رستوران دریایی نیلوفر آبی در انزلی با حکم قضایی تخریب می‌شود

مجموعه اقامتی و رستوران نیلوفر آبی در بستر تالاب انزلی، امروز با حکم دستگاه قضایی رفع تصرف شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از اجرای حکم رفع تصرف سازه‌های غیرمجاز مجموعه نیلوفر آبی در بستر تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد.

به گفته احمد آقایی، این مجموعه شامل رستوران و واحد‌های اقامتی است که در سالیان گذشته با فریب سرمایه گذار و به صورت غیرمجاز در بستر تالاب بین‌المللی انزلی ایجاد شده بود و با پیگیری دستگاه قضایی دستور قلع و قمع این مجموعه و آزادسازی بستر تالاب صادر شد.

او ارزش این مجموعه را بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تصمیم رئیس کل دادگستری گیلان ۴ روز فرصت جمع آوری و قلع و قمع به مالک مجموعه داده شده است.

معاون دادگستری گیلان گفت: در پایان ۴ روز کارشناسان دادگستری بررسی‌های لازم را انجام داده و عرصه رفع تصرف شده را به مالک اصلی یعنی شرکت آب منطقه‌ای گیلان واگذار خواهند کرد.

آقایی تأکید کرد: دستگاه قضایی بدون تعارف با متصرفان بستر تالاب برخورد خواهد کرد و توصیه می‌شود متصرفان پیش از مراجعه دستگاه قضایی رفع تصرفات را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hosein
۱۳:۱۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
ای کاش تمام تصرفات برگرده اما متاسفانه هیچوقت قانون برای ۱۰۰درصد یکسان اجرا نمیشه،اصلا درصدی فکر برای پرسنل و خانوادهایی که مستقیم و غیر مستقیم در این مکان کار میکردن و امرارمعاش میکردند نشده،متاسفانه ای کاش قانون .....قانون بود تا دل آدم نمیسوخت...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
ای کاش تمام تصرفات برگرده اما متاسفانه هیچوقت قانون برای ۱۰۰درصد یکسان اجرا نمیشه،اصلا درصدی فکر برای پرسنل و خانوادهایی که مستقیم و غیر مستقیم در این مکان کار میکردن و امرارمعاش میکردند نشده،متاسفانه ای کاش قانون .....قانون بود تا دل آدم نمیسوخت...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
رستوران تخریب شده
France
شهنام
۱۵:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرداب متعلق به مردمان شهر و سرزمین ابا اجدادی مان میباشد اجدادمان نیز در همین مرداب شکار و صید و در حاشیه آن کشاورزی و ساکن بودن و مالک نیلوفر آبی نیز مبری از مالکیت قطعه کوچکی از سرزمین آبا اجدادی شهر خود نمیباشد . بی طرفانه بگویم حدالامکان قوه محترم و مقدس قضائیه تدابیر رئوفانه تری کاش اتخاذ مینمود ، صدها خانوار در همین مجموعه به مدیریت آقای فاطمی نیا امرار معاش و اشتغال و بعضا بازنشسته و ووو غیره و برند رستوران در مرداب نیلوفر آبی و مرحوم علی سیبیل و معدود عزیزان بومی بودند و هستند که در چالش اقتصادی تورم و کرونا بسیار مظلوم واقع گشتند و لازم به ذکر است تمامی افراد خدوم ملت ، سرشناس کشوری و لشکری ، از همه طیف هموطنان صاحب نام در این مجموعه مورد پذیرایی و اقامت و میهمان نوازی مردم خونگرم شمال و بندر انزلی قرار گرفته اند . شکی در کار قانون مقدس کشورمان نیست اما کاش سلولی تر و خویشتندارانه تر به کسب و کارهای محلی و بومی و اصیل توریسم نگاه میشد به و کاش فرموده مقام معظم رهبری رو سرلوحه تصمیمات مسئولین محترم قرار دهند . کدام هتل در سالهای اخیر ساخته شده تو بندر انزلی که مالک و مدیرش بومی باشد....میهمانداری و میهمان نوازی و توریسم و صید و کشاورزی در خون مردمان شهید پرور شمال و بندر انزلی میباشد . اما نمی‌دانم کرمان و سیستان و مشهد مقدس یزد و کاشان . تهران . چگونه شهروندانش بدون دغدغه در سرزمین ابا اجدادمان با وام های مولتی میلیاردی سازه های غیر بومی و ترویج آداب و سنم غیر اسلامی ابداء می‌نمایند د آب از آسیاب تکان نمی‌خورد. مرداب تصرف نمی‌شود!. اما حقیری چون بنده با ۳۰سال سابقه رستوران داری و مدیریت دهها مجموعه توریستی که تمام شهروندان خاطرات خوب با آن دارند بر اثر تورم و بی ارزش شدن پیش پول ها و صدمات جبران ناپذیر ویروس منحوس کرونا امروز در اسنپ و واضح تر بگویم شاگرد اسنپ شوم و کل درآمد اسنپم پول بنزین ماشین نمیشود ... من و ما و امثال آقای فاطمی نیا مدیر رستوران نیلوفر آبی هزاران خانه وار در طول سالیان و ایال وار در کنارمان نان خوردند و به حق امرار معاش و کسب درآمد به برکت نظام مقدس مان نمودند و سهم و وظیفه مان گوشه ای از جهاد و رسیدن به آرمانهای انقلابی و اسلامی مان بوده و هست ... لطفا مقداری فرزندان وفادار نظام مقدس مان را مورد عطوت اسلامی قرار دهید ... من الله توفیق .. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
حیف شد هدف جلوگیری از تفریح مردمه جای خوبی بود برای گردش و ناهار خانواده