چهل‌ودومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

پنتاگون: دشوار است که بدانیم جنگ اوکراین به کجا می‌رود

همزمان با چهل‌ودومین روز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد به سختی می‌توان فهمید که جنگ اوکراین به کجا می‌رود.

در حالی که چهل‌ودو روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد؛ «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور صبح روز گذشته (سه‌شنبه) تلاش «کی‌یف» برای خارج کردن فرماندهان گردان نازی «آزوف» از ماریوپل را ناکام گذاشته همچنین ۳۳ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین را منهدم و ۵ فروند پهپاد و ۲ فروند بالگرد را سرنگون کرده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شامگاه گذشته در اظهارات خود برای شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد کی‌یف شاهد وحشتناک‌ترین جنایات جنگی است و روسیه می‌خواهد اوکراین را به برده‌ای خاموش تبدیل کند. پس از سخنان زلنسکی، سفیر‌های روسیه، چین و آمریکا نیز در نشست امروز (سه‌شنبه) شورای امنیت به درگیری کنونی در کی‌یف واکنش نشان دادند.


بیشتر بخوانید:


در تازه ترین اقدام اروپا علیه روسیه، اتحادیه اروپا، اسلوونی و رومانی نیز دیپلمات های روسیه را اخراج کرده و آنها را عناصر نامطلوب خواندند. این در حالی است که دولت‌های فرانسه و آلمان روز دوشنبه شماری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را اخراج کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام آلمان به اخراج دیپلمات‌های روس را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

یک منبع در اتحادیه اروپا گفته است تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه روسیه شامل زغال سنگ، لاستیک و مواد شیمیایی به ارزش ۹ میلیارد یورو است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته مدعی شد که روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است.

پیش‌تر اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: حیثیت دلار آمریکا و یورو به دلیل تحریم‌های ضد روسیه «به شدت متزلزل» شده است و این امر کشور‌های بیشتری را به سمت استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب با شرکای خارجی سوق می‌دهد.

رسانه‌های غربی نیز تأیید کرده‌اند که با وجود درگیری اوکراین و تحریم‌های بسیار غرب علیه روسیه، این کشور موفق شده درآمد بی‌سابقه‌ای از صادرات انرژی بدست بیاورد. خبرگزاری بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه ادعا کرد چین در دور زدن تحریم‌های روسیه موفق عمل کرده و گاز این کشور را با قیمت‌های تخفیف دار می‌خرد.

تحولات روز چهل‌ودوم حمله نظامی روسیه به اوکراین در ادامه آمده است:

خبرگزاری فرانسه نوشت، جو بایدن ادعای «جنایت جنگی بزرگ» در اوکراین را محکوم کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز گزارش داد، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین می‌گوید در نشست پنجشنبه با همتایان ناتو و جی ۷ درباره نیاز به تامین تمام تسلیحات لازم برای اوکراین بحث خواهد کرد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد متحدان آمریکا از ۱۲۰ میلیون بشکه اضافی در ذخایر نفت اضطراری بهره خواهند برد.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان نوشت، راه‌آهن دولتی اوکراین می‌گوید ۳ موشک به یک ایستگاه راه‌آهن در شرق اوکراین اصابت کرده و تلفاتی را برجای گذاشته است.

۲ سال پیش

سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد، فرماندار منطقه دونتسک اوکراین می‌گوید دست‌کم ۵ نفر بر اثر گلوله‌باران روز چهارشنبه در این منطقه کشته شدند.

۲ سال پیش

به گزارش اسپوتنیک، ۳ مقام آمریکایی اعتراف کرده‌اند که واشنگتن داستان ترسناکی را ساخته است که روسیه در حال تدارک حمله شیمیایی در اوکراین است.

مقامات آمریکایی اعتراف کرده‌اند که داستان «سلاح‌های شیمیایی» در اوکراین را در راستای «جنگ اطلاعاتی» علیه روسیه ساخته اند.

۲ سال پیش

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، رویترز به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گزارش داد که نیرو‌های روسیه در نزدیکی کی‌یف عقب‌نشینی خود را از این منطقه کامل کرده‌اند.

۲ سال پیش

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: آمادگی لهستان برای میزبانی از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا تهدیدی جدی برای روسیه خواهد بود.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان، خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های امروز علیه روسیه ۱۸ فرد و چندین نهاد را هدف قرار داد.

۲ سال پیش

کاخ سفید از تحریم کامل «اسبربانک» (Sberbank) بزرگترین بانک در روسیه و اروپای شرقی و «آلفا بانک» دومین بانک بزرگ در کشور یونان خبر داد.

۲ سال پیش

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمرکیا گفت: همراه با شرکایمان دور جدیدی از تحریم‌ها را ارائه خواهیم داد.

۲ سال پیش
انگلیس هم تحریم‌های روسیه را افزایش داد

به دنبال اعمال تحریم‌های امریکا علیه افراد و نهاد‌های روسی، انگلیس ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد.

«آندری آکیموف» عضو هیئت مدیره گازپروم بانک، و همچنین «الکساندر دیوکوف» رئیس شرکت تولیدکننده نفت به نام گازپروم نفت، از جمله افراد افزوده شده به لیست انگلیس هستند.

همچنین نام «سرگیویچ ایوانوف» رئیس بزرگترین تولیدکننده الماس جهان نیز در لیست تحریم‌های انگلیس جای گرفته است.

انگلیس همچنین اعلام کرد که تمام دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود می‌کند و تمام سرمایه‌گذاری‌های خارجی جدید انگلیس در روسیه نیز خاتمه می‌یابد.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی نوشت، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید انتظار دارد دیدار‌های بیشتری بین اوکراین و روسیه و احتمالاً بین وزرای خارجه دو کشور برگزار شود.

۲ سال پیش

به گزارش EHA News، از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بیش از ۳۳۰ دیپلمات روسی از اروپا اخراج شده‌اند.

بیش از نیمی از دیپلمات‌ها پس از انتشار فیلم ادعایی هولناک از شهر «بوچا» اخراج شدند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد:

  • با شرکایمان برای اعمال تحریم‌های هماهنگ بر روسیه همکاری می‌کنیم.
  • ما از نزدیک با کشور‌های اروپایی در خصوص بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه همکاری خواهیم کرد.
۲ سال پیش
دختران پوتین تحریم شدند

آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه مؤسسات و افراد مالی روسیه از جمله دو دختر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد.

واشنگتن هدف این اقدام را افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین پس از انتشار تصاویر وحشتناک از شهر «بوچا» در اوکراین دانسته است.

آمریکا همچنین همسر و دختر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه پوتین را نیز تحریم کرد.

۲ سال پیش
دبیر کل ناتو: مفهوم راهبردی ناتو و راه های کمک به اوکراین را بررسی می کنیم

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در حاشیه نشست وزرای خارجه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای بررسی تحولات اوکراین گفت: وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مفهوم راهبردی ناتو را بررسی خواهند کرد و ما با واقعیت امنیتی جدید روبرو خواهیم شد.

دبیر کل ناتو افزود: حمایت از اوکراین با سلاح های پیشرفته و حمایت از گرجستان و شرکایمان، آنهایی که هدف فشارهای روسیه قرار گرفته اند را بررسی خواهیم کرد.

۲ سال پیش
زاخارووا مقامات اوکراینی مسئول ارتکاب جنایات در شهر بوچا دانست

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مقامات اوکراین مسئول ارتکاب جنایات در شهر بوچا در اوکراین هستند. جنایت هولناک و صحنه های ساختگی در شهر بوچا به نظر می رسد که هدفش تحمیل تحریمهای جدید به روسیه است. ادامه برقراری تحریمها به روسیه, مذاکرات را با اوکراین پیچیده می کند و به طولانی شدن مدت آن منجر می شود. ما شواهد و مدارک کافی در اختیار داریم که ثابت می کند نیروهای روسی در حوادث شهر بوچا دست ندارند. رسانه های غربی جنایات ملی گرایان تندرو و جنایاتی را که نیروهای اوکراینی علیه اسیران روس مرتکب می شوند نادیده می گیرد.

۲ سال پیش
پسکوف از ادامه مذاکرات با اوکراین خبر داد

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از ادامه مذاکرات بین مسکو و کی‌یف به رغم حوادث در بوچا خبر داد. ضمن اعلام این خبر افزود این مذاکرات با سرعتی که مد نظر کرملین است به پیش نمی رود.

وی تاکید کرد به محض آن که امیدی برای پیشرفت در مذاکرات به دست می آید شرایطی مثل نمایش بوچا ایجاد می شود که مانعی در برابر مذاکرات ایجاد می کند که ممکن است مذاکرات را به تعطیلی بکشاند. پسکوف تاکید کرد تصمیم به کاهش فعالیت های نظامی در اطراف کی‌یف و چرنیگوف به خاطر مذاکرات، در استانبول اعلام شد.

۲ سال پیش
چین از آمریکا خواست به منظور حل بحران اوکراین، تحریم‌های روسیه را لغو کند

به گزارش ایتارتاس از پکن، سخنگوی وزارت امور خارجه چین مقامات آمریکا روز چهارشنبه گفت: مقامات آمریکایی باید به واسطه لغو تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، تعهد خود را به حل بحران اوکراین نشان دهند.

ژائو لیجان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: اگر آمریکا حقیقتا به حل بحران اوکراین علاقه دارد، باید چماق تحریم‌ها را زمین بگذارد. 

بر اساس اعلام این مقام دیپلماتیک چین، نمایندگان کاخ سفید باید تهدید مسکو را متوقف کنند و گفتگو‌های صلح روسیه-اوکراین را ترویج دهند.

وی گفت: آمریکا از این آشوب سود می‌برد، و تحریم‌ها باعث بازگشت صلح و امنیت نخواهد شد. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه، عملیات نظامی ویژه خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین را آغاز کرد. این اقدام در پی درخواست کمک مردم جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و پس از چند هفته گلوله باران این مناطق توسط ارتش اوکراین صورت گرفت. در پی این اقدام روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس و برخی دیگر کشورها، اعلام کردند تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال می‌کنند.

۲ سال پیش
تعلیق فعالیت‌های شرکت آمریکایی اینتل در روسیه

شرکت آمریکایی اینتل فعالیت‌های خود در روسیه را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، شرکت اینتل، سازنده تراشه کامپیوتری روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد فعالیت‌های تجاری خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده و به گروهی از شرکت‌ها برای خروج از روسیه پس از تهاجم این کشور به اوکراین پیوسته است.

این شرکت که ماه گذشته نقل و انتقالات برای مشتریان در روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق درآورده بود، اعلام کرد اقداماتی را برای ادامه کسب و کار و به حداقل رساندن اختلال در فعالیت جهانی خود اجرا کرده است. این شرکت خاطر نشان کرد اینتل در محکومیت جنگ روسیه علیه اوکراین و درخواست بازگشت سریع صلح به جامعه جهانی می‌پیوندد.

۲ سال پیش
صدراعظم آلمان: نباید در واردات زغال سنگ و نفت و گاز به روسیه وابسته باشیم

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان: به گونه ای ساختارهای واردات زغال سنگ، نفت و گاز را سازماندهی خواهیم کرد تا به واردات از روسیه وابسته نباشیم. اکنون به سرعت در حال گسترش دادن مخازن نفتی در سواحل شمالی کشور هستیم. هدف ما باید این باشد که روسیه در این جنگ پیروز نشود.

۲ سال پیش
مدودف: کشورهایی که حقوق روسیه را پایمال کنند، به دادگاه می‌کشانیم

دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه: مسکو با تلاش ها برای مصادره اموال روسیه در خارج از این کشور در دادگاه های سراسر جهان، مقابله خواهد کرد. مقامات گمرک هلند، در همراهی با اقدامات غرب برای تنبیه روسیه با استفاده از مجموعه ای از اقدامات محدود کننده به دلیل بحران اوکراین، ۱۴ کشتی تفریحی را در محل کارخانه کشتی سازی توقیف کردند. آنها می گویند در حال حاضر امکان تحویل، انتقال یا صادرات این کشتی ها وجود ندارد. روسیه در حال حاضر تحت بیشترین تعداد تحریم اعمال شده در سطح جهانی است.

۲ سال پیش
رای‌گیری درخصوص تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، منابع رسمی اعلام کردند فردا (پنجشنبه) درباره تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رای گیری می شود.

