وزیر راه: تعداد خانه‌های خالی دقیقا مشخص نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد خانه‌های خالی دقیقا مشخص نیست و بین ۲ الی ۲.۵ میلیون اعلام می‌شود.

آقای رستم قاسمی پس از نشست با کمیسیون عمران مجلس گفت که مقرر شده ظرف ۲ هفته، کارگروهی به بررسی نواقص سامانه املاک و اسکان بپردازد.

این کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت راه، سازمان بازرسی و سازمان امور مالیاتی است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده برای مالکان خانه‌های خالی شناسایی شده پیامک فرستاده تا وضعیت سکونت در آن‌ها نعیین تکلیف شود.

همچنین وزیر راه و شهرسازی گفته برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال شده، اما "از تعداد کمی مالیات دریافت شده. "

با این حال، آقای قاسمی از صدور قبض مالیاتی برای تعداد زیادی از مالکان خبر داده.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مالیات بر خانه‌های خالی که تاکنون دریافت شده، "کمتر از یک درصد" مشمولان این مالیات است.

آقای پورابراهیمی گفته که وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد دریافت مهلت برای اجرای کامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی را مطرح کرده، اما مهلت‌هایی قبل، به اندازه کافی بوده است.

او از ارائه گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی در نشست علنی هفته‌های آینده خبر داده تا عملکرد دریافت دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مالیات بر خانه‌های خالی بررسی شود.

دیوان محاسبات کل کشور دی ماه پارسال، در گزارش ارزیابی اجرای ۱۰ ماهه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعلام کرده مالیات بر «واحد‌های مسکونی خالی از سکنه» به علت تصویب نشدن آیین نامه اجرایی آن، تحقق نیافته.

قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم دی ماه ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بود.

بر اساس بخشی از این قانون، مالکان واحد‌های مسکونی کشور موظف هستند اطلاعات املاکشان را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
حالا همانها که معلومه اعمال قانون کنید تا بقیه اش معلوم شود .
-
عباس گودرزی
۱۱:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام علت ؟ هرج و مرج . بی قانونی . ضعف ثبت اسناد و املاک . ضعف مسکن و شهر سازی . عدم کنترل و نظارت مجلس . ضعف نمایندگان . ضعف قوانین . و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
خسته نباشید معلومه خیلی ها سامانه ای خرید و فروش نمیکنند
آخرین اخبار