خودرو در سربالایی گرانی؛ وعده کاهش قیمت وزارت صمت عملی نشد!

وزیر صمت سال گذشته وعده کاهش قیمت خودروهای داخلی را داده بود اما در سال جدید قیمت انواع خودرو در بازار رشد ۲۰ تا ۳۰ میلیونی داشته است.

“قیمت خودرو‌های داخلی بعد از تعطیلات نوروزی ۱۵ درصد افرایش یافت” این گفته فعالان بازار خودرو است. خودرویی که قرار بود به جای ای  میزان افزایش  قیمت، ۱۵ درصد ارزان شود ؛ این وعده را آقای رضا فاطمی امین وزیر صمت در سال گذشته داده بود.

فاطمی امین سال گذشته گفته بود خودرو سال آینده ۱۵ درصد ارزان می‌شود و به منظور افزایش ۵۰ درصدی تولید در سال ۱۴۰۱ برنامه دو شرکت بزرگ خودروسازی اخذ شده است.

حالا آنطور که فروشندگان خودرو می‌گویند قیمت خودرو‌های داخلی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان گران شده است به طوری که پرشیا از ۲۸۰ به ۳۰۰ میلیون، سمند از ۲۶۰ به ۲۸۰، تیبا صندوقدار از ۱۷۵ به ۱۹۰ میلیون تومان، کوییک از ۱۹۰ به ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۸۰ به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است.

این افزایش قیمت تنها در خودرو‌های داخلی نبوده و شامل خودرو‌های وارداتی هم شده به طوری که خودرو‌های بالای یک میلیارد افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی داشته است که برخی کارشناسان علت آن را عرضه کم خودروسازان می‌دانند.

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو می‌گوید تا زمانی که عرضه مناسب تقاضا نباشد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش می‌یابد.

از طرفی آقای سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران می‌گوید تقاضا برای خودرو‌های مدل ۱۴۰۱ بیشتر است و این موضوع باعث افزایش حدود ۲۰‌میلیون تومانی آن‌ها شده است.

برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند در روز‌های اخیر نسبت به اواخر سال گذشته عرضه خودرو توسط خودروسازان کاهش یافته و همین موضوع بر افزایش قیمت خودرو در بازار تاثیر گذاشته است.

به گفته موتمنی نوسان ارزی و همچنین مباحث مطرح شده در رابطه با ممنوعیت واردات خودرو نیز بر افزایش قیمت خودرو در روز‌های اخیر موثر بوده است.

آنطور که موتمنی می‌گوید این‌روز‌ها خودرو یک کالای مصرفی به شمار می‌آید، اما در ایران یک کالای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود، بنابراین تغییرات نرخ ارز بر قیمت آن موثر است.

آنطور که فروشندگان خودرو می‌گویند در روز‌های نخست سال اختلاف قیمت خودرو‌های مدل ۱۴۰۱ با خودرو‌های مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۵ تا ۱۶‌میلیون تومان بود که این اختلاف قیمت اکنون بین ۲۰ تا ۲۲‌میلیون تومان است؛ برخی از خریداران در انتظار ورود خودرو‌های مدل ۱۴۰۱ به بازار بودند بنابراین تقاضای خرید این خودرو‌ها در بازار افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار، میزان تولید خودروسازان در سال گذشته، ۷۰۰ هزار دستگاه بوده است؛ آن چیزی که وجود دارد تقاضای ۲ برابری برای خرید خودرو است یعنی خودروسازان باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال تولید کنند تا نیاز بازار تامین شود.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، گفته وزارت صمت برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور تولید و عرضه خودرو انجام داده است.

به گفته منطقی تولید خودروسازان امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید؛ صحبتی که وزیر صمت نیز سال گذشته بیان کرده بود.

آشفتگی و نابسامانی در بازار خودرو از اواخر سال ۹۷ یعنی از وقتی عرضه خودرو به بازار کم شد، ایجاد شده است که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید اگر نمی‌توان نیاز بازار را تامین کرد باید اجازه واردات بدهند، زیرا با تامین نیاز بازار می‌توان تعادل قیمتی ایجاد کرد.

کاهش عرضه خودروسازان در حالیست که هر ۲ خودروساز به تازگی ادعا کرده اند که خودرو‌های ناقص را تکمیل و روانه بازار کرده اند و پارکینگ‌های آن‌ها خالی شده است. از طرفی هم فعالان بازار خودرو می‌گویند اثری از افزایش عرضه خودرو در بازار مشاهده نمی‌شود، زیرا اگر افزایش عرضه صورت گرفته بود، قیمت خودرو افزایش نمی‌یافت.

سعید مدنی مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا می‌گوید باید قیمت‌گذاری خودرو آزاد شود، تا زمانی که قیمت خودرو به صورت دستوری تعیین می‌شود، با توجه به اینکه سود آنی در پیش فروش خودرو وجود دارد، قیمت کنترل نخواهد شد.

گزارش از فائزه شعبانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
با عرض سلام خدمت دوستان اقا من فقط ی چی فهمیدم ک همه چی تو تعطیلات گرون میشه اینا تعطیل ک میشن میشینن فکر میکنن چیکار کنن چیو گرون کنن تا خدایی نکرده جا نمونن
Iran (Islamic Republic of)
سیدنبی
۱۳:۳۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام
فقط و فقط وعده های دروغین.....
اگر دولت اصلا حرفی از ارزانی نزند بنظرم بهتر میشود.والا تا حالا هر وقت گفتند ما جلو فلان چیز را میگیریم فردا نشده قیمتش دوبله شده ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودرو را آزاد کنید ببینید کسی لگن ایرانی میخره ، آقای رییس جمهور اگر جرأت و توانمندی اداره کشور را ندارید لطفاً حرف نزنید آدم‌ها ی کوچک را در پست های بزرگ نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
چرا اجازه ساخت کارگاهی خودرو را نمیدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۸:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
دولت مردمی :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
پارسال پراید 88 خریدم 40 امسال شده 95،وایییییی خش به حالمممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
استعفا و کناره گیری دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اگر زلزله ای چیزی پیش بیاد ی سری آدم بمیرن کل ایران همدست میشن کمکشون میکنن،حالا لامصبا برا اینم متهد و همدست شین ی خودرو نخریدن چی ازتون کم میکنه که فقط چندماه سفت بگیرین و نخرین تا این دزدا ارزون کنن،سر سفره ک ماشین نمیخورین از گشنگی بمیرین!!
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
شما را به خدا یکی جلو این مافیای خودرو را بگیرد یعنی هیچکس نیست که بتواند جلو این از خدا بی خبران را بگیرد اگر چند نفر از آنها را اعدام کنند دیگر جرات گران کردن خودرو را نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
منیژه
۱۸:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
با با این دولت سیزدهم هنوز ار راه نرسیده با دادن مجوز افزایش قیمت کارخانه ای یا نمایندگی خودروها عملا مردمو نادیده گرفت
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دولت جدید با دادن مجوز افزایش قیمت کارخانه ای خودروها به خودروسازان فرصت طلب و سودجو مردمو بیچاره کرد اینم از دولت مردمی به به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سوال امتحانی تفاوت رئیسی و روحانی را بنوسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
با انحصار هیچ چیز درست نخواهد شد و هر روز هم بدتر میشه .. تجربه جهانی هم لزوم رقابت رو اثبات میکنه .. الان حتی کشورهای پیشرفته در صنعت خودرو هم جلوی واردات رو نمیگیرند ! تازه در شرایط عادی و بدون تحریم هم هستند، چون میدونن جلوگیری، باعث انحصار و مافیا میشه .. سیاست جلوگیری از واردات در ایران یعنی ضریب دادن و همراهی با تحریم های خارجی .. خیلی قشنگ پازل فشار حداکثری بر مردم و اقتصاد را تمکیل می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خیلیم عالی اینم مثل بورس دلار تورم قیمت و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
به دولت قبل کاری ندارم ولی دولت فعلی چیکار کرده فقط گرونی ها بیشتر شده مگه خود وزیر صمت نگفت این 18 درصد که گرون بشه تا پایان سال 1400 قرعه کشی رو بر میداریم برداشتند از این فقط یک نتیجه میگیریم دولت باعث گرونی ها و افزایش تورم اینم دولت مردمی فقط شعار میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سالانه 17 هزار نفر به طور میانگین در کشور در اثرا سوانح رانندگی جان خودشون رو از دست میدن. توی 10 سال گذشته بیش از 170 هزار نفر. حداقل 150 هزار نفرشون بخاطر استاندارد نبودن خودروها در ده سال اخیر جونشون رو از دست دادن.
کل پرسنل ایران خودرو 54 هزار نفر و پرسنل سایپا 48 هزار نفر مجموعا 102 هزار نفر . با احتساب سایر خودروسازان داخلی و افرادی که غیر مستقیم فعالیت میکنن نهایت برسن به 120 هزار نفر.

به خدا قسم تمام افرادی که جلوی واردات خودرو وایسادن حکم قاتل رو دارند وباید مجازات شن اخه چ جیزی بالاتر از جون مردم بیگناه. والله که هیچ توجیهی برای جلوگیری از واردات خودرو نیست مگه سودی که دارن به جیب میزنن از پول مردم و با خون مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خودرو سازان دولتی یعنی مافیای آن هم دولتی است +قوه قضاییه کاری نمیکنه + مجلس هم نگاه میکنه =
یعنی همه باهم دست دارند مافیا لغتی برای گمراهی مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
وعده دادند که اگرنتوانندکشوررا درست اداره کنند استعفا بدهند بسم ا..شروع کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
تو شرایطی گیر کردیم که تنها جایی که از دست این دزدهای گروگان گیر میتونیم شاکی بشیم دیار باقی هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۱:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خودرو سازان و بانکها برخلاف قانون و برعلیه دولت و به ضرر ملت باهم تبانی کرده اند و این مافیای خیانت رو بوجود اورده اند. قیمت رو خودشون یعنی بانک و خودرو ساز بالا و بالاتر میبرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا شما میگی خودرو ساز ! برای یک قابلمه ساز هم انحصار به وجود بیاور .. بعد همون رو هم باید بری تو قرعه کشی با قیمت ده برابری بخری !! دولت وقتی جلوی انحصار رو نمیگیره و هزار تا سنگ اندازی هست !! یعنی همراهی با همون بانک ها و خودرو ساز ها
Iran (Islamic Republic of)
التماس
۱۱:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودروهای صفر کیلومتر و دست دوم روز دنیا را با هر حجم موتوری آزاد کیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مقصر فقط خود مسولین و دولت است وگرنه خیلی کارها میشه کرد اخه خود دولت از خودروسازها ........................ می برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مافیای خودرو مگه میذارن وزیر صمت نفس بکشد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۰:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
نرود میخ آهنی در مغز خر!!!!!!؟؟
حالا هر چی ما بگیم ،داد بزنیم،گلو‌خودمونم پاره کنیم ،این مدیران و وزیران و دست اندر کاران صنعت و خودرو همان خرهایی که بودن هستن و کوچکترین تغییری در خود نخواهند داد و هیچ تغییری نخواهند کرد ریس دولتها هم که از همه بدتر،چه احمدی و چه روحانی و چه ریسی همینهایی که زورشان به دو خودروساز اصلا نرسید و نمی‌رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
این دو شرکت بایستی بخاطر بی توجهی به فرمایشات رهبری ، محاکمه بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
این آشغال ماشین ها رو دور بریزید . برای چی و کی اصلا تولید می کنید؟؟ فرغون وتابوت می سازید برای این ملت زبان بسته !! حتما باید زلزله ۸ریشتری بیاد و کل دک و پز و کارخانه و منابع تان را عین ریگ به قعر تباهی زمین عین گنج قارون ببلعد و نابود کند تا ببینید قهر سنگین خدارا. جمعش کنید کلا. همون چین قادره همه ایرانی هارا با همان ماشین کوچک و محکم۲۰۰۰ دلاری تولیداتش ، صاحب ماشین خوب کنه. وقتی نمی تونید و نمیخاید بازبون خوش و آدم برید کنار نه بانزول عذاب خدا.
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
من ترجیح میدم پیاده برم تا زیر ننگ چینی شدن مملکت برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشنا
۰۹:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
فقط واردات خودرو توسط عموم مردم
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
فقط خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
متاسفم واسه مسئولینی که اسمشونو گذاشتن مسلمان.به اسم دین و اسلام چه ظلم ها که در حق مردم نمی کنن...
Iran (Islamic Republic of)
