در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

هشدار هواشناسی به کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهی درباره افزایش دما

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

آقای مکوندی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی افزایش دما، پرورش دهندگان ماهی استان ایلام فشار و هوادهی را به علت افزایش درجه حرارت در دستور کار قرار دهند و کشاورزان استان بوشهر نسبت به ردیابی و پایش زنگ زرد گندم آبی و کانون کوبی علیه زنگ زرد اقدام کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی کشاورزی،  با توجه به پیش بینی وزش باد شدید کشاورزان در استان چهارمحال و بختیاری از هر گونه سم پاشی اجتناب کنند و در استان خراسان شمالی در صورت پایداری جو اقدام به سم پاشی و محلول پاشی کنند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۱۳۸ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۱۴.۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۸۹.۵ میلی متر است که این امر افزایش ۲۰.۹ درصد و کاهش ۲۷.۲ درصد نسبت به دوره نرمال نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش دما پیش بینی می شود. همچنین در غرب، جنوب غرب، نواحی مرکز و جنوب کشور آسمان غبارآلود است و در برخی ساعات وزش باد افزایش می یابد.

 طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در نیمه غربی ادامه دارد و روز پنج شنبه در استان های واقع در نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، سواحل شمالی کشور و مناطقی از استان های اصفهان، فارس، بوشهر و کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش بینی می شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار