تیراندازی در جورجیا آمریکا سه کشته برجای گذاشت

منابع آمریکایی تایید کردند در یک تیراندازی کور در ایالت جورجیا آمریکا حداقل سه تن از شهروندان این کشور کشته شدند.

پایگاه اینترنتی سی ان ان در گزارشی نوشت مقامات آمریکایی اعلام کردند براثر تیراندازی در ایالت جورجیا سه نفر کشته شدند.

دراین گزارش به قلم آماندا موسی آمده است: به گفته مقامات آمریکایی بر اثر تیراندازی در شهر گرانتویل درایالت جورجیا سه نفر کشته شدند. اداره تحقیقات جورجیا در حال بررسی این حادثه است. ریچارد هاوک از اداره پزشکی قانونی کووِتا، مرگ سه نفر را دراین حادثه تأیید کرد.گرانتویل در حدود ۵۰ مایلی جنوب غربی آتلانتا قرار دارد.

هفته گذشته نیز پلیس شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرد براثر تیراندازی یک کنسرت خیاباتی یک نفر کشته شده و ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. طی یک تیراندازی کور در ایالت کالیفرنیا آمریکا دست‌کم سیزده تن کشته شدند.

این تیراندازی‌ها یکی از ده‌ها مورد تیراندازی است که در روز‌های اخیر در آمریکا قربانیانی برجای گذاشته است. در تیراندازی در شهر «آستین» که میزبان جشنواره سالانه جنوب شرقی است‏، ۴ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. همچنین در یک میهمانی تولد در شهر «هیوستون» نیز چهار نوجوان هدف تیراندازی قرار گرفته و یکی از آن‌ها کشته شد. در «آرکانزاس» نیز پس از تیراندازی در یک نمایشگاه خودرو در روز شنبه یک نفر کشته شده و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند.

سال گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در راستای سیاست محدود کردن سلاح گرم خواستار حمایت بیشتر سازمان‌ها و نهاد‌های درگیر در مبارزه با خشونت در کشورش شد و در صدد آن بود تا سفارش تهیه نخستین گزارش جامع در خصوص قاچاق سلاح در ایالات متحده پس از سال ۲۰۰۰ را به نهاد‌های ذی‌ربط ارائه کند.

با این حال گفته می‌شود که رئیس جمهور آمریکا قرار نیست هیچ اقدام مهم و عمده‌ای جهت سخت‌گیرانه‌تر کردن قوانین حمل سلاح از جمله بررسی بیشتر سوابق دارندگان و یا پایان فروش سلاح‌هایی که اغلب در کشتار موسوم به قتل‌های جمعی استفاده می شود را مطرح کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار