بلینکن: به سرانجام مذاکرات وین خوشبین نیستم

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد علی‌رغم تلاش در مذاکرات وین، به عواقب و حصول توافق با ایران خوش‌بین نیست.

«آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، با تکرار ادعا‌های واشنگتن درباره مذاکرات هسته‌ای گفت علی‌رغم تلاش‌هایی که در وین شده است، با آن‌که حصول توافق از لحاظ امنیتی به نفع آمریکا است، نسبت به رسیدن به توافق نظر خوش‌بین نیست.

بلینکن در مصاحبه به ان‌بی‌سی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سازمانی تروریستی خطاب کرد و در پاسخ به آن‌که آیا سازمانی تروریستی باقی خواهد ماند، گفت: «وارد جزئیات نمی‌شوم که در چه مرحله‌ای قرارداریم، من به طور کلی درباره احتمال حصول توافق خوش‌بین نیستم، با آن‌که در مذاکرات تلاش کردیم و معتقدیم که حصول توافق از نظر امنیتی برای ما وضعیت بهتری است، اما هنوز به نقطه توافق نرسیدیم.»

او در ادامه بازهم تأکید کرد: «به اعتقاد من اگر بتوانیم ایران را به پایندی برسانیم برای ما بهتر است و در راستای منافعمان خواهد بود، اما اکنون در این حالت قرار نداریم.»

این در حالی است که به تازگی «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در سخنانی مدعی شد: «بر این باوریم که فرصتی برای گذشتن از آنچه که از موانع در زمینه بازگشت به توافق هسته وجود دارد، در دسترس است. بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای، بهترین راه برای مهار برنامه هسته‌ای ایران است.»

پرایس پیش از آن هم گفته بود: «در هفته‌های اخیر به پیشرفت‌هایی در مذاکرات دست یافته‌ایم. چند مسئله محدود حل نشده وجود دارد. حالا توپ در زمین ایران است تا در این باره تصمیم‌گیری کند، معتقدیم که برگشت دو طرف به برنامه جامع اقدام مشترک مسیر مناسب است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۸:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ای امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. (شهید بهشتی) اقای بلینکن به اندیشه ات خطور نمیکند شاید روزی تحریم شدگان توسط امریکا دست بدست هم بدهند و بر علیه شما تصمیمهای خصمانه تری از تحریم های شما علیه تان بگیرند؟ جورج فلوید کلمات اخرش را یادتان هست اقای بلینکن؟ ایا کلمات قبل از مرگ جورج فلوید میتواند به کتابی راهنما جهت سرنگونی و محو امریکا از روی کره خاکی شود؟
Germany
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
من هم خوشبین نیستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مام همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ایران باید حالا وقت تعیین کند برای خارج شدن از مذاکرات مگر فکر کردن چقدر کار میبرد اینها خیلی رو دارند
آخرین اخبار