شرکت ۹ هزار شهروند قزوینی در دوره‌های تحکیم و تکمیل سوادآموزی

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جاری، ۹ هزار نفر از شهروندان استان در دوره‌های تحکیم و تکمیل سوادآموزی شرکت کرده اند.

کبری جعفربیگلو گفت: در سال تحصیلی جاری  چهار هزار و ۵۰۰ نفر در دوره‌های سواد آموزی، تحکیم و انتقال سواد و همچنین و چهار هزار و ۵۰۰ نفر در طرح‌های مکملی سوادآموزی شرکت دارند.

در نهضت سواد آموزی سه دوره وجود دارد که عبارتند از دوره سواد آموزی یعنی پایه اول تا سوم ابتدایی، دوره تحکیم یعنی ثبت یادگیری سواد آموزان و دوره انتقال که از پایه چهارم تا ششم ابتدایی است.

وی با اشاره به ۲۰۰ ساعت آموزش دوره تحکیم سواد آموزی، تصریح کرد: دوره تحکیم، فرصتی برای استمرار و پایداری آموخته‌ها برای کسانی است که دوره سوادآموزی، نهضت را گذرانده‌اند و فقط برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی در این دوره شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مجمموع یک هزار و ۲۰۰ ساعت آموزش ویژه سواد آموزی، تحکیم سواد و دوره انتقال وجود دارد که آزمون سواد آموزان بعد از اتمام دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و طرح‌های مکملی آموزشی تا پایان تابستان ادامه داد.

 دوره انتقال نهضت سوادآموزی نیز دوره‌ای برای ادامه تحصیل کسانی است که می‌خواهند به پایه‌های بالاتر ارتقا یابند و این دوره شامل ۶۰۰ ساعت آموزشی است که حدود ۲۰۰ ساعت آن به صورت خودآموزی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

 امتحانات دوره‌های سوادآموزی همانند امتحانات نهایی حوزه بندی شده و روسای حوزه‌ها مسوولیت برگزاری امتحانات را بر عهده دارند.

 هم اکنون کمتر از یک درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال این استان بی‌سواد هستند که سالانه بخشی از این افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند و در حال حاضر شرایط کرونایی کشور بهبود یافته و سوادآموزان با توجه به گروه سنی خود واکسن زده‌اند و بنابراین کلاس‌ها و امتحانات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

امتحانات پایانی دوره سوادآموزی و دوره تحکیم سواد از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به صورت حضوری در استان آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار