پنجاهمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

اتحادیه اروپا درباره خرید گاز با روبل و کاهش اثر تحریم‌های روسیه هشدار داد

همزمان با پنجاهمین روز درگیری‌های روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا هشدار داد که تقاضای روبل در برابر گاز باعث نقض تحریم‌های ضد روسی می‌شود.

حمله روسیه به اوکراین به پنجاهمین روز خود رسید. مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و رهبر حزب راست‌گرای افراطی «اجتماع ملی»، شبه‌جزیزه کریمه را متعلق به روسیه دانست و اعلام کرد به اوکراین سفر نخواهد کرد. رئیس‌جمهور بلاروس پیش‌تر تأکید کرد امروز روشن است که گریزی از این درگیری وجود نداشت و اگر عملیات نظامی به تأخیر می‌افتاد، پیامد‌های بسیار بدتری داشت.

روز گذشته (چهارشنبه) ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از نیاز کشورش به تسلیحات سنگین برای مقابله با اوکراین سخن گفت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت: «آنچه امروز شاهدیم تلاش برای عبور از جهانی تک قطبی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در جهان پدیدار شد.»

ویتسیسلاو فولودین، رئیس مجلس دومای روسیه تأکید کرد واشنگتن با اعمال فشار بر سیاستمداران اروپایی آن‌ها را وادار به انجام کار‌هایی می‌کند که آینده آن‌ها تباه می‌شود، نظیر کاری که با زلنسکی انجام داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته از لهستان به دلیل اعطای اموال دیپلماتیک روسیه به اوکراین انتقاد کرد. ماریا زاخارووا همچنین با هشدار درباره نقشه جدید آمریکا و غرب برای اجرای حملات شیمیایی در اوکراین به واسطه سازمانی به نام کلاه سفید‌ها و متهم کردن روسیه در این خصوص تأکید کرد این سازمان ابزاری در دست کشور‌های غربی است.


بیشتر بخوانید:


اتحادیه اروپا هشدار داد که تقاضای روبل در برابر گاز باعث نقض تحریم‌های ضد روسی می‌شود و کنترل اوضاع را به دست مسکو می‌سپارد. سخنگوی دولت آلمان هم دیروز گفت این کشور در حال حاضر با ممنوعیت اعمال شده توسط اتحادیه اروپا بر نفت روسیه مخالفت کرده است و به مخالفت خود با پرداخت هزینه‌های انرژی روسیه به روبل نیز ادامه می‌دهد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اثرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه روسیه همه کشور‌های جهان را در بر می‌گیرد. این در حالی است که جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا از چین و سایر کشور‌ها خواست تا به پایان «جنگ فجیع» روسیه در اوکراین کمک کنند و هشدار داد که کسانی که به دنبال تضعیف تحریم‌های غرب هستند با عواقب آن مواجه خواهند شد.

همسر «ویکتور مدودچوک» رئیس شورای سیاسی حزب اپوزیسیون (مخالفان) روز گذشته (چهارشنبه) ضمن درخواست از زلنسکی برای آزادی فوری همسرش، از اردوغان خواست تا برای آزادی او اقدام سریع انجام دهد.

تحولات روز پنجاهم حمله روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه بخوانید:

به گزارش الجزیره وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از تلاش‌های مکانیسم‌های مختلف پاسخگویی، ازجمله تلاش‌های دادستان اوکراین حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا افزود: در حال رایزنی با متحدان خود درباره سازوکار‌های پاسخگویی در مورد آنچه در اوکراین روی می‌دهد، ازجمله دادگاه کیفری بین‌المللی هستیم.

۲ سال پیش
پنتاگون: نمی‌توانیم گزارش‌های اوکراین درباره اصابت موشک به رزمناو مسکو را تأیید و یا رد کنیم

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد:

  • ما نمی‌توانیم گزارش‌های اوکراینی مبنی بر اصابت موشک به رزمناو مسکو را تأیید و یا آن را رد کنیم.
  • ما به شدت در مورد محموله‌های تسلیحاتی حرکت می‌کنیم و آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن در مسیر خود قرار می‌دهیم.
  • تصویر کاملی از اتفاقات روی داده در دست نداریم و معتقدیم که انفجار بزرگی در کشتی رزمناو مسکو روی داده است.
  • ما معتقدیم که انفجار در کشتی رزمناو مسکو باعث آتش‌سوزی بزرگی شد که تا صبح امروز ادامه داشت.
  • آخرین بسته کمک‌های امنیتی با مشورت اوکراینی‌ها به ویژه در مورد نیاز‌های آن‌ها در دونباس طراحی شده است.
  • ما ارسال محموله‌های اضافی سیستم‌های استینگر به اوکراین را رد نمی‌کنیم.
  • عقب‌نشینی نیرو‌های روسیه از کی‌یف و از شمال ما را به این باور نمی‌رساند که تهدید علیه کی‌یف برطرف شده است.
  • ما هرگونه تهدید هسته‌ای بالقوه را بسیار جدی می‌گیریم.
۲ سال پیش

تی‌آرتی گزارش داد، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در تماسی تلفنی به دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود، گفت که فرانسه «در اینده نزدیک» سفارت خود در اوکراین را از لویو به کی‌یف باز می‌گرداند.

۲ سال پیش

اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: هوانوردی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ تأسیسات نظامی در اوکراین از جمله انبار موشک در پریوولیه را منهدم کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی نوشت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و کارل نهمر، صدراعظم اتریش در تماسی تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند، مسائل منطقه ای، به ویژه درگیری اوکراین و روسیه و همچنین روابط ترکیه و اتریش از حمله مسائل مطرح شده در این تماس بودند.

۲ سال پیش

خبرگزاری آرتی نوشت، فرماندار منطقه «بلگورود» روسیه گزارش داد که یک روستا زیر گلوله‌باران اوکراینی قرار گرفته و به ساختمان‌های مسکونی آسیب رسیده است.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، یک مقام ارشد پنتاگون گفت: ما معتقد نیستیم که حمله به دونباس با وجود ادامه درگیری‌ها آغاز شده است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، دادستان جنایی دیوان بین‌المللی کیفری گفت:

  • مسئولیت روشنی برای هدف قرار ندادن غیرنظامیان یا اشیاء غیرنظامی در اوکراین وجود دارد.
  • به تلاش‌های خود برای ارتباط با دولت روسیه ادامه خواهیم داد، زیرا هدف قانونی ما این است.
  • ما در مورد شواهدی در مورد آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد صحبت می‌کنیم، نه در مورد برداشت‌ها.
  • ما هیچ مدرکی را از سوی دولت اوکراین بدون بررسی آن نمی‌پذیریم.
۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری رویترز، کانادا پرسنل نظامی خود را برای حمایت از پناهندگان اوکراینی به لهستان اعزام می‌کند.

۲ سال پیش

خبرنگار الجزیره از راه‌اندازی هشدار‌ها در شهر کرومورسک و شهر‌های اطراف شرق اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پارلمان اوکراین اقدامات ارتش روسیه را «نسل‌کشی» خواند.

۲ سال پیش

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، انگلیس در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، «یوجین تننباوم» مدیر باشگاه فوتبال چلسی را به عنوان یکی از همکاران «رومن آبراموویچ» تحریم کرد.

۲ سال پیش

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا مدعی شد که واشنگتن معتقد است که کشتی جنگی روسیه همچنان با آتش مقابله می‌کند و این فرض را دارد که به سمت سواستوپل می‌رود.

پیش‌تر فرماندار «اودسا» گفت نیرو‌های اوکراینی روز گذشته با حملات موشکی به یک کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه آسیب رساندند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، معاون نخست‌وزیر اوکراین از آزادی ۵ افسر، ۱۷ مایل از زمین‌ها و ۸ غیرنظامی اوکراینی در تبادل زندانیان با روسیه خبر داد.

۲ سال پیش
حمله بالگردهای اوکراین به مرز روسیه

مقامات روسی روز پنجشنبه اعلام کردند اوکراینی‌ها به ساختمان‌های مسکونی در منطقه بریانسک حمله کردند و ۷ نفر هم مجروح شدند.

فرماندار منطقه بلگورود گفت که روستایی نیز در آنجا مورد حمله قرار گرفت، اما به کسی آسیب نرسید.

وزارت دفاع اوکراین از اظهار نظر در مورد چندین حادثه مرزی از جمله حمله به انبار سوخت در شهر بلگورود در اوایل ماه جاری خودداری کرده است.

در بیانیه‌ای آمده است: در ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ با استفاده از دو بالگرد رزمی مجهز به سلاح‌های تهاجمی سنگین، پرسنل نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین به طور غیرقانونی وارد حریم هوایی فدراسیون روسیه شدند.

 

۲ سال پیش
روسیه: رزم‌ناو «مسکوا» غرق نشده است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزم‌ناو پرچمدار نیروی دریایی این کشور موسوم به «مسکوا» غرق نشده و انفجار‌ها در آن متوقف شده است. این وزارتخانه از ادامه فرایند بررسی علل این حادثه خبر داده است.

۲ سال پیش
روسیه گوگل را جریمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیده بان ارتباطات روسیه روز پنج شنبه گفت، گوگل به علت حذف نکردن تصاویر ویدئویی از سایت اشتراک گذاری تصاویر ویدئویی یوتیوب که مسکو آن‌ها را غیرقانونی می‌داند، جریمه خواهد شد.

۲ سال پیش
لاوروف: حمایت غرب از اوکراین به اوج مسیر روسیه هراسی رسیده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اوج روسیه هراسی واشنگتن و بروکسل، حمایت آن‌ها از رژیم افراطی اوکراین و ایجاد یک دولت ضد روسیه در این کشور است.

سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در کنفرانسی در پژوهشکده دولتی روابط بین الملل مسکو گفت: اکنون غرب به رهبری آمریکا به دنبال بازگرداندن و تحکیم سلطه خود در امور بین الملل است تا به منافع شخصی محدود خود به قیمت منافع ملی دیگر کشور‌ها ادامه دهد. مهمترین بخش این خط تهاجمی، سیاست دیرینه غرب برای مهار همه جانبه و سیستماتیک کشورمان در همه جبهه‌ها به قول خودشان است.

۲ سال پیش
طرح تقویت مرز‌های روسیه برای مقابله با توسعه ناتو بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پس از ارائه پیشنهادات وزارت دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در زمینه «تقویت جناح غربی» در پی گسترش ناتو، طرح «تقویت مرزها» در نشست جداگانه‌ای بررسی خواهد شد.

۲ سال پیش
هشدار مدودف درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه هشدار داد که اگر فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند، وضعیت عاری از سلاح هسته ای بالتیک دیگر قابل بحث نخواهد بود.

مدودف در مقاله‌ای که روز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، خاطرنشان کرد که وقتی دو کشور دیگر به این ائتلاف ملحق شوند، روسیه دو دشمن «رسماً ثبت‌شده» دیگر خواهد داشت و طول مرزهای زمینی ائتلاف با روسیه بیش از دو برابر خواهد شد. 

۲ سال پیش
تحریم‌های استرالیا علیه روسیه

سی ان ان به نقل از وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد: تحریم‌ها علیه ۱۴ شرکت دولتی روسیه اعمال شد.

۲ سال پیش
تلاش ترکیه برای دیدار روسای جمهور اوکراین و روسیه

وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج شنبه به NTV گفت که آنکارا در حال کار بر روی سازماندهی دیدار بین رؤسای جمهور روسیه و اوکراین، ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی در مورد عملیات نظامی مسکو در اوکراین است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: یک جنگنده اوکراینی را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده اوکراینی از نوع میگ -۲۹، یک بالگرد و پهپاد را در فرودگاه بین‌المللی دنیپروپتروفسک شبانه سرنگون کرده است؛ همچنانکه اعلام کرد ۱۲ هدف نظامی و انبار‌های وابسته به نیرو‌های اوکراین را موفق شده است شبانه هدف قرار دهد.

۲ سال پیش
لاوروف: غرب اوکراین را به دشمن روسیه تبدیل کرده است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت شرکای غربی به جای توجه به قانون بین الملل، قواعد و قوانین خاص خود را علم کرده اند و در پی تحریم رسانه‌های روسیه و مخدوش ساختن وجهه این رسانه‌ها هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در کنفرانس بین المللی روابط دیجیتال در مسکو گفت: «شاهدیم غرب چگونه از نئونازی‌ها در کی‌یف حمایت می‌کند و اوکراین را به یک کشور متخاصم با روسیه تبدیل کرده است. شاهد برخورد با روس زبانان، رسانه‌های روسی، ترور روزنامه نگاران مستقل روس، تجهیز اوکراین به سلاح ویرانگر و گسترش ایدئولوژی افراطی هستیم».

۲ سال پیش
تخلیه سه چهارم جمعیت شهر «کراماتورسک»

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، از جمعیت ۱۶۵ هزار نفری «شهرکراماتورسک» در نزدیکی پایتخت اوکراین، کمتر از چهل هزار نفر در شهر باقی مانده اند. فرماندار شهر کراماتورسک ضمن اعلام این خبر افزود به نظر می‌رسد در روز‌های آینده گروه‌های دیگری هم شهر را ترک کنند.

وی گفت معمولا آنانی که در شهر باقی مانده اند از بازنشستگان و کهن‌سالان اند. گفته می‌شود فعالیت برخی از مراکز پزشکی و خدماتی در این شهر متوقف شده و تنها چند مرکز برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم فعالند.

۲ سال پیش

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت ما اسناد زیادی داریم که ثابت می‌کند اوکراین در حال تهیه سلاح های بیولوژیکی بوده است.

به گفته وی، غرب به بهانه پرونده اوکراین به روسیه اعلام جنگ همه جانبه کرده است.

۲ سال پیش
مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین ادامه دارد

وزیر خارجه اوکراین از ادامه مذاکرات با طرف روسی خبر داد اما گفت تا کنون مذاکرات صلح پیشرفت زیادی نداشته است. وی گفت: «تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را رها کنیم و در این مورد با روس‌ها گفتگو نخواهیم کرد».

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تلاش واشنگتن و متحدانش برای تقویت حضور نظامی در فضای کشورهای مستقل مشترک المنافع غیرقابل قبول و مملو از خطرات بزرگ است.

۲ سال پیش

میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفت که ملی‌گرایان اوکراینی بیش از شش هزار و ۲۰۰ خارجی از ۱۱ کشور را به گروگان گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، میزینتسف اعلام کرد: «ملی‌گرایان اوکراینی این افراد را به عنوان سپر انسانی گروگان نگه داشته اند». وی همچنین از توقیف ۷۶ کشتی خارجی از ۱۸ کشور در بنادر اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
سفر احتمالی مقامات بلندپایه آمریکا به اوکراین

یک منبع آگاه به نشریه پولیتیکو گفته است مقامات ارشد آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا یک مقام عالی رتبه کابینه را به عنوان نماینده بلندپایه به کی‌یف بفرستند یا خیر.

به گفته این منبع، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا یا آستین لوید، وزیر دفاع، نامزدهای احتمالی برای سفر غیرمنتظره به کی‌یف هستند. این منبع همچنین سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کی‌یف را بعید دانست. با این حال، گفته شده هنوز تصمیم نهایی در مورد اعزام یک مقام گرفته نشده است.

دیگر مقامات بلوک غرب، از جمله بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، تا کنون به اوکراین سفر کرده اند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: اظهارات بایدن درباره نسل کشی روسیه در اوکراین نظر شخصی اوست

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واشنگتن درباره تحولات اوکراین گفت: اظهارات جو بایدن، رییس جمهور امریکا درباره نسل کشی روسیه در اوکراین نظر شخصی اوست و وی تنها احساسات خود در این باره را مطرح کرده است.

وی افزود: سازمان امنیت و همکاری اروپا از دستیابی به شواهدی درباره وقوع جنایت علیه غیرنظامیان در اوکراین خبر داده است. ما به صورت مستمر در حال بررسی امکان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستیم. رایزنی‌ها با متحدان اروپایی درباره ممنوعیت واردات انرژی از روسیه ادامه دارد.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: پیش از توصیف تحولات اوکراین به نسل کشی، باید تدابیر قانونی لازم اتخاذ شود و ر پوتین غیرنظامیان را در اوکراین هدف قرار می‌دهد و رئیس جمهور بایدن جنایت‌ها و آنچه را عملا و به صورت میدانی مشاهده می‌کند، توصیف کرد.

جن ساکی افزود: اقدامات پوتین و رویکرد روسیه، او و کشورش را به عضوی نامطلوب در کشور‌های گروه ۲۰ تبدیل کرده است.

۲ سال پیش
پنتاگون به دنبال تجیهز سریعتر اوکراین است

براساس اطلاعاتی که از یک نشست محرمانه پنتاگون در روز گذشته به بیرون درز کرده مشخص شده که این سازمان به دنبال تجهیز سریعتر اوکراین به انواع سلاحهای جنگی است.

این نشست محرمانه که به رهبری کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع برگزار شده بود به بررسی راه های ممکن برای تجهیز سریعتر و بهتر اوکراین در شرایط فعلی پرداخته است.

یکی از مقامات صنایع دفاعی اوکراین در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد شرکت های بزرگ تسلیحاتی با مشکلات عدیده ای در زمینه تامین نیروی کار و تجهیزات لازم برای ساخت تسلیحات جدید مواجه شده اند.

این مقام اوکراینی در ادامه تاکید کرد: فشار کی یف به واشنگتن برای تامین تسلیحات نظامی موجب شده کمپانی های تسلیحاتی آمریکا هم با مشکلاتی از جمله مشکلات اقتصادی مواجه شوند.

گفته می شود در نشست محرمانه پنتاگون موضوعاتی از جمله نگرانی های واشنگتن و بزرگترین کمپانی های اسلحه سازی آمریکا بیان شده است. نمایندگانی از شرکتهای اسلحه سازی لاکهید مارتین، ریتون و جنرال داینامیکس در این نشست حضور داشتند.

۲ سال پیش
شهردار خارکف از افزایش حملات نظامی به این شهر خبر داد

ایهور ترخوف، شهردار خارکف در گفتگو با تلویزیون ملی اوکراین گفت: دشمن خانه های مسکونی و مناطق غیرنظامی را بمباران می کند. متاسفانه تلفات غیرنظامیان بسیار بالاست و بدترین موضوع این است که کودکان در حال مرگ هستند.

اوله سینهوبوف، فرماندار منطقه خارکف در پیامی در صفحات اجتماعی خود اعلام کرد در حملات روز چهارشنبه نیروهای روسی به این شهر چهار شهروند غیرنظامی کشته و بیش از 10 نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش
بایدن از کمک 800 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین خبر داد

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد به منظور تقویت قوای نظامی و توپخانه های سنگین اوکراین مبلغ 800 میلیون دلار کمک مالی برای کی یف در نظر گرفته است.

