تشکیل پایگاه «خانه احسان» در ۵ محله آسیب‌پذیر گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از تشکیل «خانه احسان» در ۵ محله حاشیه نشین استان خبر داد.

سلمان زاده گفت: این خانه‌های احسان تحت عنوان «قرارگاه ۱۱۰ محله» در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات توانمند و کارآمد در ۴ محله گرگان (کوی محتشم، سرچشمه، قلعه حسن، انجیراب) و محله عباس آباد گنبد کاووس تشکیل می‌شود.

او می‌گوید: طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار» در همه استان‌ها اجرا می‌شود و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این راستا ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر در کشور را به عنوان پایلوت انتخاب کرده که سهم گلستان ۵ محله است.

سلمان زاده گفت: تصمیم داریم اقداماتی را در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات با کودکان، نوجوانان و جوانان توانمند و کارآمد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ عملیاتی کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان می‌گوید: در این طرح، خانه به خانه مشکلات و معضلات منطقه را احصا می کنیم و اطلاعات لازم را به دست می‌آوریم تا متناسب با آن، افراد نیازمند را شناسایی کرده و بتوانیم خدماتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

سلمان زاده می‌گوید: محور ما استفاده بهینه از ظرفیت گروه‌های مردمی فعال در منطقه است تا محلات را به وسیله خود مردم پشتیبانی و آن‌ها را در عرصه‌های مختلف توانمند کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برنامه‌ریزی کرده تا در بخش سلامت این مناطق هم ورود کند تا موضوعات مربوط به غربالگری و پزشک خانواده را با همکاری هلال‌احمر اجرایی کند.

سلمان زاده گفت: همچنین مقرر شده با همکاری بنیاد ۱۵خرداد کودکان زیر ۱۲ سالی که بیمار هستند و برای تامین نیاز‌های پزشکی و اقلام دارویی خود مشکل دارند  شناسایی و حمایت لازم از آن‌ها انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.