شناسایی ۵ تور غیرمجاز گردشگری در بافت

مدیر میراث‌فرهنگی بافت گفت: ۵ تور غیرمجاز گردشگری در شهرستان بافت شناسایی و برگزارکنندگان این تور‌ها به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند.

علی نجفی‌نژاد گفت: خوشبختانه نوروز امسال، شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان بافت بودیم. 

او  می گوید: با توجه به اینکه ۴ دفتر خدمات مسافرتی در این شهرستان فعال است؛ اما شاهد هستیم که برخی افراد بدون داشتن مجوز‌های قانونی، اقدام به برگزاری تور‌های غیرمجاز گردشگری می‌کنند.

به گفته مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان برای جلوگیری از برگزاری این گونه تور‌ها و همچنین شناسایی اجرا کنندگان آن‌ها به همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد. 

به گفته او  در ایام نوروز ۱۴۰۱، برخی افراد سودجو با استفاده از تبلیغات فضای مجازی، اقدام به برگزاری تور‌های ارزان قیمت در شهرستان بافت کردند که با تعدادی از اجراکنندگان این تور‌های غیرمجاز برخورد لازم انجام گرفت و این افراد  به دستگاه‌های قضایی نیز معرفی شدند. 

نجفی نژاد گفت: از مردم و گردشگران درخواست می‌شود، قبل از ثبت نام برای حضور در این تور‌ها از داشتن مجوز‌های قانونی اطمینان حاصل کنند و برای حمایت بیشتر از صنعت گردشگری شهرستان بافت و همچنین جلوگیری از خسارات وارده به خودشان برای شرکت در این تورها، از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان استفاده کنند.

او همچنین به صدمات جبران ناپذیر شیوع ویروس کرونا به گردشگری شهرستان بافت و فعالان این عرصه  نیز پرداخت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار