فرماندار کارون:

آمار و اطلاعاتی در زمینه بیکاری نداریم

کعبی از نبود اطلاعاتی از وضعیت کار شهرستان در سالنامه آماری انتقاد کرد.

  فرماندار کارون گفت: وقتی وزیر یا مسئول کشوری به شهرستان بیاید اولین موضوعی که از ما به عنوان نماینده دولت در شهرستان مطالبه می‌کند آمار‌ها هستند؛ درصد بیکاری، درصد بیسوادی و تعدادی شاخص دیگر که طبق این شاخص‌ها سنجشی صورت می‌گیرد و وضعیت شهرستان ارزیابی می‌شود.

سعید کعبی می گوید: وقتی مقام کشوری از ما سوال می‌کند، چه بگویم؟ آیا من می‌توانم به طور تقریبی اطلاعات بدهم؟ این که درست نیست. وقتی از مقام مسئول عذرخواهی کردم و گفتم در سالنامه آماری اطلاعاتی درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهرستان وجود ندارد این مقام مسئول شگفت زده شد! گفت چگونه یک شهرستان با عمر بیش از ۱۰ سال هنوز اطلاعات و آماری درباره آن وجود ندارد.

به گفته رییس شورای اشتغال شهرستان کارون از طرفی در شهرستان هنوز اداره کار نداریم. عدم حضور اداره کار در شهرستان باعث می‌شود نتوانیم سیاست‌های دولت را خوب در منطقه پیاده بکنیم.

کعبی گفت: از وزارت کار و امور اجتماعی انتظار داریم با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل و جایگاه شهرستان کارون و جهت رعایت حقوق مردم و تحقق اهداف دولت مردمی و سیاست‌های کلی دولت و نظام هرچه سریعتر این اداره در شهرستان دایر شود و تا آن زمان از معرفی افراد و عزیزان کارشناس به صورت پراکنده جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار