همانطور که احتمالا میدانید، فیسبوک پس از اعلام و انتشار قابلیت شفافیت ردیابی اپل، به شدت از این شرکت انتقاد کرد، چون به صورت مستقیم روی درآمدش تاثیر گذار بود.
در سال ۲۰۲۱، شرکت فیسبوک به دلیل ارائه این ویژگی مربوط به حریم خصوصی، دچار کاهش درآمد شد و AppleInsider اکنون در گزارش جدیدی، گفته که فیسبوک ممکن است حدود ۱۲.۸ میلیارد دلار را به دلیل ویژگی ATT از دست بدهد.
ویژگی شفافیت ردیابی برنامه یا App Tracking Transparency همراه با iOS ۱۴ در آوریل ۲۰۲۱ راه اندازی شد و یک ویژگی بسیار مفید در رابطه با حریم خصوصی گوشیهای آیفون است.
کاری که این قابلیت انجام میدهد این است که از ردیابی شخص ثالث جلوگیری میکند. به این ترتیب اپلیکیشنی مانند فیسبوک نمیتواند فعالیت شما را به صورت آنلاین ردیابی کند تا بتواند تبلیغات مرتبط را به شما ارائه دهد.
تقریباً ۱۲ ماه پس از راهاندازی ATT توسط اپل، تخمین زده میشود که شرکتهایی از جمله فیسبوک، یوتیوب و سایرین که به تبلیغات متکی هستند، بخاطر این ویژگی، مجموعاً حدود ۱۶ میلیارد دلار ضرر کنند.
فیسبوک بیشترین آسیب را از قابلیت ATT اپل متحمل شده است و به این دلیل اعلام کرد که برای کاهش اتکای خود به اپل، تلاش خواهد کرد.
بیشتر بخوانید