جانباز دفاع مقدس
۰۸:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
آقایون اینها مملکت را با مسجد و صندلی ریاست جمهوری را با منبر اشتباه گرفتند و فکر میکنند سیاست و مملکت داری هم مثل روضه خواندن است
قانونی که برای نحوه بازنشستگی جانبازان و آزادگان توسط مجلس تصویب شده و به تصویب هیئت وزیران رسیده و خود سازمان تامین اجتماعی طی بخشنامه 45 به ادارات کل استانها ابلاغ کرده الان تامین اجتماعی به آن عمل نمیکنه تو این مملکت هر اداره ساز خودشو میزنه رئیس جمهور رئیس مجلس و قوه قضایی هم برای سرگرم کردن مردم حرف مفت میزنند
Iran (Islamic Republic of)
مهیا
۰۸:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
وقتی دولت از گرانی خودرو سود میبره چرا بایدخودرو ارزون بشه آخه چی ارزون شده که خودرو ارزون بشه باید به جایی برسیم که مردم دیگه لباس برای پوشیدن نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مرحله اول ما مردم مقصر هستیم که تو قرعه کشی خودروسازان شرکت میکنیم دوم اینکه اگر مردم مدتی خودرو نخرند ارزان میشوند .مشکل خود ما مردم هستیم حقمون هست هر بالایی به سرمان اید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
واسی خریدن یک خودرو چند سال باید کارکرد با حقوق وزارت کاری؟ خرید خودرو هم شده آرزو واسی جوانهای این مملکت. یکی هم نیست صدای مردم بشنوه همش وعده های دروغ میدن تو صداوسیما کسی هم نیست بازخواست کنه اینارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
وزیر صمت باید عزل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اگر عدالت دارید چرا اولویت اول را به خانوادهایکه که فاقد ماشین هستند نمی دهید که حتی در ده سال قبل هیچ ماشینی از دو شرکت ارابه مرگ ساز نگرفته اند و هیچ پلاک فعالی هم به نامشان نیست دست از این همه سیاه بازی مافیاگری بردارید این همه ثبت نام برای فروش و سود کلان است میدانید میدانند این همه بی عدالتی عمدا بخاطر التهاب وبازار گرمی دو شرکت ارابه مرگ ساز و کار مسئولان ودست اندرکاران دو شرکت است خجالت بکشید نگتان باد چرا ملت را بدبین به همه مسئولان نظام می کنید بی انصافی دست اندرکاران دو شرکت انحصارگر باعث اختلاف فاحش و نوسان قیمتها شده می شود چرا چرا چرا مسئولان رده بالای کشور سکوت اختیار کرده اند و به داد ملت نمی رسند گناه مردم چیه آیا سزاوار ظلم ستم هستیم که سکوت کرده اید و چرا تا کنون هیچگونه اقدام عملی از سوی مسئولین انجام نگرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
متاسفانه این دولت هم داره مردم رو نا امید میکنه، وقتی ما طبق آمار سالانه نیاز به واردات حداقل 500 هزار خودرو داریم ( تازه در شرایط عادی) اونوقت هنوز بعد از یکسال حتی واردات 50 هزار خودرو هم عملی نشده؟!!
قدرت خرید خودرو برحسب میانگین درآمد در ایران متاسفانه جز پایین ترین رده ها در جهان است! تازه به اینها آمار تلفات بالای جان مردم رو هم به دلیل استاندارد پایین خودروها رو هم اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اقا خودروسازها دارن ب ما ظلم میکنن ما خودمون طالب ظلم هستیم نخریم یکسال نخریم تا ورشکسته بشن درشو تخته بکنن تحریمشون کنیم این اشغالهارو هیچ جا بجز خودمون نمیخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
وزیر دروغگو باز هم بیا یک سرفه از ته دل بکن چون دروغ می گویی سرفه می کنی لعنت خدا بر مسئولین دروغگو باد چرا رو اعصاب ملت ستمدیده راه می روید توان خرید مایحتاج اولیه را از اکثریت ملت با این همه بی تدبیری و ندانم کاری بی عدالتی بی شرافتی گرفتید دیگر بس است مردم را بیشتر از این بخاطر تعدادی انگشت شمار استعمارگر دزد غارتگر بی شرف بدبین به نظام انقلاب نکنید ملت برای این انقلاب خون دادن شهید دادن هر روز دریغا از دیروز هر روزمان بدتر از دیروز اگر جلو میرسلیم ها گرفته شود و به فکر مردم باشید مشکل ملت با وارد کردن و ازاد کردن خودرو حل خواهد شد چرا چرا انحصارگری واستمارگری دو شرگت ارابه مرگ ساز تمام شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دلیل افزایش خودرو و مسکن خود مردم هستندوالکی به مسئولان نظام تهمت نزنید.وقتی خود مردم به یکدیگر در مساله اجاره مسکن رحم نمیکنند و خودشان جلوی سایت های خرید خودرو صف میبندند ودلالانی که از همین مردم هستند ومافیا درست میکنند وقیمت هارا بالا میبرند دولت چکار میتواند بکند.دید اکثر مردم اینه که اگر سرمایه ای دارند حالا ملک یا خودرو ،اگر قیمت های بالا برود آنها راضی هستند و مساله تورم براشون معنی نداره.ولی حساب آینده فرزندانشان رو نمیکنند که چجوری باید با این تورم زندگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مردم به حاکمان خود بیشتر شبیهند تا پدرانشان(امیرالمومنین علی علیه السلام)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اموال نعمت بخش ونعمت زاده وفرزندانشان رامصادره کنیدوبعدهمه شان رااعدام کنیدتاآزامش به بازارخودروحکم فرماشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۰۲:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
گاری ایرانی نخرید کسی مجبورتون نکرده نخرید نخرید نخرید وسلام نامه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
فقط تنها رَآه..... دخالت و دستور رهبري هست كه ميتونه مشكل رو حل كنه ولا غير
ملت إز رهبر تقاضا دارن در اين مسئله ورود كنند
قطع دست اين خودروسازان كمك به نظام و كم كردن نارضايتي مردم با غيرت و صبور ايران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
بشین تا ورود کنه
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
دردولتهای قبل مجلس ورود خودرو رو آزاد اعلام کرد . بلافاصله رهبری به کارخانه ایران خودرو رفت ومجلس هم مصوبه خودش رئ ابطال کرد . متوجه شدی منظور چیه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
وزیر باید عزل شود دیگر حوصله آزمون و خطای هیچ دولت یا وزیری را نداریم. اگر عرضه نداری فقط عزل عزل عزل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
واقعاً اگر دولت به دوشرکت خودروساز که دولتی و زیر مجموعه دولت هم هستند زورش نرسد و نتواند وعده‌های خود را در رابطه با کاهش قیمت‌ها اجرا کند دیگر نباید هیچ انتظار کاهش قیمت‌ و جلوگیری از تورم را داشت به نظر میرسد که امیدی به دولت آقای رییسی هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
جلوی تورم رو نمیتوانید بگیرید چون علم ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
آقای ریسی کجا هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دناپلاس اتومات620م فروش رفت وپرایدسواری175م فروخته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خیلی حال بهم مبزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
انتظار بجا داشته باشن مردم ایران الان پراید ۲۰۰میلیونی کلا برای شرکت سایپا ضرر هست پراید باید ۴۰۰میلیون بشه متاسفم که به دنیایی آمدم که پراید ۳میلیونی را با قرعه کشی بایستی ۲۰۰میلیون سوار بشم تازه اگه پول داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
هرکی هرکی شده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
از اول اول هم هرکی هرکی بوده
ما ساده بودیم
Germany
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام این مشکل فقط به دست ایمه جمعه حل میشه والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
بچه بیا پایین سرمون رفت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
با شنبه و یکشنبه حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
بلاش آبادی
۲۲:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