این کمک که قرار است در قالب تسلیحات نظامی در اختیار اوکراین قرار بگیرد به گفته رییس جمهور آمریکا شامل توپخانه، گلوله های توپخانه، نفربرهای زرهی و قایق های نظامی ساحلی است. با تخصیص این 800 میلیون دلار به اوکراین مجموع کمکهای آمریکا به دولت زلنسکی به 2.5 میلیارد دلار می رسد.

بایدن در بیانیه ای اعلام کرد: ارائه کمکهای نظامی به اوکراین در شرایط فعلی بسیار حیاتی و لازم است. ما نباید در شرایط فعلی آرام بگیریم و دست روی دست بگذاریم.

۲ سال پیش
تحریم‌های بیشتر استرالیا علیه روسیه

استرالیا اعلام کرد در ارتباط با حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های مالی هدفمندی علیه ۱۴ شرکت دولتی روس از جمله نهاد‌های وابسته به صنایع دفاعی همچون شرکت تولیدکننده کامیون‌های کاماز Kamaz و شرکت‌های کشتیرانی سوماش SEVMASH و یونایتد شیپ بیلدینگ کورپ United Shipbuilding Corp اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، «ماریس پین» وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحریم‌ها همچنین شرکت لوازم برقی روس الکترونیکس Ruselectronics که حدود ۸۰ درصد کل قطعات الکترونیکی را در روسیه تولید می‌کند، و راه آهن روسیه Russian Railways در بر می‌گیرد.

استرالیا تاکنون حدود ۶۰۰ فرد و نهاد در روسیه از جمله بیشتر بخش بانکی این کشور را تحریم کرده است.

۲ سال پیش
جهش ۴ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

مرکز داده‌های انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در روز‌های اخیر به میزان غیرقابل پیش بینی افزایش داشته، اما به نظر می‌رسد سرمایه گذاران همچنان از تحریم انرژی روسیه و کاهش سهم این کشور در بازار انرژی هراس دارند.

به گزارش رویترز، در معاملات بازار‌های جهانی قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۴ درصد افزایش به ۱۰۸ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳.۷ درصد افزایش، ۱۰۴ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

به نظر می‌رسد مصرف کنندگان عمده نفت خام و نیز سرمایه گذاران بازار‌های انرژی از اختلال در بازار عرضه به دلیل تحریم‌های روسیه به شدت هراس دارند و هنوز در مورد قیمت نفت خام در روز‌ها و ماه‌های آینده مطمئن نیستند.

بسیاری از تحلیلگران می‌گویند با توجه به ادامه وضعیت درگیری‌ها در اوکراین و نیز احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از سوی کشور‌های غربی بازار عرضه می‌تواند شاهد روزانه کاهش ۱ تا ۳ میلیون بشکه‌ای نفت خام در آینده باشد.

۲ سال پیش
حمله اوکراین به یک رزوناو روس در دریای سیاه

به گزارش پایگاه ان دی تی وی، فرماندار اودسا گفت نیرو‌های اوکراینی روز گذشته با حملات موشکی به یک کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه آسیب رساندند.

«ماکسیم مارچنکو» فرماندار اودسا در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: موشک‌های نپتون که از دریای سیاه محافظت می‌کردند، آسیب بسیار جدی به کشتی روسی وارد کردند. این در حالی است که خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مهم‌ترین کشتی در ناوگان دریای سیاه روسیه، رزم ناو موشک انداز مسکوا (Moskva)، پس از منفجر شدن مهمات موجود در کشتی، به شدت آسیب دید.

۲ سال پیش
بدعهدی آمریکا در اعطای پناهندگی به اوکراینی‌ها

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: آمریکا در اعطای پناهندگی به آوارگان اوکراینی بدعهدی کرده و برخورد‌های دوگانه‌ای با موضوع آوارگان در کشور‌های دیگر داشته است. آمریکا تنها ۱۲ آواره اوکراینی را در چند ماه اخیر پذیرش کرده است. این در حالیست که رئیس جمهور بایدن در ماه مارس اعلام کرد حدود ۱۰۰ هزار آواره اوکراینی را در آمریکا پذیرش خواهد کرد.

