مسلمانان در محکومیت اهانت به قرآن کریم متحد عمل کنند

امام جمعه مهاباد گفت: مسلمانان جهان در محکومیت اهانت به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که احساسات همه را جریحه دار کرد، متحد عمل کرده و در برابر این گونه رفتار‌ها بی تفاوت نباشند.

ماموستا عبدالسلام در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: اتحاد دولت‌های اسلامی و مسلمانان در برابر رخداد‌های مختلف بویژه در محکومیت توهین به مقدسات، ضروری است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به راهپیمایی روز قدس گفت: هر ساله در آستانه این روز رژیم صهیونیستی به بیت المقدس بی حرمتی می‌کند که این امر نتیجه عادی سازی روابط برخی دولت‌های اسلامی با این رژیم و بازگشایی سفارت این رژیم در این کشور‌ها است.

امام جمعه مهاباد گفت: معیار‌های دموکراسی توسط استکبار جهانی ۲ گانه است، جهان غرب دفاع مردم مظلوم فلسطین از ناموس و وطن را اقدام تروریستی می‌دانند و از مدافعان اکراینی با عنوان قهرمان یاد می‌کنند.

ماموستا امامی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب مسجد کوفه گفت: مسئولان نظام نیز به مانند پیروان حضرت محمد (ص) که اغلب در مساجد شهید شدن، باید حضور فعال تری در مسجد و نماز جماعت داشته باشند.

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت حدود ۵۰۰ نفر از مردم افغانستان در انفجار‌های اخیر گفت: از درگاه خداوند متعال خواستاریم کسانیکه فهم غلطی از دین اسلام دارند و به فکر خون ریزی همنوعان خود برای رسیدن به سعادت هستند، هدایت گرداند.

امام جمعه مهاباد در ادامه شب‌های قدر را فرصتی برای خودسازی و راهی برای تکامل دانست و باید از این فرصت به بهترین نحو برای طلب بخشش و آمرزش گناهان و کسب فضایل معنوی و روحی استفاده کرد.

ماموستا امامی گفت: پرداخت زکات را یکی ضروریات دین اسلام و حل معضلات پدیده فقر است و دین اسلام نسبت به تمام ابعاد زندگی انسان از جمله ارتباط با همنوعان توجه ویژه دارد که پرداخت زکات هم یکی از توصیه‌های اکید برای حل مشکل فقرا و نیازمندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.