لوپن: نرخ بیکاری، شمار فقرا و میزان بدهی‌های فرانسه بی سابقه شده است

کاندیدای ریاست‌جمهوری فرانسه افزایش فقر و بیکاری در این کشور را از دلایل روی کار آمدن مکرون دانسته و خواستار رای ندادن به او شد.

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی تجمع ملی فرانسه و رقیب امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشورش در صفحه توئیتر خود نوشت طی پنج سال ریاست جمهوری مکرون شمار بیکاران در کشور به ۵.۸ میلیون نفر و شمار فقرا به ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته و میزان بدهی‌های دولتی نیز به ۶۰۰ میلیارد یورو رسیده است. کسری تجاری فرانسه نیز در سال ۲۰۲۱ به رقم بی سابقه ۸۴.۷ میلیارد یورو رسید. بیایید بیست و چهارم آوریل به سیاست فاجعه بار امانوئل مکرون پایان دهیم.

شمارش آرای دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دوشنبه هفته گذشته به پایان رسید. براساس آمار قطعی که وزارت کشور فرانسه همان روز اعلام کرد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که یکشنبه گذشته برگزار شد، امانوئل مکرون با کسب ۲۷,۸۵ درصد آرای رأی دهندگان، در رأس قرار گرفت. پس از مکرون، مارین لوپن با کسب ۲۳,۱۵درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و به این ترتیب به دور دوم راه یافت. ژان-لوک ملانشون به رغم کسب ۲۱,۹۵درصد آرا، از رقابت حذف شد.

لوپن در سخنرانی روز گذشته خود متعهد شد که در صورت پیروزی در دور دوم، رئیس جمهور «همه فرانسوی‌ها» خواهد شد و از کسانی که به مکرون رای ندادند، خواست در دور دوم از او حمایت کنند.

بر اساس تحلیلی که موسسه نظرسنجی Ifop-Fiducial برای شبکه‌های تلویزیونی فرانسه انجام داده است، دور اول انتخابات فرانسه با بی‌علاقگی رای‌دهندگان همراه بود و مشارکت ۷۳.۳ تخمین زده شد. این کمترین میزان مشارکت در دور اول انتخابات در ۲۰ سال گذشته فرانسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار