روسیه: آلمان در مسیر نابودی روابط دوجانبه حرکت می کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اخراج دیپلمات های این کشور از آلمان نشانگر تمایل برلین به فروپاشی کامل روابط دو کشور است

وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه تأکید کرد که اقدام آلمان در اخراج چهل نفر از دیپلمات های روس بیانگر حرکت برلین در مسیر از بین بردن کامل روابط دو جانبه است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای تصریح کرد: چهارم آوریل مسئولان آلمانی بدون هیچ توجیهی عقلانی اعلام کردند که چهل نفر از کارمندان هیئت های دیپلماتیک روسیه در آلمان عنصر نامطلوب هستند.

این بیانیه می افزاید: نمی توانیم این اقدام بی سابقه را جز این تعبیر کنیم که آلمان می خواهد در مسیر غیردوستانه و با صراحت به سمت نابودی کامل و عامدانه روابط دوجانبه با کشورمان حرکت کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود واکنش مسکو به اخراج دیپلمات های خود در آلمان برای آنها ملموس خواهد بود. زاخارووا همچنین اظهارات «آنالینا بیربوک» وزیر خارجه آلمان را نیز محکوم کرد.

وی در پایان گفت: این اتهامات علیه ما گواه بر عمق بحران در وزارت خارجه آلمان پس از از دست دادن توانایی آنها در استفاده از زبان دیپلماتیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۸:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اروپای غربی برای خوشامد امریکا همه چیز خوذ را فدای سیاست امریکا میکند حتی به ازای شکست اقتصادی دولت و مردم و از بین رفتن اقتصاد وابسته به دلار کاغذی .
آخرین اخبار