از کشف ۱۹ قبضه سلاح تا توقیف ۱۳ تن جو یارانه‌ای در فسا

مهم‌ترین حوادث یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۹ قبضه سلاح در منزل قاچاقچی

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس فارس موفق شدند در بازرسی از منزل یکی از اعضای باند قاچاق سلاح، ۱۹ قبضه اسلحه و مقداری مهمات مربوطه کشف کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در اجرای طرح مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یکی از اعضای باند حرفه‌ای قاچاق سلاح تعدادی اسلحه را از استان‌های غربی خریداری و پس از ورود به فارس در منزل خود در شهرستان مرودشت دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری پلیس مرودشت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۸ قبضه کلت کمری، یک قبضه سلاح شکاری، ۳۰ خشاب و ۵۱ عدد فشنگ کلت کمری قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یکی از اعضای باند قاچاق سلاح دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

سردار حبیبی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت افرادی که آرامش مردم را برهم می‌زنند بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

پوشش خانوادگی نتوانست مانع کشف مواد مخدر در لارستان شود

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۶۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو که در پوشش خانوادگی در حال حرکت بود ۶۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر (زن و شوهر) دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند، گفت: روحیه جهادی پرسنل خدوم انتظامی این شهرستان باعث شده که قاچاقچیان مواد مخدر نتوانند به اهداف شوم و پلید خود برسند.

مواد مخدر

جو یارانه‌ای در بازار آزاد به فروش نرسید

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۱۳ تن جو یارانه‌ای در آن شهرستان خبر داد که با هوشیاری ماموران، قبل از توزیع خارج از شبکه کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: افسران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در ورودی شهر به یک دستگاه کامیون حامل بار جو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی با ترفند‌های پلیسی متوجه قصد سوء صاحب محموله شدند که جو را با قیمت یارانه‌ای از شرکت تعاونی یکی از شهر‌های جنوبی استان بارگیری و قصد فروش به نرخ آزاد در شهرستان فسا داشته است.

سرهنگ قسام با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: با دستور مقام قضائی محموله مذکور جهت بازگشت به شبکه توزیع، تحویل اداره جهاد کشاورزی و راننده روانه دادسرا شد.

کشف بیش از ۱۷ تن کود شیمیایی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۱۷ تن و ۳۵۰ کیلیوگرم کود شیمیایی به صورت توزیع خارج از شبکه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در پی کسب خبری در خصوص دپو مقادیری کود شیمیایی در یک انبار در سطح شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۷ تن و ۳۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی بدون هرگونه مجوز قانونی و توزیع خارج از شبکه کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش کود‌های کشف شده را ۴۸۵ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از بخش‌های شهرستان ارسنجان در منزل خود اقدام به راه اندازی دستگاه ماینر (دستگاه تولید ارز دیجیتال) کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پس از بررسی صحت و سقم موضوع و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگا‌های مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار