آمریکا خواستار خویشتنداری طرفین در مسئله مسجدالاقصی شد

واشنگتن ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌ها در مسجدالاقصی، خواستار خویشتنداری طرفین و کاهش تنش‌ها در قدس اشغالی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن عمیقاً از درگیری در مسجدالاقصی که طی آن دست‌کم ۲۲۴ فلسطینی در درگیری با پلیس ضدشورش رژیم صهیونیستی زخمی شدند، نگران است.

به گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتندار باشند، از اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌ها بپرهیزند و وضعیت تاریخی موجود در کوه معبد (حرام الشریف) را حفظ کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از مقامات فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم که برای کاهش تنش‌ها و تضمین امنیت همه با یکدیگر همکاری کنند. وزارت امور خارجه از نزدیک تحولات را دنبال می‌کند و به تماس نزدیک با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی برای کاهش تنش‌ها ادامه خواهد داد.»

در جریان یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در روز جمعه، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند. براساس گزارش هلال احمر فلسطین، چندین مجروح از باب الاسباط تخلیه و به بیمارستان‌های بیت المقدس منتقل شدند. بر اثر درگیری‌های مستمر در مسجد الاقصی تاکنون ۲۲۴ مجروح به بیمارستان‌های قدس منتقل شده‌اند. نیرو‌های اشغالگر مانع کار خدمه آمبولانس در  منطقه باب الاسباط می‌شوند.

عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که اشغالگران پس از بازداشت ۴۰۰ نمازگزار فلسطینی در‌های مسجد الاقصی را بازگشایی کردند. هم اکنون هزاران نفر از فلسطینیان در پی بازگشایی در‌های مسجد الاقصی در حال ورود به این مسجد هستند.

درگیری‌ها بین اشغالگران صهیونیست و مردم فلسطین در ماه مبارک رمضان افزایش یافته و طی دو روز گذشته ۵ فلسطینی به شهادت رسیده اند. تمامی گروه‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن این اقدام، عزای عمومی اعلام کرده‌اند. تجار و بازاریان نیز در کرانه باختری دست به اعتصاب زده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار