وزارت خارجه آمریکا: بایدن با نظر مارک میلی در مورد سپاه قدس موافق است

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که سپاه قدس ایران یک سازمان تروریستی است.

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «من می‌توانم بگویم که رئیس‌جمهور با رئیس ستاد مشترک ارتش موافق است که نیرو‌های سپاه قدس تروریست هستند و فراتر از آن، ما در مورد موضوعاتی در مذاکرات هسته‌ای اظهارنظر نخواهیم کرد.»

به گزارش العربیه، آخرین اظهارات این مقام پس از آن بیان شد که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اوایل این هفته گفت که از حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا حمایت نمی‌کند و معتقد است که سپاه قدس یک گروه تروریستی است.

پورتر در پاسخ به سوال در مورد مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت که هیچ به روز رسانی وجود ندارد، اما گفت که توافق «در حال حاضر نه قریب الوقوع و نه قطعی است.»

نیروی قدس یکی از نیرو‌های پنجگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. آمریکا پیش‌تر چند شرکت و شخص حقیقی که در ارتباط با این نیروی نظامی رسمی کشورمان بودند را تحریم کرده است.

خروج سپاه قدس و به طور کلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های موسوم به تروریستی یکی از مسائل مهم باقی‌مانده برسر مذاکرات هسته‌ای است. گفتنی است، خواسته اصلی ایران در مذاکرات وین لغو تمامی تحریم‌ها است. آمریکا در حالی نیرو‌های رسمی نظامی کشورمان را به تروریسم متهم کرده است که در مقاطع مختلف تاریخی، اسناد گوناگونی در خصوص حمایت این کشور از سازمان‌های تروریستی و شبه‌نظامی در جهان فاش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
همه دنیا این میدونن حتی ملت ایران هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
واقعا
آیا ترکیه و عراق و صدها کشور دیگر هم مثل ایران نیروی برون مرزی دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مابرامون شهیدعزیز حاج قاسم سلیمانی مهم است که نگین خاتم سپاه قدس بود.والان هم آقای قآنی هستند.نظرجنایتکاران برامون پشیزی نمی ارزد
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
پس کل نیروهای سنتکام امریکا هم تروریست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بایدن غلط کرده با مارک میلی
این تیم مذاکره کننده ما هم بیکارن
باقری جم کن بیا بابا
آخرین اخبار