۲ سال پیش
سرعت گفتگو‌های صلح با اوکراین، کند است

به گزارش خبرگزاری رویترز، کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد گفتگو‌های صلح میان مسکو و کی یِف، با سرعت و نیرویی که باید، در حال پیشرفت نیست.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران در کنفرانس تلفنی خود اعلام کرد تلاش‌ها برای برگزاری دور جدید گفتگوها، در حال انجام است، اما برای رسیدن به هر گونه پیشرفت، هنوز مسیری طولانی پیش رو وجود دارد.

اواعلام کرد: ما علاقه‌مند به پایان دادن به عملیات نظامی در اوکراین هستیم، اما لازم است زلنسکی در جریان مذاکرات با خواسته‌های روسیه موافقت کند.

۲ سال پیش
زاخارووا: کشور‌های غربی در اقدامات تحریک آمیز در بوچا دست دارند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت حمایت غرب از اقدامات تحریک آمیز در بوچا به مثابه دست داشتن در آن است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا گفت: آنچه در بوچا روی داد، نه فقط در حد انتشار عکس‌هایی برای تحریک کردن، بلکه یک جنایت بود.

اودر مصاحبه با اسپوتنیک افزود: این اقدام یک تنش زایی جنایتکارانه است که اهمیت جهانی دارد,، زیرا نه تنها برخی مبارزان در خارج از ساختار قانونی در آن مشارکت کردند، بلکه کشور‌های به اصطلاح متمدن هم در آن دست داشتند و به گونه‌ای آن را مطرح کردند که گویا واقعیت دارد و فورا از آن حمایت کردند. این کشور‌ها در این عمل جنایتکارانه دست دارند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اتهامات مقامات اوکراینی را مبنی بر اینکه نیرو‌های روسی در شهر بوچا نزدیک کی یف مرتکب جنایت جنگی شدند، قاطعانه رد کرد.

۲ سال پیش
روسیاالیوم: افشاگری افسر سابق اوکراینی درباره هدف از طرح ادعا‌های مربوط به حوادث بوچا

افسر سابق سازمان امنیت اوکراین از اهداف انتشار خبر‌های دروغین درباره حوادث بوچا در اوکراین پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، واسیلی برازوروف با اشاره به این که این کار اهداف مختلفی دارد و گروه‌های مختلفی را هدف قرار داده است افزود ”به عنوان مثال اولین گروه هدف این خبر‌های دروغین، شهروندان غیرنظامی تحت حاکمیت نظام کی‌یف هستند که باید احساس نفرت از ارتش روسیه در آن‌ها شکل بگیرد تا به هیچ وجه به فکر هیچ نوع روابط برادرانه (با روس ها) نباشند. “

او گفت: ”دیگر گروه هدف این خبر‌های دروغین شهروندان کشور‌های غربی و پس از آن سران این کشور‌ها هستند. مأموریت اصلی در این کشور‌ها آن است که افکار عمومی در حمایت از اوکراین و علیه روسیه موضعگیری کند. “

افسر سابق اوکراینی ادامه داد ”اهداف سران کشور‌های غربی فرق می‌کند. آن‌ها به دنبال بهانه‌هایی هستند تا بیشترین کمک‌ها و حمایت‌ها را در اختیار مقامات اوکراینی قرار دهند. “

مقامات اوکراینی فیلم‌هایی از اجساد را که ادعا می‌شود در شهر بوچا در استان کی‌یف تهیه شده است در رسانه‌ها پخش و روسیه را به کشتن این افراد متهم کردند. انتشار این تصاویر و طرح ادعا‌ها علیه روسیه با تردید بسیاری از مخاطبان روبرو شده است.

۲ سال پیش
نروژ سه دیپلمات روسیه را اخراج کرد

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در خبری فوری گزارش داد وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد اسلو سه دیپلمات روسیه را اخراج کرد.

۲ سال پیش
مسکو: در اوکراین مرتکب جنایت های جنگی نشده ایم

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد روسیه در اوکراین مرتکب جنایت های جنگی نمی شود و زیرساخت های غیرنظامی در این کشور را هدف قرار نمی دهد.

دیمیتری پولیانسکی در پاسخ به سوالی درباره اتهام های آمریکا علیه رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: بارها گفته ایم که ما زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار نمی دهیم. ما مرتکب جنایت های جنگی نمی شویم.

عکس های منتشر شده از منطقه بوچا (در اوکراین) بازتاب گسترده ای در غرب داشت؛ به طوریکه شماری از کشورهای اروپایی ارتش روسیه را به ارتکاب جنایت های جنگی متهم کردند و انجام تحقیق مستقل در این زمینه را خواستار شدند. در همین حال اتحادیه اروپا از تصمیم خود برای تشدید تحریم ها علیه مسکو خبر داد.

۲ سال پیش

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در واکنش به کشتار غیرنظامیان و افراد عادی در شهر بوچا گفت کشتار غیر نظامیان دور از نسل کشی به نظر نمی‌رسد.

۲ سال پیش
رفتار هولناک نئونازی های اوکراینی با اسرای روس

برخی فعالان، تصاویری منتشر کرده اند که نشان دهنده شکنجه هولناک اسرای روس به دست نئونازی های اوکراینی است.
روسیاالیوم: برخی فعالان، تصاویری منتشر کرده اند که نشان دهنده شکنجه هولناک اسرای روس به دست نئونازی های اوکراینی است. در این تصاویر اسرای روس دیده می شوند که به سبب تیراندازی نئونازی های مسلح اوکراینی به شدت دچار خونریزی شده اند. این افراد پس از ضرب و جرح هدف اصابت گلوله قرار گرفته اند.

به گفته فعالان، نئونازی ها معمولا پس از به اسارت در آوردن نظامیان روس عمدا به آنها تیراندازی و آنها را رها می کنند تا بر اثر شدت خونریزی جان خود را از دست بدهند و این در حالیست که نظامیان روس رفتار متفاوتی با اسرای اوکراینی دارند.

الکساندر پاستریکین رئیس کمیته تحقیق روسیه دستور ثبت و ضبط همه موارد شکنجه اسرای جنگی به دست نئونازی ها را صادر کرد تا عوامل این شکنجه ها به دست عدالت سپرده شوند.

۲ سال پیش
شارل میشل: ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه در مقطعی ضروری خواهد بود

شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید در مقطعی اقداماتی را علیه واردات نفت و حتی گاز روسیه به عنوان راهی برای تحت فشار به مسکو برای توقف حمله به اوکراین انجام دهد.
میشل در پارلمان اروپا گفت: «فکر می‌کنم دیر یا زود انجام این اقدامات در زمینه نفت و حتی گاز لازم خواهد بود.»

۲ سال پیش
سفر هیئت اوکراینی به فلسطین اشغالی برای خرید سلاح

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر یک هیئت اوکراینی به فلسطین اشغالی برای خرید سلاح از این رژیم خبر دادند.
به نوشته پایگاه خبری عرب ۴۸، روزنامه اسرائیلی هاآرتص فاش کرد یک هیئت اوکراینی در سفر به فلسطین اشغالی با مسئولان شرکت‌های اسلحه سازی این رژیم با هدف انعقاد قرارداد‌های خرید سلاح دیدار می‌کند.

هاآرتص افزود: هیئت رسمی اوکراین از یک هفته پیش در تل آویو حضور دارد و تلاش می‌کند سلاح‌هایی را از شرکت‌های اسرائیلی خریداری کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، تاکنون به شرکت‌های این رژیم اجازه فروش سلاح به اوکراین را نداده است و تل آویو هم ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف را رد می‌کند تا باعث خشمگین شدن روسیه نشود.

اعضای هیئت اوکراینی در دیدار با یک فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون صاحب یک شرکت امنیتی است، راه‌های خرید سلاح از اسرائیل را بررسی کرد، در حالی که چنین اقدامی مستلزم موافقت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است.

هاآرتص به نقل از یکی از اعضای هیئت اوکراینی نوشت: وزارت جنگ اسرائیل همسو با مخالفت کابینه رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، همه مجوز‌های فروش سلاح به کی‌یف را از آغاز تهاجم روسیه به حال تعلیق درآورد.

رژیم صهیونیستی پیش از این هم درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره تامین سلاح برای کی‌یف را رد کرده بود.

هیئت اوکراینی در ماه اوت گذشته خواستار خرید تجهیزات نظامی از جمله پهپاد از رژیم صهیونیستی شده بود که این رژیم با صدور مجوز برای فروش پهپاد‌ها مخالفت کرد و کی‌یف از ترکیه پهپاد خرید و نیرو‌های اوکراینی هم اکنون در جنگ از آن استفاده می‌کنتد.

۲ سال پیش
یونان ۱۲ دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز و بنا بر اعلام وزارت امور خارجه یونان، این کشور ۱۲ دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

۲ سال پیش
اتریش: اخراج غیر موجه دیپلمات‌های روسیه را نمی‌پذیریم

وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد دیپلمات‌های روسیه را اخراج نمی‌کنیم مگر آنکه شواهدی مبنی بر تبعیت نکردن آن‌ها از کنوانسیون وین وجود داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم؛ الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد وین اخراج دیپلمات‌های روسی را در صورتی آغاز خواهد کرد که دستگاه اطلاعات اتریش شواهدی مبنی بر رعایت نکردن معاهده وین درباره روابط دیپلماتیک داشته باشد.
شالنبرگ در گفتگو با شبکه تلویزیونی "orf۲" اظهار داشت: "من مطمئنا این حق را حفظ می‌کنم نخستین وزیر امور خارجه اتریش بودم که دو سال قبل دیپلمات روسی را شخصی نامناسب اعلام کرد و در صورت لزوم بار دیگر این کار را انجام می‌دهم.. ما به دقت با مقامات اتریش کار می‌کنیم".
به گفته این وزیر، سازمان‌های مختلف بین المللی در وین هستند که نمایندگی‌های روس در آن‌ها حضور دارند و ما با اخراج بدون توجیه وبی دلیل دیپلمات‌ها نمی‌خواهیم در کار این سازمان‌ها مداخله کنیم.
وزیر (امور خارجه) اتریش ادامه داد: «اما در صورت لزوم، اگر ثابت شود و یا شواهدی ملموس وجود داشته باشد که کارمندی در یکی از نمایندگی‌ها دیپلماتیک روسیه، به معاهده روابط دیپلماتیک وین متعهد نیست اقدامات ملموسی انجام خواهیم داد.»
شالنبرگ گفت: این موضوع ناراحت کننده است که در حال حاضر تمامی کشور‌های اروپایی درباره موضوع اخراج دیپلمات‌های روسی به طور مستقل عمل می‌کنند و (در این باره) و تصمیم واحدی در این باره در اتحادیه اروپا وجود ندارد.
وزیر امور خارجه اتریش هشدار داد اخراج غیر موجه واحتمالی دیپلمات‌ها از اتریش می‌تواند واکنش روسیه را به دنبال داشته باشد که محرومیت سفارت اتریش از فرصت کار در مسکو از آن جمله است. این وزیر خاطرنشان کرد: «اگر روسیه واکنش نشان دهد در آن صورت سفارت اتریش مجبور خواهد بود در‌های خود را ببندد و این به نفع هیچ کس نیست.»

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه: جنگ اقتصادی آمریکا علیه روسیه به خود این کشور بازگشته است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد جنگ اقتصادی آمریکا علیه روسیه به خود این کشور بازگشته و موضع اتحادیه اروپا درمورد وضعیت عرضه گاز به منافع خود اتحادیه ضربه خواهد زد.

۲ سال پیش
قدیروف: خنثی سازی عملیات ویژه نیرو‌های آمریکایی و غربی در ماریوپل

رئیس جمهور چچن از خنثی سازی عملیات ویژه نیرو‌های آمریکایی و غربی در شهر ماریوپل در اوکراین خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رمضان قدیروف با انتشار پیامی در توئیتر نوشت نیرو‌های آمریکایی و غربی به دنبال فراری دادن شماری از فرماندهان نظامی کشور‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بودند که در کنار گردان‌های نازی «آزوف» جنگیدند.
وی با تأکید بر موفقیت نیرو‌های روسی و چچنی در این عملیات‏ افزود جزئیات بسیار مهمی وجود دارد که در آینده از طریق وزارت دفاع روسیه اعلام خواهد شد.

۲ سال پیش
هلند فعالیت ۱۴ کشتی تفریحی روسیه را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، دولت هلند اعلام کرد در راستای تقویت تحریم‌های مالی - اقتصادی و اقدامات محدودیت زا علیه روسیه و در واکنش به جنایاتی که روسیه در شهر بوچا انجام داده است، فعالیت ۱۴ کشتی تفریحی و مسافرتی روسیه را ممنوع کرد.

۲ سال پیش
کرملین ادعاها درباره قصد مسکو برای حذف زلنسکی را رد کرد

کرملین اعلام کرد خروج نیروهای روسی از منطقه کی‌یف نشانه حسن نیت برای ایجاد شرایطی برای مذاکرات است که در طی آن تصمیمات جدی ممکن است.

سخنگوی کرملین گفت روسیه علاقه‌مند است زلنسکی با شرایطی که در مذاکرات مطرح می‌شود موافقت کند، چرا که از طریق این مذاکرات می‌خواهیم به عملیات نظامی پایان دهیم.

کرملین همچنین ادعاها مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد رئیس جمهور اوکراین را حذف کند، رد کرد.

۲ سال پیش
اتریش: اخراج غیرموجه دیپلمات‌های روسیه را نمی‌پذیریم

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد وین اخراج دیپلمات‌های روسی را در صورتی آغاز خواهد کرد که دستگاه اطلاعات اتریش شواهدی مبنی بر رعایت نکردن معاهده وین درباره روابط دیپلماتیک داشته باشد.

وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد: دیپلمات‌های روسیه را اخراج نمی‌کنیم مگر آنکه شواهدی مبنی بر تبعیت نکردن آن‌ها از کنوانسیون وین وجود داشته باشد.

۲ سال پیش
هشدار پوتین درباره فشار‌ها بر شرکت گازپروم و ملی اعلام کردن شرکت‌های روسی

رئیس جمهور روسیه آنچه را اعمال فشار اروپا بر شرکت گازپروم روسیه نامید محکوم کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، ولادیمیر پوتین ضمن محکوم کردن این‌گونه فشارها، متعهد شد اقداماتی انتقامجویانه در این خصوص اتخاذ کند.
پوتین اعلام کرد کشورش صادرات مواد غذایی به کشور‌های دشمن را با دقت زیر نظر دارد.
پوتین گفت: اوضاع بخش انرژی به سبب اقدامات خلاف واقعیت‌های بازار از جمله فشار‌های اداری بر شرکت گازپروم در برخی کشور‌های اروپایی، در حال وخیم شدن است. حرف و حدیث‌هایی از برخی مسئولان درباره ملی اعلام شدن شرکت‌های روسی می‌شنویم، اگر کار به اینجا برسد باید یادآوری کنیم که این کار مثل شمشیری دو لبه است.

۲ سال پیش
تصمیم آلمان برای توقف واردات زغال سنگ از روسیه و احتمال تعطیلی نیروگاه‌های برق

آلمان تصمیم دارد واردات زغال سنگ از روسیه را متوقف کند که در این صورت ناچار خواهد بود برخی نیروگاه‌های تولید برق خود را تعطیل کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، در صورتی که آلمان تصمیم به توقف واردات زغال سنگ از روسیه بگیرد احتمال می‌رود برخی نیروگاه‌های تولید برق خود را تعطیل کند.
اتخاذ چنین تصمیمی به کمبود زغال سنگ مورد استفاده در صنایع آلمان از جمله تولید برق منجر می‌شود.
گزارش دولت آلمان نشان می‌دهد ممکن است بزرگترین اقتصاد اروپا به مرحله‌ای برسد که تا پاییز آینده دیگر زغال سنگ از روسیه وارد نکند.

۲ سال پیش
روسیه با ارائه اسناد و مدارک، اتهامات علیه خود در موضوع بوچا را رد کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اسناد و مدارکی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که اتهامات مطرح شده علیه این کشور را در بوچای اوکراین رد می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک عربی، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل سه شنبه شب اسناد و مدارکی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که ثابت می‌کند اتهامات وارده به روسیه در خصوص بوچا در اوکراین باطل است.
نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: «در زمان حضور ارتش روسیه در بوچا، هیچ غیر نظامی اوکراینی آسیب ندید و به هیچ وجه خروجی‌های شهر بسته نشد».
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «همه یگان‌های وابسته به نیرو‌های مسلح روسیه در سی ام مارس یعنی پس از برگزاری مذاکرات مستقیم روسیه و اوکراین در ترکیه؛ برای نشان دادن حسن نیت خود، از بوچا عقب نشینی کردند».
این دیپلمات روسی تاکید کرد: «در زمانی که بوچا در کنترل نظامیان روس بود، هیچ یک از اهالی منطقه هدف خشونت قرار نگرفت، مردم در آرامش به مناطق مختلف شهر می‌رفتند و به سادگی از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کردند».
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: «مسکو در انتظار اقدامات تحریک آمیز بیشتری نظیر بوچا و تلاش‌هایی برای تخریب چهره نظامیان روس است».
وی افزود: «کاملا کارهایتان را درک می‌کنیم، برای راه اندازی یک پویش تبلیغاتی هیستریک علیه روسیه، با کارت اوکراین بازی می‌کنید».

۲ سال پیش
انگلیس ۳۵۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر خود به «ورشو» پایتخت لهستان اعلام کرد که این کشور ۳۵۰ میلیارد دلار از آنچه  «صندوق جنگ پوتین» خوانده را مسدود کرده است. وی مدعی شد که تحریم‌ها علیه روسیه «فلج کننده» است و اقتصاد روسیه را به زمان شوروی بازمی‌گرداند.

مسدودی دارایی‌های روسیه در خارج کشور در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش تصاویری از اجساد غیرنظامیان اوکراینی در شهر «بوچا» پیدا شد. مقامات اوکراینی می‌گویند سربازان روس پیش از عقب‌نشینی غیرنظامیان را به قتل رسانده اند در حالی که به گفته کرملین، این ادعای اوکراین با واقعیت و حقایق موجود مطابقت ندارد و اجساد مربوط به بعد از عقب نشینی سربازان هستند.

۲ سال پیش
کانادا تعداد بیشتری از مقامات روس و بلاروس را تحریم کرد

دولت کانادا در بیانیه‌ای در ارتباط با تحریم‌های مرتبط با شرایط در اوکراین _که در وب سایت دولت کانادا منتشر شده است_اعلام کرد ۹ مقام روس و ۹ مقام بلاروسی را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.
ولادمیر پوتانین، ویکتور وکسلبرگ، کیریل شامالوف و لئونید میکلسون از جمله اتباع روسی هستند که در فهرست جدید تحریمی دولت کانادا قرار گرفته اند.
مقامات بلاروسی قرار گرفته در این فهرست تحریم نیز شامل آندری ژوک، آندری بوردیو و سرگئی سیموننکو معاونان وزرای دفاع بلاروس هستند.
این افراد با ممنوعیت سفر مواجه هستند و دارایی هایشان نیز مسدود خواهد شد.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا پیشنهاد تحریم دو دختر پوتین را داده است

وال استریت ژورنال/ به گفته افراد مطلع، اتحادیه اروپا در حال بحث در مورد تحریم دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

فهرست پیشنهادی که باید توسط دولت‌های اروپایی تایید شود و ممکن است قبل از این اتفاق تغییر کند، شامل ده‌ها فرد دیگر از جمله شخصیت‌های سیاسی، سرمایه‌داران و اعضای خانواده‌شان می‌شود.

تحریم دختران پوتین، کاترینا و ماریا، تا حد زیادی یک اقدام نمادین است زیرا مشخص نیست که این دو فرد دارایی قابل توجهی در خارج از روسیه داشته باشند.

به گفته افراد آشنا، ماریا ورونتسوا، دختر بزرگتر پوتین یکی از مالکان شرکت مراقبت بهداشتی «نومنکو» بوده و کاترینا تیخونوا دختر کوچکتر یک موسسه هوش مصنوعی در دانشگاه دولتی مسکو را اداره می کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پیامی گفت که از این پیشنهاد بی اطلاع است و منتظر خواهد ماند تا ببیند چه چیزی به طور رسمی منتشر می شود.

۲ سال پیش
آمریکا هر گونه سرمایه گذاری جدید در روسیه را ممنوع می کند

منابع خبری گزارش دادند  واشنگتن در نظر دارد در راستای افزایش فشار بر روسیه برای توقف درگیری ها در اوکراین این بار هر گونه سرمایه گذاری در این کشور را ممنوع اعلام کند.

همچنین قرار است امروز(چهارشنبه) بسته جدیدی از تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه روسیه رونمایی شود.

۲ سال پیش
مارک میلی: درگیری اوکراین ممکن است سالها به طول بیانجامد

مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: سرنوشت جنگ در اوکراین مشخص نیست و این درگیری ممکن است سالها به طول بیانجامد.

میلی در جلسه ای مشترک با قانونگذاران آمریکا تاکید کرد: من فکر می کنم این یک درگیری بسیار طولانی باشد و معتقدم حداقل یک سال طول می کشد.

وی در ادامه افزود: ناتو، آمریکا، اوکراین و همه متحدان و شرکایی که از کی یف حمایت می کنند باید خود را برای مدت طولانی آماده کنند.

۲ سال پیش
بلینکن: آمریکا 100 میلیون دلار کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: واشنگتن در نظر دارد 100 میلیون دلار کمک هزینه امنیتی در اختیار اوکراین قرار دهد تا با آن به تقویت سیستم های ضد زرهی خود بپردازد.

گفته می شود این میزان از کمک های نظامی و تسلیحاتی جدای از کمکهایی است که پیشتر کاخ سفید به منظور تقویت قوای نظامی در اختیار کی یف قرار داده بود.

۲ سال پیش
پیوستن جمهوری چک به کشورهای غربی برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین

جمهوری چک اعلام کرد که از این پس کشورهای غربی را برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین همراهی خواهد کرد.

مقامات ارشد دولت چک در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند که این کشور تانک های تی – 72 ساخت شوروی سابق و خودروهای زرهی پیاده نظام را به اوکراین ارسال کرده و ممکن است از این به بعد نیز برخی تجهیزات نظامی مورد نیاز کی یف را تامین کنند.

جانا سرنوچوا، وزیر دفاع جمهوری چک به پارلمان این کشور گفته که فعلاً جزئیات کمکهای نظامی این کشور به اوکراین را تایید یا رد نمی کند.

۲ سال پیش
آمریکا تجهیزات دفاعی علیه حملات شیمیایی در اختیار اوکراین قرار می دهد

یک مقام ارشد دولت بایدن اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد تجهیزات حفاظتی و دفاعی در اختیار اوکراین قرار دهد تا در صورت هر گونه حمله شیمیایی و بیولوژیکی روسیه به این کشور بتواند از خود دفاع و محافظت کند.

این مقام آمریکا همچنین تاکید کرد: برخی از تجهیزاتی که کی یف درخواست کرده پیشتر تحویل دولت اوکراین داده شده و تجهیزات جدیدتر نیز در چند مرحله در اختیار این کشور قرار می گیرد.

۲ سال پیش
آمریکا: واشنگتن آماده اعمال دور بعدی تحریمها علیه روسیه است

مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن در حال آماده شدن برای اعمال دور دوم تحریمهای اقتصادی علیه مسکو در روزهای آینده است.

گفته می شود بسته جدید تحریمی آمریکا علیه روسیه شامل تحریم دو بانک بزرگ این کشور و برخی نزدیکان و اعضای خانواده ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می شود.

به گفته رسانه های خبری ممکن است تحریمها علیه دو بانک از بزرگترین بانکهای روسیه از امروز(چهارشنبه) اجرایی شود.

۲ سال پیش
اوکراین: تخلیه غیرنظامیان ماریوپل به مناطق امن غیرممکن است

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت: مردم فقط می توانند پیاده ه یا با ماشین شخصی از شهر محاصره شده ماریوپل فرار کنند زیرا تلاشها برای خروج سازماندهی شده و به مکان امن با اتوبوس یا به طور دسته جمعی همگی شکست خورده است.

ورشچوک در پیامی در شبکه های اجتماعی مدعی شد: هفت اتوبوس که تلاش می کردند به ماریوپل برسند هیچ کدام نتوانستند از محاصره روسیه عبور کنند.

وزارت دفاع روسیه هم در واکنش به این ادعاها گفته که نیروهای اوکراینی در روند تخلیه غیرنظامیان اختلال ایجاد می کنند.

