رشت؛

توسعه گردشگری دریایی در منطقه آزاد انزلی

استاندار گیلان: پیشرفت مناسب مارینای منطقه آزاد انزلی نویدبخش روزهای روشن برای گردشگری دریایی در خزر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی نجفی، استاندار گیلان گفت: پیشرفت مناسب عملیات اجرایی ساخت بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری دریایی در منطقه آزاد انزلی نویدبخش احیای ظرفیت مغفول مانده گردشگری دریایی در خزر است .

وی افزود: توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در حوزه های مختلف مربوط به اقتصاد دریا به ویژه گردشگری یکی از مباحث مورد تاکید در سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گیلان اظهار داشت: این اسکله که امکان پهلوگیری بیش از 300  قایق مسافری – تفریحی به صورت همزمان را دارد در نوع خود در دریای خزر بی نظیر بوده و بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری در پهنه آبی ایران است.

نجفی با بیان اینکه مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخش‌هایی نظیر اسکله قایق‌های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش‌های دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا است، گفت: متأسفانه تاکنون به دلیل نبود اسکله های مخصوص برای پهلوگیری شناورهای کوچک و بزرگ توریستی، هیچ فعالیت و بهره برداری از این فرصت بزرگ در عرصه درآمدزایی و اشتغال انجام نشده بود و بر این باوریم که با شروع به کار مارینا انگیزه های لازم برای حضور سرمایه گذاران در حوزه های کشتی سازی و راه اندازی خطوط مسافری دریایی میان بنادر ایرانی دریای خزر پدید آید.

وی با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی دارای 22 پست اسکله با ظرفیت 15 میلیون تن خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر در حال توسعه بنادر خود و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری آنان بین 30 تا 50 میلیون تن است ما نیز در شمال کشور می توانیم با استفاده از ظرفیت هایی مثل منطقه ازاد انزلی رشد قابل توجهی در توسعه زیرساخت ها داشته باشیم .

 

انتهای پیام/ع
 

ساخت بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری دریایی در منطقه آزاد انزلی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.