نماینده ولی فقیه در کردستان:

مبلغان در بیان مطالب خود از خرافات پرهیز کنند

پورذهبی گفت: مبلغان باید در بیان حقایق دین هوشیار بوده، از خرافات و داستان سرایی بپرهیزند و در راستای کمک به تقویت دین اسلام تلاش کنند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در کردستان گفت: عرصه تبلبغ عرصه نصرت الهی است یعنی اگر خدا را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد و مبلغین آمده اند که به گسترش و تبلیغ دین خدا کمک کنند لذا در این راه علی رغم تمام مشکلات تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: چهار نکته اساسی درموضوع تبلیغ وجود دارد که یکی از آن‌ها هوشیاری مبلغ است، مبلغ باید همواره در حال فکر کردن باشد که در بیان مطالب خود به چه چیزی توجه کرده و از بیان چه موضوعاتی بپرهیزد.

او می گوید:پرهیز از خرافات وداستان سرایی دومین نکته در موضوع تبلیغ است،همچنین مبلغ باید به بیان مباحث اعتقادی و کاشتن بذر محبت و امید در میان مردم جامعه بپردازد که این دو موضوع نیز از دیگر نکات اساسی در این زمینه به شمار می‌رود.

تبلیغ به معنی ارشاد و هدایت انسان‌ها است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با محکوم کردن حادثه حرم مطهر رضوی گفت: تبلیغ و ابلاغ از دیدگاه قرآن از اهمتی زیادی برخوردار است و علما و روحانیون در این زمینه وظیفه و رسالت بزرگی بر دوش دارند که باید آن را انجام دهند.

ماموستا فایق رستمی گفت: تبایغ به معنی ارشاد، راهنمایی و هدایت بوده و از اساسی‌ترین برنامه‌های دین به شمار می‌رود و در این راه علما علی رغم تمام مشکلات و بخاطر دین خدا تبلیغ کرده و سنگر ارشاد را ترک نکرده اند.

او می گوید: از علما و روحایون خواستاریم همواره با نصایح حسنه برای کمک به دین خدا در میدان حاضر بوده و جاعه را بسازید و موانعی که بر سر راه دین وجود دارد، برداشته و با مناظره حقیقی مردم را راهنمایی کنید.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویح دین و مباحث و مسائلی که در این ماه مبارک باید مدنظر ما باشد به شمار می‌رود واین برنامه نیز بر هیمن اساس برنامه ریزی شده است.
مبلغان در بیان مطالب خود از خرافات و داستان سرایی پرهیز کنند

حجت الاسلام برومند رازیانی می گوید:ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین است و این مهم در یک سال بیش از ۵۰بار توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته ک، خود بیانگر اهمیت موضوع است.

او گفت:ما در صدد تشریح جهاد تبیین نیستیم بلکه می‌خواهیم در کف میدان این تبیین محقق شود، در حال حاضر دشمن در صدد وارونه جلوه دادن واقعیت هاست ومی خواهد روایت خود را از ماجرا‌ها بیان کند نه ان چیزی که در واقع وجود دارد لذا ما با جهاد تبیین این مهم را برای مردم روشن کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان  می گوید: باید تلاش کنیم در این ماه مبارک تبیین گر بوده و واقعیت‌ها را بیان کنیم و اجازه ندهیم که دشمن انچه خود می‌خواهد بیان کرده وامید را از مردم و کشور ما بگیرد.

همایش طلایه داران تبلیغ روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام "محمد تقی سیفایی"مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی، استاندار کردستان و جمعی از روحانیون و علمای استان کردستان در سنندج برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.