان از مبدا ۵۰ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و کره جنوبی به استان وارد شده است.

حسینی می گوید: سال گذشته یک هزار و ۱۸۱ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از یک‌هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که این پرونده‌ها از نظر تعداد و ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۵۷ و ۹۷ درصد افزایش یافته است.

او گفت: گمرکات استان مرکزی در ۱۲ ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال درآمد ملی و استانی داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی می گوید: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در ۱۲ ماه سال گذشته نیز حدود یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک درصد افزایش یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

برچسب ها: گمرک ، کالای اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.