فرانسه: تحریم نفت روسیه در دست اجراست

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد به دنبال متقاعد کردن سایر کشور‌های اروپایی برای تحریم نفت روسیه هستیم.

برونو لومر امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که  واردات نفت از مسکو متوقف شود تا بودجه مورد استفاده برای تأمین مالی عملیات نظامی در اوکراین کاهش یابد.

او گفت: ما همیشه اعلام کردیم که خواهان تحریم نفت روسیه هستیم و متقاعد کردن سایر کشور‌های اروپایی که به شدت به نفت روسیه وابسته هستند برای اعمال تحریم‌ها ضروری است.

پیش از این، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، گفت که ممنوعیت کامل واردات انرژی از روسیه دشوار است و اعلام کرده بود که تصمیم در این خصوص باید مورد بحث قرار گیرد تا به یک راه حل مشترک دست یابیم.

چندی پیش، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد اعمال تحریم‌های فعلی و افزایش آن در آینده علیه روسیه قطعا می‌تواند یکی از بدترین شوک‌ها را به بازار جهانی نفت وارد کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم  در نشستی درباره نفت و گاز و انرژی گفت: کشور‌های غیردوست، پرداخت هزینه گاز روسیه را به روبل به تاخیر می‌اندازند و مسکو باید برای صادرات نفت و گاز بر اساس منافع ملی خود به بازار کشور‌های در حال توسعه برود و بازار داخلی انرژی را تقویت کند.

او در ادامه با بیان اینکه کشور‌های غیردوست به ناتوانی خود بدون وجود منابع انرژی روسیه از جمله گاز اذعان دارند، گفت: هیچ جایگزینی برای منابع انرژی روسیه وجود ندارد و برخی جستجوها برای جایگزینی پرهزینه خواهد بود. ما باید با ایجاد زیرساخت هایی، صادرات انرژی خود را به سمت شرق هدایت کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار