لزوم انتقال پرونده های مالیاتی معادن به خراسان جنوبی

شرکت‌های معدنی فعال در خراسان جنوبی از امروز به مدت سه ماه مهلت دارند حساب‌های مالیاتی و گردش مالی خود را به داخل استان منتقل کنند.

احسانی‌مهر در شورای معادن  خراسان جنوبی گفت: از مجموع واحد‌های شناسایی شده که پرونده مالیاتی در استان ندارند، ۶۷ مورد در حوزه معدن است که تاکنون ۲۰ واحد موافقت کرده و حساب‌های خود را به استان منتقل کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: هنوز ۲۱ واحد معدنی برای انتقال حساب‌های مالی خود موافقت انجام نداده‌اند و این موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

او گفت: بیشتر این شرکت‌های معدنی بزرگ هستند که تنها حساب‌های تنخواه یا حقوق کارگران را موعد مقرر واریز می‌کنند و باید پرونده‌های مالیاتی آن‌ها به استان منتقل شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یکی از دلایل مخالفت شرکت‌های معدنی و معدنکاران برای انتقال حساب‌های مالی شان را این دانست که آن‌ها از منابع بانکی بیشتر در کلان شهر‌ها و تسهیلات بیشتر می‌توانند استفاده کنند و گفت: مالیاتی که از این پرونده‌‎ها دریافت می‌کنیم مستقیم به حساب دهیاری و شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، هر چند این مبالغ تنها برای هزینه‌های جاری دهیاری هزینه می‌شود.

احسانی‌مهر گفت: سال قبل ۱۲۰ درصد تحقق درآمد‌های مالیاتی داشتیم و اگر پرونده‌های مالیاتی واحد‌های بزرگ به استان منتقل شود تحول بزرگی در استان رخ خواهد داد.

او گفت: با انتقال حساب‌های مالی واحد‌های تولیدی به استان می‌توانیم از واحد‌های کوچکتر که در دوران شیوع کرونا دچار خسارت شدند هم حمایت کنیم.

در این جلسه جوانشیر، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی هم گفت: تمامی برنامه ریزان و دست اندرکاران به این نتیجه رسیده اند که بخشی از منابع می‌تواند در این حوزه باشد، اگر نبود زیرساخت و کمبود بارندگی در استان داریم، اما در حوزه معادن ظرفیت‌های خوبی داریم.

او گفت: مقداری لنگ منابع هستیم، برای انتقال حساب‌ها از سال قبل موضوع در دستور کار قرار گرفت و تاکنون پیگیری‌های خوبی شده، اما دسترسی راحت‌تر به بانک، سقف اعتبارات و اختیارات بانک‌های مرکزی سبب شده به سمت تهران سوق داده شوند.

جوانشیر گفت: خراسان جنوبی به استان طلایی معرفی شده است و واحد‌های طلای شادان، هیرد، کودکان فعال و واحد طلای خونیک هم اخیرا فعال شده که می‌توانند استان را متحول کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.