دو هفته پس از قول‌های بایدن صد‌ها آواره اوکراینی در مرز‌های جنوبی آمریکا با مکزیک سرگردان هستند.

۲ سال پیش
افزایش استفاده از زغال سنگ در اروپا

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: فشار‌های آمریکا بر کشور‌های اروپایی در رابطه با روسیه، تقاضا برای استفاده از زغال سنگ را در اروپا افزایش داده است.

پس از آغاز جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی اقدام به اعمال تحریم هایی علیه روسیه کردند. این تحریم ها گرچه بخش انرژی روسیه را هدف قرار نداده است، اما باعث به وجود آمدن نگرانی ها در بازار درباره تامین نفت و گاز کافی شده است. 

۲ سال پیش
تحقیق دیوان بین المللی کیفری درباره اتفاقات اوکراین

به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد دیوان بین المللی کیفری درباره اتفاقات جنگ اوکراین تحقیق می‌کند.

گوترش در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در اوکراین نسل کشی رخ داده است گفت: «واژه نسل کشی در حقوق بین الملل، تعریف بسیار دقیقی دارد. سازمان ملل متحد برای تصمیم گیری در این خصوص به تصمیم نهایی حقوقی متکی است که نهاد‌های قضائی مناسب اتخاذ کنند. ما به شدت نگران نقض حقوق بشر (در اوکراین) ​هستیم. همانطور که بار‌ها و بار‌ها گفته ایم ما به شدت نگران تاثیرات جنگ در این زمینه هستیم. اما تعریف اینکه نسل کشی رخ داده است یا خیر را به نهاد‌های قضائی واگذار می‌کنیم که در این زمینه موضوعیت دارند. در عین حال، باید توجه داشت که دیوان بین المللی کیفری در حال حاضر در اوکراین سرگرم تحقیق و تفحص است.»

۲ سال پیش
روسیه ۳۹۸ عضو کنگره امریکا را تحریم کرد

روسیه اعلام کرد تحریم‌هایی علیه ۳۹۸ عضو کنگره آمریکا به تلافی اقدامات تنبیهی این کشور در ارتباط با جنگ اوکراین اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس از مسکو، روسیه همچنین اعلام کرد تحریم‌های بیشتری نیز علیه کشورهای غیردوست اعمال خواهد شد.

۲ سال پیش

افزایش قیمت سوخت، انرژی و مواد غذایی تورم در انگلیس را به ۷ درصد رسانده است.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا: خرید گاز با روبل تحریم‌ها علیه مسکو را بی‌اثر می‌کند

اتحادیه اروپا هشدار داد که تقاضای روبل در برابر گاز باعث نقض تحریم‌های ضد روسی این اتحادیه می‌شود و کنترل اوضاع را به دست مسکو می‌سپارد.

۲ سال پیش
مارین لوپن: کریمه را جزیی از روسیه می‌دانم

مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «اجتماع ملی»، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که کریمه را بخشی از روسیه می‌داند و از ممنوعیت ورود به اوکراین متأسف نیست.

۲ سال پیش
هشدار واشنگتن درخصوص حمله هکر‌ها به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

آژانس امنیت سایبری آمریکا در هشداری از سازمان‌های زیرساختی حیاتی، «به‌ویژه سازمان‌های بخش انرژی» خواست تا مجموعه‌ای از توصیه‌ها را با هدف مسدود کردن و شناسایی بدافزار اجرا کنند.

۲ سال پیش

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:

  • پرزیدنت بایدن ۲ بار کاری که روس‌ها در اوکراین انجام می‌دهند را نسل‌کُشی توصیف کرد.
  • روز به روز شاهد افزایش وحشیگری ارتش روسیه در اوکراین هستیم.
  • در حال بررسی گزینه‌هایی برای مقابله با کشور‌هایی هستیم که تحریم‌ها علیه روسیه را رعایت نمی‌کنند.
  • ما در حال بررسی اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها و اقدامات برای پاسخگویی رئیس‌جمهور پوتین هستیم.
  • پوتین خود را در دنیا طرد کرده است و ما جایی برای او در مجامع بین‌المللی نمی‌بینیم.
۲ سال پیش

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت:

  • تصمیم داریم ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین کمک کنیم.
  • روسیه به شدت به نفت وابسته است و ما باید جایگزینی برای انرژی روسیه پیدا کنیم.
  • کشور‌هایی که تحریم‌ها علیه روسیه اعمال نمی‌کنند نیز تحت تأثیر مواضع خود قرار خواهند گرفت.
  • ما مطمئن هستیم که منابع نفت‌وگاز دیگر در بازار‌ها موجود است.
  • کشور‌هایی که تحریم‌ها علیه روسیه اعمال نمی‌کنند نیز تحت تأثیر مواضع خود قرار خواهند گرفت.
۲ سال پیش

الجزیره نوشت، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • پوتین کسی است که این حمله شنیع را انجام داد که اثرات جهانی دارد.
  • امیدواریم منطق برای پایان دادن به این جنگ و دستیابی به آتش بس به مسکو بازگردد.
  • همه کشور‌های جهان به دلیل این جنگ از تورم و قیمت بالای سوخت و مواد غذایی رنج می‌برند.
  • باید مطمئن شویم که پوتین و ارتشش پس از پایان این جنگ پاسخگو هستند.
  • عملیات روس‌ها شکست خورد و اکنون نیرو‌های خود را به شرق می‌کشند.
۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد:

  • روس‌ها ممکن است به استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی متوسل شوند.
  • توپخانه برای مبارزه در مرحله بعدی بسیار ضروری است و نیاز‌های اوکراینی‌ها را برآورده می‌کند.
  • تدارکات جدید با آنچه که اوکراینی‌ها در نبرد‌های آینده نیاز دارند مطابقت دارد.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
منم مخالف جنگ هستم،ولی واقعا روسیه بیشتر تمرکزش زیرساختهاست،اگر قرار ب کشت و کشتار بود یک هفته ای میگرفتش،در ضمن روسیه قصد اشغال نداره.بارها هم گفته،حتی نمیخواد زلنسکی خائن رو عوض کنه،ولی متاسفان اوکراین مثل کشتی که پهلو به ساحل میگیره،او هم پهلو ب آمریکا گرفت،و آمریکا امروز فقط دنبال منفعت خودش است و ازین جنگ اوکراین داره حال میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آفرین ماله بکش
دو روز دیگه که فنلاند و سوئد به ناتو پیوستن و پای قدرتمند ترین ارتش دنیا ایالات متحده به مرز روسیه باز شد میفهمی که پوتین جونت نفس آخر رو میکشه
همین الانشم اوکراین با سلاح های غربی میدون جنگ رو برای روسیه به جهنم تبدیل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
راستی از بزرگترین ناو جنگی روس‌ها که دیشب فقط به یک موشک ارتش اوکراین خاکستر شد و به قعر دریا رفت چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
موجی از گرانی و تورم و بی کاری روسیه را فرا گرفته و ادامه دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
من با خیلی از دوستان روس تبارم در ارتباطم اتفاقا خیلی اوکی هستند،اینارو از کجاتون درمیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
ما منتظر حمله روسیه به فنلاند و سوئد هستیم
هیچ عجله ای هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
جنگ کلا نفرت انگیز است اما اگر امریکا تجاوز کند نه تنها نفرت انگیز نیست بلکه عین تمدن وصلح است...؟؟؟؟ کلاه گشادی که غربیها سر احمقهای جهان میگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
گل گفتی
آخرین اخبار