جالبه از یه طرف داد میزنید ماشین هاش خوب نیستند بعد همه خانوادگی ثبت نام میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
شرم بر خودرو سازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودرو را برای عموم مردم آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
واقعا یه خبرایی هست توی این دوتا شرکت خودروسازی.. هیچکس از پس قدرت مافیایی اینا بر نمیاد. تاسف باره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
چه بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تنها راهکار کاهش قیمت ها کاهش تقاضا از طریق کاهش جمعیت است زیرا منابع اقتصادی با این همه اختلاسگر دولتی وحقوقهای نجومی پاسخ گوی تقاضای جامعه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کاهش جمعیت ؟؟؟
تا کی بمونیم که جمعیت کم بشه!؟
تا ی خورده جمعیت زیاد شد ، همه چی گرون بشه!!!؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۲۲:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
اگر پیکان را به افریقا کادو نداده بودید الان بازار به زاری نمیافتاد. افتاااااااد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مردم توسط مافیای خودرو تحریم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
علی شیخی
۰۰:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مردم میتوانند با تحریم خودروهای داخلی، تحریم خودروسازان را بشکنند.
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا مردم مافیای خودرو رو تحریم نمیکنند تا این وضعیت برعکس بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مافیای خودرو در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نفوذی دارد و مانع واردات خودرو می‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
کسانی که با واردات خودرو مخالفت می کنند با مافیای خودرو همدست هستن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
گیریم واردات آزاد بشه همچین روی قیمتها مالیات مشتی بکشن که پشیمون بشیم از آزاد شدنش. شما فکر میکنید آزاد بشه ارزانی میاد؟ اشتباه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تا زمانی که مافیای خودرو مانع واردات خودرو است خودرو ارزان نمی‌شود بلکه هرروز گران‌تر می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
علی شیخی
۰۰:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
ارزان شدن، فقط با نخریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر سایپا و ایران خودروی گرانفروش ده برابری
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
شعار نده عمل کن محصولاتش رو نخرید تا آدم بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
نتیجه بازدیدهای نمایشی همین است.چرا به نظر مردم اهمیت داده نمیشود؟چند هزار نفر کشته دیگر بدهیم؟چرا واردات را آزاد نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
دیگه نمیشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بالا بردن تیراژ هم پشتش توطئه وجود داره و تیراژ محصولات گرون رو بالا میبرن تا همون موتور ef7 سمند رو رنگ کنن به اسم دنا به دوبرابر قیمت بفروشن؟ و ضررش هم برا مردم فقیر جامعه ست
وزیر هم گفته سمند تولید نشه تا فقط گنجشک رنگ شده (دنا) بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۱:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
والا ما مردم عادی ک تو این سن تا بحال روی ماشین شخصی ندیدیم چیکار کنم
والا سوار تاکسی و ماشین دیگری میشیم کرایه زیاد میگیرن
علتش بنزین نیس اخه بنزین گرون نشده !
چون ماشین گرون شده قطعاتش گرون هم ب پیروی اون گرون میشه
ومن مسافر باید هزینه استهلاک و قطعات ماشین راننده ها مسافرکش بدم البته اونا خودشون میدونن از ماشین شون خیلی استفاده دیگه غیر مسافرکشی میکنن

بازمن مسافر بدون ماشین شخصی متحمل هزینه میشم

پولدارا افتادن رو خط خرید و فروش ماشین ب عنوان سرمایه گذاری
بابام این چ وضعشه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناسنای
۲۱:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
واقعا خسته نشدین از این همه غرغز کردن الکی .بابا خودروی سی میلیونی شد سیصد وچند میلیون وهربارهمین حرفا وهمین وعده ها .رهبری هم ورود کرد ولی بازم کسی گوش نکرد. دیگه خسته شدیم خریده ماشین برای ما شده رویا چه برسه خرید خونه که فقط انشاا اون دنیا. خدایا مرگ را برسون که دیگه ازخجالت فرزند وهمسر واقعا اعصاب وروانه سالمی برامون نمونده.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
گره مشکل ما نه بوسیله دولت اصلاح‌طلبان و نه بوسیله دولت اصولگرایان و نه بوسیله دولت انقلابی حل نمی‌شود.....تا زمانی که با دنیا تعامل سازنده و متعهد به اصول جهان نباشیم همین آش است و همین کاسه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اتفاقا به دلیل وارد کردن همین افکار به ذهن مردم (بدبینی به نظام) این دو خودروساز خائن به مردم ظلم میکنند
Australia
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مگه‌حامی های رییسی جون نمیگفتن این بیاد همه چیز مفت میشه
الان کوشن دقیقا
بیان بگن این موارد ارزون تر شده ما هم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
نمی دونم مجلس انقلابی برای چه این وزیر را استیضاح نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دست های پشت پرده بزرگ تر از وزیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مقصر اصلی این گرانی امسال میرسلیمی هست که سالی یک دفعه صحبت می کند وهردفعه یه شوک به بازار وارد می کند .می دانند که اگه مجوز ورود ماشین به داخل کشور صادر بشه عملا کسی سراغ ماشین داخلی یا نمی رود یا مجبور هستند قیمت پایین بیاورند که هچی این وسط گیرشون نمیاد .آسایش ورفاه مردم نیست ونبوده بلکه هدف آسایش ورفاه کسانی هست که مانع ورود وکاهش قیمت خودرو می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
دستور میدهم قیمت ها پایین بیاید (کار دولت!!!!!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
فقط حرف مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
پسرم رفته بود نمایندگی
می‌گفت پسر صاحب نمایندگی از همه امتیاز ماشین قرعه کشی می‌خرید سی میلیون بعد هر که برای خودرو مراجعه میکرد می‌گفت آزاد داریم سیصد دو هفتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
راه علاج فقط این است دولت اعلام کند بهدخاندهدهایی که خودرو ندارن. خودرو میدهند با نرخ کارخانه
اون وقت ببین چقدر دلالها ماشین های خود را از سوراخ بیرون میارن برای فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
دولت اعلام کند فقط به خانواده عایی که خودرو ندارند و متقاضی هستند تو ثبت نام به خودرو میدهند
آن وقت ببینید سیل فروشندگان خودرو و ارزان شدن خودرو
و اصلا عدم نیاززباد اختصاص ارز به واردات
کلا ایران سالی چهارمبیلیپون نیاز بازار دارد و تقاضاهای کاذب هم چهار میلیون است و نیازمندان واقعی اصلا به خودرو دست پیدا نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
آقا وزیر صمت جنوب شرقیه قیمت‌ها ازشمال شرقی اضافه شده وگرنه قیمت خودرو توجنوب شرقی 25 درصد کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
نمیشه کشور خودرو تولید نکنه مردم پول بزارم بدن مافیا و ۲ برابر قیمت جهانی خود دولت ماشین بده دست مردم و با دلار ۱۰۰ تومنی ولی ۴۰۰ ت به پژو ۲۰ سال پیش ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
چه وعده ها که برای ارزانی ندادید
اما حتی نتوانستید کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
جنس تقلبی تو بازار زیاد شده.دیسک و صفحه خریدم کلیپول دادم اخرش تقلبی از اب دراومده.خواهشا به وضع بازار برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
حق مردم نه چنین صنعت خودروسازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
فرغـون سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
این گرگ سالهاست که با گله آشناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ایران مظلوم ما دلسوز و فهمیده و با هوش ندارد.
#گسترش قطعه سازی ها و
#گسترش و ورود دولتها به قطعه سازی
#افزایش سرهمبندسازها به دهها قطب
#واردات گسترده خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
به امید خدا همینجوری قیمتها بره بالا یواش یواش باید کاسه گدایی بگیریم بیایم تهران جلوی وزارت خونه ها ومجلس گدایی ...خودرو پیشکشتون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
خب پس بهتر سکوت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز چند سال پیش مقام سیاسی عربستان گفته بود کاری می کنیم که مردم ایران بیان کشورهای عربی گدایی کنند البته با عوامل نفوذی و ذاتا عربشان در ایران...
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد گروسیان
۱۸:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
با سلام و احترام
دو هفته هست درگیر تعمیر خودرو هستم از کلاس بچه های مدرسه افتادم و فکر و توانم شده درست کردن آشغالهای دست ساز دست شماها واقعا نمیدونم چطور قطعه ی نو باید بزنه جای سالم خودرو رو خراب کنه تعجب می‌کنم هنوز هم صف میبندن و سر دست میشکنن برای خرید که البته خودرو نمیتونم اسمشو بزارم نمیدونم چی درست میکنید ولی مطمئنم خودرو نیست لطفا یه چیزی بسازید تا بتوان تا محل کار سالم رفت و اومد همزمان نمیتونم هم درس بدهم به بچه ها و هم لعنت بفرستم یه استاد هنگام تدریس باید تمرکز داشته باشه امیدوارم درک و شعور داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
نادیا
۱۷:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
منظور از آزاد شدن قیمت دو برابر شدن قیمت و آتش به جان مردم است خودرو ساز هرچقدر گرون می کنه باز کمش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مردم ساده رو گیر آوردن اینا کی وعده ای دادن درست انجام دادن هر وقت گفتن چیزی ارزون میشه باید فهمیده ده برابر گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن موسوی
۱۶:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
راه علاج وجود دارد، واردات آزاد خودرو خارجی ، بدون یک ریال گمرک دولت
متاسفانه تو زمینه خودرو بیش از اینکه از تحریم های دشمن ضربه خورده باشیم از تحریم دولتها علیه ملت ضربه خوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تا حالا تفسیر به این کوتاهی که دقیقا اصل مطلب رو بگه نشنیده بودم . درد امروز کشور ما خودتحریمی است که کمر ملت رو داره میشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بقیه وعده ها هم نصفه کاره است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
آگهی فروش تیگو ۸ پرو در عربستان همین امروز , قیمت ۶۳۰ میلیون با تخفیف ۵۶۵ میلیون
تازه ادعای تولید و اشتغالزایی ام ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تو این‌مملکت ادم بمیره راحت تره بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ارزان شده هر کالایی در ایران مزخرفت ترین جمله ممکن است
Iran (Islamic Republic of)
سند آزاد
۱۵:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سایپا سند خودرو بعد از ۴۵ روز تحویل می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
حقوق کارمند 10 درصد ولی مالیات ها 100 درصد افزایش می یابد اینه عدالت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۵:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
روز به روز وضعیت خرابتر کمر ملت زیر فشار خرد شد خودرویی که دیگه نمیتونه راه بره قیمت میزارن فضایی یعنی یک کشور نمیتونه این مشکل روحل کنه جای سوال داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
وقتی میدونید خوروسازی بخش بزرگی دسته دولت بعد دنبال کی میگردید که گرون کرده طرح صیانت اجرا نشد چپکی اطلاعات به مردم میدید اجرا شه دیگه واویلاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
چرا خودمونو میزنیم به نادونی وقتی میدونیم بخش زیادی از ایران خودرو و سایپا برای دولت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مطمئن باشید تا آخر سال قیمت خودرو اصلاح میشود
البته از طریق بالا بردن نرخ ارز
دلار رو میکنن 110 هزار تومن اون موقع دیگه کسی نمیگه مثلاً هیوندای آی 10 تو کشورهای دیگه ده هزار دلاره بعبارتی 270 میلیون هم قیمت کوییک
آخر سال کوییک میشه 500 میلیون هیوندا هم 1100 خیلی شیک و مجلسی
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۸:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
دلخوش به این مقادیر نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
شایدم دوبرابر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تو احتمالا دلار خریدی .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
هر وقت دولت یا یه وزیر به مردم قول کاهش قیمت و یا حتی کنترل قیمت را بدهد ، خودروسازها چنان بازار را آشفته میکنند چنان قیمت ها را بالامیبرند که هم به دولت و وزیرش ثابت کنن که همه کاره خودشون هستند هم این وسط سود بیشتری به جیب بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
همه مسولین ایران بریز تو دریا
United States of America
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
نه... ماهی های دریا هم اینا روبخورن میشن یه بیشرف مثل اینا
۱۲
آخرین اخبار