۲ سال پیش
زلنسکی: روسیه مرتکب وحشتناکترین جنایات جنگی از زمان جنگ جهانی دوم شده است

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین روز گذشته در شورای امنیت سازمان ملل گفت: پاسخگویی روسیه در قبال اعمالی که در اوکراین انجام می دهد غیرقابل اجتناب است زیرا این کشور به "وحشتناکترین جنایات جنگی" از زمان جنگ جهانی دوم مرتکب شده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل هم در واکنش به سخنان زلنسکی گفت: روسیه هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نداده و این اتهامات به مسکو همگی دروغ است.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که شهر بوچا در کنترل نیروهای روس بود به هیچ غیرنظامی هیچ گونه آسیبی نرسیده است.

 

۲ سال پیش

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) یکی از ملی‌گرایان اوکراینی را که در حمل غیرقانونی مواد منفجره دست داشت، بازداشت کردند.

۲ سال پیش
دیوان کیفری بین‌المللی: ممکن است در جمع‌آوری مدارک درباره بوچا مشکلاتی داشته باشیم

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، لیلا سادات، مشاور دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به این شبکه گفت: مدارک مربوط به پرونده «بوچا» به دست ما می‌رسد.

مشاور دیوان کیفری بین‌المللی افزود: ممکن است در جمع‌آوری مدارک در پرونده «بوچا» با مشکلاتی مواجه شویم.

۲ سال پیش
اذعان محقق آمریکایی: ناتو از اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند

به گزارش اسپوتنیک، محقق آمریکایی تأکید کرد: ناتو عملاً در حال جنگ با روسیه است، اما از اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند. همه چیز درباره ناتو ریاکارانه است. آن‌ها اعلام می‌کنند که "اتحاد صلح" هستند، اما تاریخ آن‌ها چیزی جز جنگ نیست.

۲ سال پیش

نماینده شبه‌نظامیان جمهوری خلق دونتسک گفت که به شبه‌نظامیان اوکراینی از گردان «آزوف» دستور داده شد تا قبل از ترک «ماریوپل»، همه شاهدان احتمالی جنایات خود را بکشند.

۲ سال پیش
جان کربی: به سختی می‌توان فهمید جنگ اوکراین به کجا می‌رود

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره مدعی شد:

  • به سختی می‌توان فهمید که این جنگ در اوکراین در حال حاضر به کجا می‌رود.
  • نمی‌دانیم این جنگ چقدر طول خواهد کشید و پوتین می‌تواند با نشستن با زلنسکی به آن پایان دهد.
  • نیرو‌های روسیه در حال حاضر بر جنوب و شرق اوکراین متمرکز هستند.
  • به طور کامل از هرگونه مذاکره یا حل‌وفصل صلح حمایت می‌کنیم.
  • آنچه اکنون برای روس‌ها اهمیت دارد، جنگ و ویرانی بیشتر است.
  • به کمک رسانی و تحویل آن به اوکراین ادامه می‌دهیم.
  • معتقدیم که باید مقامات روسیه در قبال جنایات ارتکابی در اوکراین پاسخگو باشند.
  • ما در ارائه مدارک بیشتر به خوبی برای دستیابی به پاسخگویی کمک خواهیم کرد.
۲ سال پیش

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: واشنگتن امروز اقدامات بیشتری را برای مبارزه با تأمین مالی غیرقانونی و جرایم سایبری مرتبط با روسیه انجام داده است.

۲ سال پیش
کاخ سفید: روسیه به دلیل تحریم‌ها اکنون بدون منابع است

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: روسیه به دلیل تحریم‌ها اکنون بدون منابع است.

سخنگوی کاخ سفید گفت مسکو ۲ گزینه خواهد داشت: یا تخلیه ذخایر باقی‌مانده خود یا عدم پرداخت بدهی.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای از کمک مالی استثنایی به مبلغ ۴۹۰ هزار یورو برای حمایت از کار دادگاه کیفری بین‌المللی خبر داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: فرانسه آمادگی خود را برای اعزام یک تیم فنی به اوکراین برای بررسی شواهد جنایات انجام شده تایید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: فرانسه از اقدامات تنبیهی برای هدف قرار دادن بخش زغال سنگ و نفت روسیه حمایت می‌کند.

پیش از این اما مسئول امور اروپایی دولت فرانسه اعلام کرده است احتمالاً روز چهارشنبه مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال خواهد شد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی اخیراً بمباران کریدور بشردوستانه در مجاورت «ماریوپل» را تشدید کردند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر بهداشت اوکراین مدعی شد نیرو‌های روسی از ابتدای تهاجم به ۲۷۹ بیمارستان حمله و ۱۹ بیمارستان را به طور کامل ویران کردند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
آقای بورل میگه 5000 جنگنده نیاز داریم برای اینکه به زور حرفمون رو به کرسی بنشانیم به روسیه.
آقای بورل مگه بازی استراتژیک جنگیه.
جنس چی مصرف میکنی بورل بگو ما هم بزنیم
Germany
7891
۲۱:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عمر تحریم های امریکا بسر امده. این درکش دشوار نیست. کسی دلش برای برده بودن لک نمی زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
وقعا دمت گرم چین،واقعا اگر آمریکا دنبال حل این درگیریهاست باید دست از تحریمها بردارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این جنگ به سمت ناتو خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اصلا مشکل نیست دانستنش که به کجا جنگ اوکراین می رود و ختم می شود بزار بنده حقیر بی سواد مومن مسلمان مستضعف براتون بگیم ای کارشناسان ملعونین پنتاگون به کجا می رود و ختم می شود به فتح کامل ایالات متحده آمریکا و کاخ سفید در واشنگتون می رود و ختم می شود میگی نه بشین نگاه کن تا آخرش البته قبلش پوشکتو بپوش بشین نگاه کن که لباساتون خراب نشه چون لباساتونم غنیمت جنگی محسوب میشه برای رزمندگان . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
France
محمد
۱۷:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
حسینیه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چقدر خنده دار رویاهاتو نوشتی
فعلا که آبروی روسیه از لحاظ سیاسی و نظامی رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای ۱۷,۴۹ اگر روزی روسیه تصمیم بگیرد اسناد مربوط به آزمایشگاه های میکروبی در اوکراین را منتشر کند آن موقع معلوم میشود که آبروی چه کسی می رود هر چند این غربی ها آبرو حالی شون نیست .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
البته جناب کارشناسان پنتاگون ملعونین آخر آخرش رو هم بدونید بد نیست اولش کل اروپا و انگلیس فتح خواهند شد بعدش آمریکا و کانادا و استرالیا فتح فروپاشی نظامهای ستمگری ضد حقوق بشریشان خواهند شد و همچونین چندین کشور دیگر هم در قاره آفریقا و آسیا فتح فروپاشی خواهند شد و پرچم اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص عدالت گستر حقوق بشرانه بدون تبعیضگریهای مختلف انسانی اسلامی بر روی سر تا سر کره زمین برافراشته خواهد شد . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
خیلی هم روشن است شما اوکراین را اشغال خواهید کرد و احتمالا بخش زیادی از مردم آن را خواهید کوچاند و اوکراین را تبدیل خواهید کرد به مرکز توطئه علیه روسیه اما خداوند برای شما چه مکری بکار خواهد گرفت که شر شما را به خود تان برگرداند معلوم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه کاری که میخواست کرد. شرق اوکراین رو گرفت و اقتصاد اروپا و آمریکا رو به هم ریخت. احمقهای غربی خوشحال از شوک اقتصادی در اثر اعلام تحریم بر روسیه به اعلام تحریمهای مسخره دیگه مشغول بودند که روبل ارزش خودشو بازیافت و قیمت انرژی و مواد غذایی در غرب افزایش پیدا کرد. پنتاگون اگه میتونه فعلا بره بنزین آمریکاییهایی رو تامین کنه که میرند از مکزیک بنزین میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا و اروپا در قضیه ی جنگ اوکراین و روسیه، همچون خر در گِل گیر کرده اند. جنگ حالا حالاها ادامه داره و نفت به بشکه ای بالاتر از ۳۰۰ دلار خواهد رسید. این خط و این نشان. ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه چقدر احمق هست خودشا تو چاله جنگ انداخته هنوزم متوحه نمیشه که چقدر داره هزینه جنگ میده و حداقل خودش به این جنگ پایان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
تو چرا ناراحتی؟ قطعا خودشون بهتر منافع ملیشون رو می فهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شما چقدر ساده هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
درود بر روسیه
درود بر پوتین بزرگ
عزیزی
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد پوتین ، سیلی به غرب و مزدوران آنها فقط از عهده پوتین برمیآمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
فعلا که خودش سیلی خورده و نه راه پس داره نه راه پیش
شما نمیخوای ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
درگیری نظامی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه داره نازی سازی میکنه در حالی که نازیها مال کشور آلمان بودند و همچنین اوکران هم جزئی از خاک روسیه شوروی بود
روسیه الان داره یکی از ایالت یا استانهای سابق خودش را نابود میکنه
در هر صورت آغاز گر جنگ روسیه بود نه اکراین .
اوکراین دوست خوبی هم برای ایران بود خیلی در فناوریها به ایران کمک کرده در ساخت هواپیما و فضا پیما و ماهواره ها و خیلی چیزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شما چقدر شوخ هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شکست روسیه محرز است.
Australia
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چه عجب شما گفتید حمله نظامی روسیه
تا چن روز پیش هم میگفتید عملیات نظامی
فکرشو نمیکردید روسیه جونتون کشتار راه انداخته نه؟ آخی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عملیات نظامی و حمله نظامی هر دو بر یک واقعیت صدق می کنند و شما به واژگان دل خوش کرده اید ؟ با همین واژگان غرب اسلام هراسی راه انداخت و توسط متعصبین کر و کور جنگ ها راه انداخت و به منافع فراوان رسید . نه که آمریکا و غرب اربابتان کم کشتار کرده و می کند و ماشین کشتارش ( اسرائیل و ال سقوط و داعش و طالبان و بو کو حرام و . . . ) در خاور میانه در حال توسعه و جنگ نیابتی از جانب غربیان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
هر طرف که بخوره به نفع ایران جونمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار واسرائیل غاصب
India
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
معلوم شد که روسیه ای که ادعای ابرقدرتی میکرد توخالی دراومد قابل توجه بعضی ها
Iran (Islamic Republic of)
خادم
۱۱:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
امریکا و انگلیسش تو خالین . روسیش جای خود .قابل توجه بعضیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اتفاقاً غرب و غرب گدایان محکوم به شکست هستن
واقع بین باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
صدای کوس تو خال بودن آمریکا و ناتو در افغانستان و عراق و سوریه و یمن در امد حال تو خالی بودن روسیه هم در خواهد آمد و تنها صدای ایران عزیز خوش تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
روسیه متجاوز ومحکوم به شکست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اون که آره
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

روسیه دارای چهره محبوب بین الملل نیست ،
پس قدرت نمایی او دیگران را هم به حمله به همسایه ها تشویق می کند و
خودمختاری و بی نظمی را تشویق می کند ،

اوکراین کشور کوچکی است با تفکر اشتباه و ادعای بزرگ و
مسؤول تهدید منطقه و شروع جنگ ،

حال مشکل این است ،
نه می شود به روسیه گفت تو خوشکل نیستی ،
نه به اوکراین گفت چرا با غرب مهربان دوست هستی ،

پس تنها یک راه می ماند ،
اتحادیه اروپا و ناتو و همه گروه های قدرت دنیا حد و مرز خود را بشناسند و
به اشتباه یا دروغ وعده و قول ندهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چهره روسیه خوب نیست اما مگر غرب دارای چهره ای محبوب است ؟ چه کسانی خود مختاری کردها و تجزیه طلبی اعراب و بلوچ و بی نظمی منافقین را تشویق می کند ؟ اکراین کشوری کوچک نیست بلکه به لحاظ وسعت دومین کشور اروپا و یک سوم ایران می باشد اما حاکمانش به لحاظ درک سیاسی کوتوله می باشند
متاسفانه مشکل اینجاست که قدرت های دنیا هرگز حد و مرز خود را محدود نمی دانند و ناتو همچنان در حال توسعه جهانی است و روسیه هم در حال توسعه امنیتی می باشد و همین مسائل تضاد و تعارض و اختلاف ایجاد می کنند چنانکه در طول تاریخ چنین بوده است و جنگ جزء ذات بشر گشته است. چنانکه دروغ جزء ذات همه گشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
هر جا برود اونجایی که شما میخواین نمیرود
آخرین اخبار