تشکیل بیش از ۲۰۰ پرونده تعزیراتی ویژه ماه رمضان در خراسان رضوی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از تشکیل ۲۲۷ پرونده تخلف از اصناف در قالب طرح نظارتی ضیافت، ویژه ماه رمضان خبرداد.

سید مرتضی مدنی گفت: طرح نظارتی ضیافت با هدف نظارت و کنترل بر بازار اقلام اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت، شکر، خرما، زولبیا و بامیه همزمان با ماه رمضان از ۱۴ فروردین در خراسان رضوی آغاز شده است.

او گفت: در این طرح ۱۱۵ گروه گشت نظارتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر بازار نظارت داشته و با متخلفان برخورد می‌کنند که تا ۲۸ فروردین ، ۲۵۵ بازرسی در استان توسط این گشت‌ها انجام شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: در این بازرسی‌ها برای ۱۳۴ واحد تخلف ثبت شد و ۱۹ واحد نیز تذکر گرفتند.

مدنی گفت: تاکنون ۲۲۷ پرونده برای اصناف متخلف استان تشکیل و در این نهاد رسیدگی شده است که ارزش ریالی محکومیت آن‌ها سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۳۵ ریال است، به سایر پرونده‌های تخلف نیز به سرعت رسیدگی خواهد شد.

او گفت: رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی، در حوزه‌  سازمان تعزیرات حکومتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.