بررسی قیمت گوشت و فعالیت کشتارگاه در اهواز

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به گرانی‌های اخیر گوشت گفت: در شهر اهواز مردم از گرانی برخی کالا‌ها به ویژه گوشت نسبت به نمونه مشابه در شهر‌های دیگر گلایه‌مند هستند؛

 سیاوش محمودی گفت: بررسی‌ها نشان داده که تاثیر کشتارگاه اهواز در نرخ گوشت به اندازه سایر عوامل نیست، اما با این حال با حساسیت در حال بررسی این موضوع هستیم و امیدواریم با ورود سازمان صمت و تعزیرات که متولی اصلی کنترل این قیمت‌ها هستند این مسائل به نفع مردم حل شود.

 به گفته او معیشت مردم و مسائل مرتبط با آن دغدغه ایشان است و در چند سال اخیر شعار سال در این حوزه مطرح شده است، امیدواریم در کشور با برنامه‌ریزی لازم و اقداماتی که انجام می‌شود در حوزه معیشتی و اقتصادی به یک ثبات برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز می گوید: نیازمندی‌ها و کالا‌های اساسی مردم برای رهبری اهمیت زیادی دارد و دولت و مجلس نیز در این زمینه اهتمام ویژه‌ای دارند که کالا‌هایی که دست مردم می‌رسد با درآمد آن‌ها متناسب باشد و از آن بهره‌مند شوند.

به گفته او در شهر اهواز مردم از گرانی برخی کالا‌ها نسبت به نمونه مشابه در استان و شهر دیگر گلایه‌مند هستند، به طور مثال افزایش قیمت نان و برخی کالا‌های دیگر که در هر منطقه قیمت متفاوت بود.

محمودی گفت: مسئله کنترل بازار و قیمت‌ها در کشور و در اهواز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، انتظار داریم از مجموعه‌های ذی‌ربط و نظارتی مانند تعزیرات حکومتی، سازمان سمت و فرمانداری در این حوزه ورود کنند.

قیمت بالای گوشت یکی از مسائلی است که در اهواز نسبت به سایر شهر‌ها افزایش بیشتری داشته که در این زمینه علاوه بر دامداران، واسطه‌ها و قاچاقی که صورت می‌گیرد، تا حدودی کشتارگاه صنعتی شهرداری نیز در قیمت آن تأثیر گذار است که بررسی آن و بررسی میزان تاثیر این کشتارگاه در نرخ گوشت امروز در دستور کار جلسه شورای شهر قرار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.